Berichten: 4
Topics: 2
Lid sinds: May 2010
Ik hoop dat iemand me kan zeggen wat er met de auto aan de hand is.
Gisteren 200 meter voor huis viel de motor opeens uit, het leek alsof er geen benzine meer in zat, echter de brandstofmeter gaf aan dat er ongeveer 1/4 benzine in zou moeten zitten. Ben gelukkig al pruttelend wel thuis gekomen(200m).
De startmotor draait wel maar hij wl net niet pakken.
Volvo 245(USA, B23F, 82KW) bj 1983 automaat<br />Fiat Abarth(Novitec compressor 3-d 239 PK) Selespeed 2.4 bj 2004
Berichten: 132
Topics: 2
Lid sinds: Apr 2006
Zekering brandstofpomp? Ik zou ze zoiezo allemaal effe controleren en ronddraaien in de houder zodat de contactoppervlakten weer schoon zijn.
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Ja, als de hulppomp in de tank stuk is of niet werkt krijgt de hoofdpomp moeite de laatste druppels uit de tank te zuigen, dat begint al bij ergens onder de helft (= een kwart op de nogal pessimistische meter). Voorlopig op tijd tanken dus.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 4
Topics: 2
Lid sinds: May 2010
Zekeringen zijn gedraaid.
Wat betreft het tanken, dat ging vorige week wel nog tot in zeg "maar het rooie gebied" en nu sta hij er aanmerkelijk hoger boven het rode gebied. Ik zal er wat meer bij in gooien in de hoop dat dat het probleem is, wat da kan ik hem naar de garage rijden. Hij staat nu op oprit, en ja een automaat en slepen in niet het beste volgens mij.
Volvo 245(USA, B23F, 82KW) bj 1983 automaat<br />Fiat Abarth(Novitec compressor 3-d 239 PK) Selespeed 2.4 bj 2004
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Je mag hem ca. 30 km aan 30 km/h slepen zonder extra maatregelen, moet genoeg zijn.
Als je luistert bij de vulopening kan je pomp in de tank horen draaien net nadat het contact aangezet is.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969