Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
175cd carburateur overstroomt
#1
Heren,

Ik had ellende met een slecht lopende motor, motor bleek veeel te rijk te lopen en gewoon te verzuipen.

Carburateur (zenith 175cd) er af gehaald en een service kitje besteld.

Div. pakkingen vervangen, fuel jet (dat buisje) vervangen, vlotterventiel vervangen en beide membramen vervangen (1980 model, dus ik heb een membraam boven de schoke hendel zitten).


Als ik hem nu start, komt er benzine bij dat membraam bij de choke vandaan en snel daarna komt er een plasje benzine in de carburateur te staan. 

Het lijkt mij niet anders kunnen dan dat de vlotterkamer overstroomt en het kan dan nergens anders heen als de choke en daarna door de fuel jet.

Ik kan alleen nog niet helemaal begrijpen waarom. Ik heb immers het vlotterventiel vervangen.


Ik heb net nogmaals de vlotter en het ventiel bekeken, en ik kan echt géén defect vinden.


Dus voor dat ik het oude vlotterventiel terug zet om te kijken wat dat doet, ben ik even nieuwschierig of iemand nog suggesties heeft om te controleren.

Al vast bedankt
Antwoord
#2
De afstelling van de vlotter moet ook in orde zijn, anders doet een vlotternald ook weinig.. Is het een LPG-auto..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#3
(23 January 2017, 00:22)Jambon schreef: De afstelling van de vlotter moet ook in orde zijn, anders doet een vlotternald ook weinig..  Is het een LPG-auto..?

ex-lpg

Ik heb de vlotter gecontrolleerd gisteren en kon daar op t oog niks raars aan vinden. Het lipje die het ventiel bediend heb ik zelfs nog iets verder gebogen, zonder resultaat.
Antwoord
#4
Het dingetje boven de choke ken ik niet, hij heet Bypass Valve. Hier wordt er aardig wat over gezegd: http://www.buckeyetriumphs.org/technical...arbsII.htm

De choke, heb je vast gezien, is een simpel schijfje met een paar gaten in diverse diameter. Hierdoor kan-ie aardig wat benzine omhoog trekken. Misschien moet je die nog s nakijken/afstellen?

Tenslotte heeft de vlotterkamer een ontluchting en de pakking heeft daarvoor een gat. Kijk of die overeenkomen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Ik kan me zo niks herinneren over een ontluchtings gaatje in de vlotter kamer. Waar zou deze moeten zitten?


Één van de dingen die nog wel bij me op kwam is dat misschien de brandstofdruk te hoog is. Maar met een mechanische pomp ga ik er eigenlijk van uit dat ik daar niks aan kan afstellen? En een retour zit er ook niet op.


De choke heb ik terug gemonteerd op wat mij de enige manier leek, maar deze zal ik (waarschijnlijk morgen) nog even controleren.
Antwoord
#6
De mechanische pomp stopt met pompen zodra de vlotternaald de toevoer afsluit. Dat is een simpel en vernuftig apparaatje. In hele oude handboeken wordt de werking nog wel s uitgelegd.

De ontluchting vd vlotterkamer eindigt op het buitenste pasvlak van de carb, daar waar het luchtfilter erop gaat. De pakking daartussen heeft een aantal openingen, zijn niet symmetrisch.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
hmm.

Nu moet ik bekennen dat ik een gaatje daar af had geplakt met een stukje duktape. Reden hiervan was omdat mijn verwachting is dat hij daar valse lucht zou gaan zuigen omdat hier normaal gesproken een slangetje opzit dit naar een klepje linker onder de voorruit gaat. (hot start assist? )
Antwoord
#8
Okee, nou, hij doet het. En ik voel me knuppel.

De beluchting was inderdaad het probleem. Het gaatje waarvan ik dacht dat het een vacuum aansluiting was, was de beluchting van de vlotterkamer.

Geluiden onder de motorkap zijn eindelijk goed, en op de choke blijft ie eindelijk stationair lopen.

Van t weekend kijken of we een klein proefritje kunnen maken.

Bedankt voor de input!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B20A - carburateur afstellen Latten 7 2.788 6 November 2022, 16:33
Laatste bericht: Jambon
  Carburateur overzetten VervelendeGozer 3 1.309 1 September 2022, 19:26
Laatste bericht: Marc1970
  Carburateur Naald en sproeierbuis Rob 5 2.634 23 April 2022, 17:33
Laatste bericht: Marc1970
  dubbele carburateur pieter2 7 3.081 17 December 2020, 19:32
Laatste bericht: pieter2
  Ombouw naar carburateur Ruud245 22 9.173 25 July 2020, 18:30
Laatste bericht: Ruud245
  Pierburg carburateur Yellow240 4 5.767 13 January 2017, 15:00
Laatste bericht: Yellow240
  Weber carburateur op B230K inlaatspruitstuk? Gouden240 5 5.539 26 April 2016, 13:34
Laatste bericht: asterix
  Aansluiting Solex Carburateur B200K Stephan_244 2 4.755 23 April 2016, 22:21
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 360 2.0 carburateur naar B230FB injectie probleem ZNIV 9 8.775 15 February 2016, 22:58
Laatste bericht: ZNIV
  Stotterende motor na revisie zenith 175CD RJV 4 3.178 15 October 2015, 11:30
Laatste bericht: RJV

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)