Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B20 naar B230F????
#1
Klant heeft met gevraagd een 240 B230F automaat in een 145 B20 te leggen. Elektronica etc komt allemaal goed maar:

Past deze motor en automaat in de 145? Plug and play of niet?
Antwoord
#2
Uiteindelijk wel. Dan blijft het blok schuin hangen en de bak recht. Ws. een stukje tunnel uitbouwen, AW71 is vrij groot. Inlaatspruitstuk kan blijven, ws. kom je tegen de rembekrachtiger aan, dus een langere of kortere maken. Uitlaat moet je zelf maken. Motorsteunen etc. Lekker uurtjes schrijven dus!

Niet echt plug en play dus, vooral doordat het injectiespruitstuk en de automaat niet erg flexibel zijn. Ik heb wel een foto van een schuine Ãn een rechtop OHC inbouw met carburateur.

Zal ze erbij zoeken, staan wel een paar leuke oplossingen op.
[Afbeelding: SchuineOHCblokin145.jpg]

[img width=600 height=600]http://i685.photobucket.com/albums/vv219/marc1970/b23in145.jpg[/img]
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
gaat van bw35 naar aw71 idd. klant zegt dat het allemaal past maar lijkt mij wat moeilijker
Antwoord
#4
staan deze projecten ergens beschreven? kan er moeilijk wat over vinden
Antwoord
#5
Marc1970 schreef:Uiteindelijk wel. Dan blijft het blok schuin hangen en de bak recht. Ws. een stukje tunnel uitbouwen, AW71 is vrij groot. Inlaatspruitstuk kan blijven, ws. kom je tegen de rembekrachtiger aan, dus een langere of kortere maken. Uitlaat moet je zelf maken. Motorsteunen etc. Lekker uurtjes schrijven dus!

Niet echt plug en play dus, vooral doordat het injectiespruitstuk en de automaat niet erg flexibel zijn. Ik heb wel een foto van een schuine Ãn een rechtop OHC inbouw met carburateur.

Zal ze erbij zoeken, staan wel een paar leuke oplossingen op.
[Afbeelding: SchuineOHCblokin145.jpg]

[img width=600 height=600]http://i685.photobucket.com/albums/vv219/marc1970/b23in145.jpg[/img]

foto 1: Dikke powerfilter 8)
Doet mij der ook een
245L VAN
Antwoord
#6
Geen beschrijvingen, zijn losse foto's van MP en Speurders. Op www staan ook meest alleen maar eindresultaten, iedereen vindt z'n eigen weg. Leuk om voor jezelf in je eigen tijd te doen lijkt me, maar lastig om voor een ander te doen.
Als het een 145 met korte pook is, zou de AW71 er misschien ook zo wel onder passen, die tunnel is al wat groter.

Hier nog meer foto's, ÃÃn zelfs van met B2x0F zo te zien: http://volvolvo.nl/forum/topic,2748.0/

@ Sebas: Die onderste heeft helemaal geen luchtfilter, hoeveel extra pk moet dat wel niet opleveren?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
B230 in 144.
B230 in 145
Antwoord
#8
Hou er ook rekenig mee dat een 145 een subframe heeft en 2 serie niet waardoor dit blok schuin kan liggen. Belangrijk is dus dat je de motor recht op zet een een carterpan van een B20 pakt en volgens mij moet je ook wat doen met de oliepomp. Nadeel is dat je bak scheef komt te zitten en dus de pook ook. Er zijn bedrijven die je bellhouse kunnen omlassen.
Antwoord
#9
RM schreef:Hou er ook rekenig mee dat een 145 een subframe heeft en 2 serie niet waardoor dit blok schuin kan liggen. Belangrijk is dus dat je de motor recht op zet een een carterpan van een B20 pakt en volgens mij moet je ook wat doen met de oliepomp. Nadeel is dat je bak scheef komt te zitten en dus de pook ook. Er zijn bedrijven die je bellhouse kunnen omlassen.
bell housing bij "hoe heet ie ook alweer" in Veldhoven, die laat ze maken. Ik heb er de mijne ook vandaan..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#10
RM schreef:Hou er ook rekenig mee dat een 145 een subframe heeft en 2 serie niet waardoor dit blok schuin kan liggen. Belangrijk is dus dat je de motor recht op zet een een carterpan van een B20 pakt en volgens mij moet je ook wat doen met de oliepomp. Nadeel is dat je bak scheef komt te zitten en dus de pook ook. Er zijn bedrijven die je bellhouse kunnen omlassen.
Huke Basart bedoel ik.... ennuh, @Edwin heeft eea in z'n Amazon hangen, als het daar in past.. Op TB's en de diverse SE sites kom je genoeg verbouwingen tegen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F probleem met één cylinder stoffel 18 1.624 6 April 2025, 21:21
Laatste bericht: stoffel
  vertraagd oppakken LPG naar benzine BartJu 36 13.125 6 June 2023, 22:44
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 1992 B230F Benzinesysteem problemen MelleV 2 1.281 21 April 2023, 17:36
Laatste bericht: Dopski
  Rotor B230F 244GL1978 0 593 1 April 2023, 15:26
Laatste bericht: 244GL1978
  Toerental waarbij naar lpg schakelt wisselt petervanriemsdijk 4 1.348 17 December 2022, 11:33
Laatste bericht: Dopski
  "Choke systeem" in Polar (B230F), waarvoor dient dit/wat is kapot? marc-f 2 1.404 8 June 2022, 21:28
Laatste bericht: marc-f
  Ombouw 6 cilinder naar 4 cilinder, thermostaat geeft te warm aan misteryaikz 5 2.592 19 May 2022, 15:29
Laatste bericht: misteryaikz
  Anti-backfire klepje B200F B230F daan1508 9 3.498 5 January 2022, 00:18
Laatste bericht: daan1508
  verschil B200E VS B230F Kogelman 3 2.562 11 September 2021, 21:26
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 230K vervangen door B230F Rafiq 5 4.421 15 July 2021, 16:57
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)