12 October 2006, 17:25
Mijn 245 met B21a op LPG heeft de laatste paar weken wat kuren.
Starten gaat normaal gesproken op benzine en LPG zonder problemen, op LPG moet de startmotor soms een paar slagen maken voor ie aanslaat maar dan loopt ie ook als een zonnetje.
De laatste tijd gaat starten op LPG moeizaam en ben ik vaak genoodzaakt op benzine te starten, duurt dan ook ff tot ie aanslaat (lijkt ff verzopen ofzo) maar loopt dan gewoon goed.
Als ie wel op lpg start moet ik eerst ff een halve minuut flink gassen om hem aan de praat te houden (prutteld dan ook regelmatig), direct wegrijden is niet echt een optie omdat ie dan dus afslaat, dit doet ie overigens niet op benzine, starten en rijden!
Ook valt het me op dat soms als je voor het stoplicht staat en je wegrijdt je een lichte brandstof lucht ruikt maar hij verbruikt ook niet meer dan normaal of merk iets vreemds tijdens het rijden.
Ontsteking staat op tijd, verdeelkap, luchtfilter etc is pas vervangen dus zit zelf te denken aan de carburateur OID.
Ben inmiddels wel al redelijk thuis in de ontsteking, remmen en het koelsysteem 8) maar wat betreft de brandstoftoevoer ben ik een echt newby :? .. maar wil het wel zelf graag doen en ben ook niet bang om zelf te sleutelen (heb ook 2 rechterhanden dus dat zit ook wel goed)
Zou het de vlotternaald kunnen zijn misschien? en zo ja, is dit zelf makkelijk te vervangen / af te stellen what ever en hoe dan?
Starten gaat normaal gesproken op benzine en LPG zonder problemen, op LPG moet de startmotor soms een paar slagen maken voor ie aanslaat maar dan loopt ie ook als een zonnetje.
De laatste tijd gaat starten op LPG moeizaam en ben ik vaak genoodzaakt op benzine te starten, duurt dan ook ff tot ie aanslaat (lijkt ff verzopen ofzo) maar loopt dan gewoon goed.
Als ie wel op lpg start moet ik eerst ff een halve minuut flink gassen om hem aan de praat te houden (prutteld dan ook regelmatig), direct wegrijden is niet echt een optie omdat ie dan dus afslaat, dit doet ie overigens niet op benzine, starten en rijden!
Ook valt het me op dat soms als je voor het stoplicht staat en je wegrijdt je een lichte brandstof lucht ruikt maar hij verbruikt ook niet meer dan normaal of merk iets vreemds tijdens het rijden.
Ontsteking staat op tijd, verdeelkap, luchtfilter etc is pas vervangen dus zit zelf te denken aan de carburateur OID.
Ben inmiddels wel al redelijk thuis in de ontsteking, remmen en het koelsysteem 8) maar wat betreft de brandstoftoevoer ben ik een echt newby :? .. maar wil het wel zelf graag doen en ben ook niet bang om zelf te sleutelen (heb ook 2 rechterhanden dus dat zit ook wel goed)
Zou het de vlotternaald kunnen zijn misschien? en zo ja, is dit zelf makkelijk te vervangen / af te stellen what ever en hoe dan?
