Berichten: 17
Topics: 4
Lid sinds: Mar 2011
Ik was vanmiddag even mijn 244 aan het nalopen, en aangekomen bij de ontsteking natuurlijk even het verdelerkapje eraf gehaald.
Als ik aan het slangetje van de vervroeging blaas en zuig, zegt het membraampje wel plop plop en hij lekt ook niet door, echter zit ik niets bewegen in de ontsteking, ook lijkt de vrije slag die de rotor heeft niet te veranderen.
Kan ik hieruit afleiden dat er wat mis is met de vervroeging of zie ik spoken? ;D
Berichten: 11.656
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
bodemplaat spaarzam smeren, niet met WD40!! en een druppie olie op het viltje onder de rotor..
Berichten: 17
Topics: 4
Lid sinds: Mar 2011
Jambon schreef:bodemplaat spaarzam smeren, niet met WD40!! en een druppie olie op het viltje onder de rotor..
Kun je me ook vertellen wat ik precies in hoe zo'n mate moet zien bewegen als ik aan dat slangetje zuig/blaas?
Ik weet nu namelijk niet echt waar ik kijken moet.
Berichten: 11.656
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
kapje er af, je ziet een plat stangetje het vacuumpotje in gaan, deze moet in en uit bewegen als je r aan zuigt.., en de bodemplaat iets verdraaien, het gaat om slechts enkele mm's..
Berichten: 17
Topics: 4
Lid sinds: Mar 2011
Jambon schreef:kapje er af, je ziet een plat stangetje het vacuumpotje in gaan, deze moet in en uit bewegen als je r aan zuigt.., en de bodemplaat iets verdraaien, het gaat om slechts enkele mm's..
Thanks, ga er morgen direct mee aan de slag.
Berichten: 17
Topics: 4
Lid sinds: Mar 2011
Ik heb er dus nog even weer naar gekeken, en het is volgens mij wel goed, ik zoog gewoon niet hard genoeg ;D
Als ik hard zuig dan beweegt de grondplaat zeker wel, ook wel meer dan een paar mm trouwens.
Ik ga vanavond de contactpunten en ontsteking afstellen, weet ik zeker dat het in orde is.
Iemand trouwens enig idee hoe het kan komen dat de motor bij schakelen van benzine naar lpg met erg veel moeite aan de praat gehouden kan worden? Ik vermoed dat ie een seconde of 20 op beide brandstoffen loopt en dus veel te rijk. Ik heb de carburateur gereinigt maar dat lijkt allemaal wel in orde.
Of is het beter dat ik hier even een nieuw topic voor maak?
Berichten: 11.656
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
kun je beter rijdend doen (als je dat al niet doet

)
Berichten: 17
Topics: 4
Lid sinds: Mar 2011
Jambon schreef:kun je beter rijdend doen (als je dat al niet doet
)
Rijdend is ook absoluut niet grappig, dan hort en stoot ie ook flink en versnellen kan je echt vergeten dan. Dus kan je alleen switchen als je zeker weet dat je 20 seconden niet hoeft te anticiperen op ander verkeer ;D
Berichten: 205
Topics: 5
Lid sinds: Aug 2010
Ha, nog 850forum-volk ;D
Ligt het niet gewoon aan het feit dat je LPG-klep te vroeg opengaat? Met andere woorden, dan hij al LPG doorlaat terwijl er nog vollop benzine uit de vlotterkamer stroomt? Dan moet je gewoon je schakelaar langer tussen de 2 houden zodat de vlotterkamer leeg genoeg stroomt...
plsvolvoprojects.blogspot.com
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Sowieso niet op benzine rijden: veels te duur.
Ligt toch niet voor niets een lpg tank in?