10 April 2011, 19:56
Wilde het volgende probleem(pje) voorleggen;
Kachelmotor vervangen. Daartoe via dà kraan op het blok een kleine 5 ltr KVS weg laten lopen. Na inbouw de boel weer opgetopt en kom niet verder dan een 3.5 liter bijvullen. Motor laten lopen, stationair en belast. Kachelschuif voluit open en vul dop gesloten. Stuk gereden met vuldop op een kier en kachelschuif open. Resulaltaat NUL. Temp. meter blijft mooi iets onder half staan. Blijft het feit dat ik nog een 1.5 ltr bij dien te vullen in een vol overdrukreservoir (!?) Mezelf inmiddels met m'n harsen boven een heet blok compleet suf geknepen in het complete slangenaanbod.
Reservoir blijft dus vol staan. IEMAND een fraaie oplossing?
Kachelmotor vervangen. Daartoe via dà kraan op het blok een kleine 5 ltr KVS weg laten lopen. Na inbouw de boel weer opgetopt en kom niet verder dan een 3.5 liter bijvullen. Motor laten lopen, stationair en belast. Kachelschuif voluit open en vul dop gesloten. Stuk gereden met vuldop op een kier en kachelschuif open. Resulaltaat NUL. Temp. meter blijft mooi iets onder half staan. Blijft het feit dat ik nog een 1.5 ltr bij dien te vullen in een vol overdrukreservoir (!?) Mezelf inmiddels met m'n harsen boven een heet blok compleet suf geknepen in het complete slangenaanbod.
Reservoir blijft dus vol staan. IEMAND een fraaie oplossing?