16 February 2010, 21:27
Wijze mannen..(of vrouwen
Volvo 245 B21A 1981, zenith 175CD Stationair via zo'n regelschroef met klep tussen carb en inlaatstuk.
Ik loop al een tijdje te tobben om m'n carburateur goed af te stellen. Stationair draait de motor veel te rijk.
Nu ben ik er acher dat de zuiger met naald (die aan het membraam vast zit) bij stationair toerental iets wordt opgetild door het heersende vacuum. Als de motor niet draait ligt de zuiger aan op de aanslag. Maar als hij stationair draait tilt ie hem een milimeter of wat op. Met als gevolg witte benzine pluimen.
Druk ik met een schroevendraaier de zuiger van bovenuit (dus door de ATF olie) weer naar beneden, dan is de rook stukken schoner
Waar kan het probleem zitten.
Membraam is nieuw, naald is nieuw zuiger zit met de gaten richting de gasklep, olie in reservoir enz.
Verder rijdt de auto prima, alleen ik vergas mijn omgeving als ik inparkeer of voor een stoplicht sta, dus wijze raad en tips gevraagd. Bij voorbaat dank!!!!
Volvo 245 B21A 1981, zenith 175CD Stationair via zo'n regelschroef met klep tussen carb en inlaatstuk.
Ik loop al een tijdje te tobben om m'n carburateur goed af te stellen. Stationair draait de motor veel te rijk.
Nu ben ik er acher dat de zuiger met naald (die aan het membraam vast zit) bij stationair toerental iets wordt opgetild door het heersende vacuum. Als de motor niet draait ligt de zuiger aan op de aanslag. Maar als hij stationair draait tilt ie hem een milimeter of wat op. Met als gevolg witte benzine pluimen.
Druk ik met een schroevendraaier de zuiger van bovenuit (dus door de ATF olie) weer naar beneden, dan is de rook stukken schoner
Waar kan het probleem zitten.
Membraam is nieuw, naald is nieuw zuiger zit met de gaten richting de gasklep, olie in reservoir enz.
Verder rijdt de auto prima, alleen ik vergas mijn omgeving als ik inparkeer of voor een stoplicht sta, dus wijze raad en tips gevraagd. Bij voorbaat dank!!!!