7 September 2010, 19:25
Volvo heeft een flinke backfire gehad.
In eerste instantie zijn bougiekabels en verdelerkap gewisseld omdat de auto niet meer wilde starten en later bleek de klep van de luchtweger vast te zitten.
De luchtweger is vervangen, maar de auto loopt nu erg slecht.
Hij loopt als het ware op 3 poten, maar de 4e komt nooit bij, niet bij hoog toeren, niet als ie warm wordt, hij blijft een rochelen.
Zowel op benzine als op LPG!
Ik heb vandaag de kleppen gecontroleerd en heb ,bij gebrek aan plaatjes, nog 2 uitlaatkleppen die te krap staan (0,2 en 0,25) :-[
bougiekabels zitten 1-3-4-2
Voordat ik alles uit elkaar haal, vraag ik me het volgende af:
-Is er een soort ontstekingssensor die vrij opeens stuk gaat, waardoor de ontsteking niet meer ok is, waardoor je dus ook opeens een backfire krijgt?
-kunnen de 2 stekkertjes op het inlaatkanaal verwisseld zijn? (cold start en lucht)
In eerste instantie zijn bougiekabels en verdelerkap gewisseld omdat de auto niet meer wilde starten en later bleek de klep van de luchtweger vast te zitten.
De luchtweger is vervangen, maar de auto loopt nu erg slecht.
Hij loopt als het ware op 3 poten, maar de 4e komt nooit bij, niet bij hoog toeren, niet als ie warm wordt, hij blijft een rochelen.
Zowel op benzine als op LPG!
Ik heb vandaag de kleppen gecontroleerd en heb ,bij gebrek aan plaatjes, nog 2 uitlaatkleppen die te krap staan (0,2 en 0,25) :-[
bougiekabels zitten 1-3-4-2
Voordat ik alles uit elkaar haal, vraag ik me het volgende af:
-Is er een soort ontstekingssensor die vrij opeens stuk gaat, waardoor de ontsteking niet meer ok is, waardoor je dus ook opeens een backfire krijgt?
-kunnen de 2 stekkertjes op het inlaatkanaal verwisseld zijn? (cold start en lucht)