Topics: 18
Vanochtend stap ik in mijn auto (242 DL op gas), start netjes en rijd weg. Ik merk direct dat auto niet normaal optrekt en tot mijn verbazing kon ik niet harder dan een kilometertje of 45 rijden. Het gekke van het hele verhaal is dat ik aan de motor eigenlijk niks geks kon horen, het normale geluid dus, alleen dan wat lager in de toeren. Wie-o-wie weet wat er hier aan de hand is?
240 GL (Automaat), 1985. Geel
inmiddels het een en ander afgeperst en tot de conclusie gekomen dat ik een nieuwe koppakking moet gaan plaatsen (wat ik al wel een beetje verwachtte uit andere probleempjes: veel koelvloeistof verbruik (ook ruikbaar aan uitlaatgassen), veel olie verbruik, vlak na het starten 'op drie poten' lopen). Ik vraag mij alleen af of bovengenoemd probleem ook bij die koppakking wegkomt. Kan dat een kweste van te weinig compressie zijn door die kapotte koppakking ofzo?
Euhm... is er iemand die hier ?berhaupt wat op te zeggen heeft? Het blijft angstvallig stil...
Topics: 41
zuigerveren ok??
kan hoge olieverbruik aan liggen.
als je nieuwe koppakking erin zet, vlak dan tevens de kop af, scheelt je naderhand een hoop ergernis en frustratie & geld!!
ook distributie+spanrol meteen meenemen
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Joahim,
Als uit een compressietest zou blijken dat ook in de motor het een en ander aan vervanging toe is, dan zou ik ook eens nadenken over een ander motorblok. Daar is voor weinig aan te komen via bijv. Marktplaats
en dan ben je goedkoper uit dan wanneer je aan je huidige blok een aantal dingen laat vervangen.
Topics: 74
Ff kijken als de motor loopt of er veel druk op het kvs tankje staat (wel uitkijken!! HEET!), want dat zou kunnen duiden op idd een lekke kop. Maar als je pech hebt zou de kop ook nog wel eens gescheurd kunnen zijn en dan heb je aan vlakken niet zoveel.
Topics: 41
waterslang hard met warme motor is ook een indicatie van lekke koppaking
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 23
Of je had te weinig koelvloeistof voor je verdamper beschikbaar waardoor deze bevroor. Kan je zien. Dan zit er ijs op de buitenkant.
dat probleem is inmiddels verholpen! mijn koelsysteem zit goed dicht nu!