Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
245 turbo loopt niet stationair
#1
Onlangs het luchtfilter van mijn 245 B21 Turbo vervangen. Sindsdien start deze zeer slecht en blijft onder de 1500 toeren niet meer lopen. Daarboven blijft hij zonder stotteren lopen. Luchtfilterhuis gecontroleerd of deze goed dicht zit ivm valse lucht, maar dat is het niet. Bougies en ontsteking gecontroleerd en schoongemaakt, hielp echter ook niet. Hoe dit op te lossen ?  Huh
Antwoord
#2
Luchtregelklep voor stationair ff schoonmaken met WD40 ?
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
#3
Waar zit deze klep ? Heb de lucht-massa klep al schoongemaakt.
Antwoord
#4
In dit soort gevallen zou ik toch blijven zoeken in de buurt van het luchtfilter en de dingen die je daarvoor verplaatst hebt, er is iets verschoven/losgeraakt/whatever, stekkertjes, vacuumslangen, piefje, palletje enz.

Het zou wel heel toevallig zijn als er precies terwijl je het luchtfilter vervangt, verderop iets anders kapot gaat.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Luchtmassa klep? Bedoel je de luchtweger onder de spinnekop? Hmm dat is gevoelig spul.. Als het werkt daar wegblijven.

idd zoals door Marc gesteld. Beter in de buurt van het filter zoeken.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#6
Ik denk inderdaad ergens met de inlaat te maken heeft.
Hoe vervuild was het oude filter?
Heb je dezelde filter gebruik of 1 waar de luchtgaatjes van het filter element te dicht is dus een te dik filter?
Geen verstopping of scheuren in huis/luchtbuisen vacum slangen in orde?
Antwoord
#7
Bekijk het hele luchttraject vanaf de luchtweger tot aan de turbo.
Kans dat er een scheur is ontstaan in de balg of dat de aansluiting vd carterontluchting niet meer goed genoeg afdicht.
Dat is de slang die vlak voor de turbo in de aanzuigleiding is gestoken ( Wat trouwens een waardeloze oplossing is )
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#8
Bedankt voor de tips. Ga komend weekend even goed onderzoeken. Slang carterontluchting zit idd een beetje los in de inlaatslang.
Antwoord
#9
Probleem opgelost !!!! Rubberen inlaatslang bovenop de luchtmassaklep zat aan de spatbordkant dubbel en zoog valse lucht. Had ik niet gezien met monteren.... Blush
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B200(F) wil niet harder dan ~2500rpm (?) Dinges 3 144 16 November 2021, 15:57
Laatste bericht: Marc1970
  B230K stationair Volvo-MSX 2 143 15 October 2021, 16:10
Laatste bericht: skidje
  Motor slaat over net boven stationair toerental Arnic 6 782 13 August 2021, 09:02
Laatste bericht: Grey240Polar
  motor hapert even vanaf stationair Arnic 5 870 2 August 2021, 16:37
Laatste bericht: Arnic
  Volvo 240 1986 loopt niet. Geen vonk? TenBrick 24 2.939 10 May 2021, 15:05
Laatste bericht: TenBrick
  Motor (B21A) slaat niet meer aan 245 1984 B21A 17 2.597 30 March 2021, 09:36
Laatste bericht: sludge
  Volvo 240 GLE 1993 start niet Lucca076 5 701 17 February 2021, 23:02
Laatste bericht: Marc1970
  B21A loopt beroerd guido2 7 879 30 January 2021, 15:51
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo D24TIC Thermostaat gaat niet open?? GreenD24tic 1 1.279 4 April 2020, 22:07
Laatste bericht: Grey240Polar
  Starten en soms niet lopen (opgelost) Grey240Polar 9 2.933 23 March 2020, 16:28
Laatste bericht: Grey240Polar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)