Topics: 16
Hallo,
in mijn 244 zit een bougie zo vast dat hij er absoluut niet uit wil, ik heb hem voor een beurt weg gebracht naar de garage, maar
die kregen hem dus niet los, ze willen wel nog wat proberen, maar dan was er een risico op een kapotte kop....
heeft iemand dit probleem eerder gehad en is er een oplossing voor handen? anders iemand in de buurt van Utrecht die zou willen en kunnen kijken ernaar?
Topics: 107
In een badje van kruipolie zetten. Eventueel rond de bougie iets eromheen maken zodat de kruipolie niet weg kan lopen.
Een goede garage moet volgens mij toch wel raad weten met een vastzittende bougie.Dat soort dingen hebben ze wel vaker aan de hand gehad.
garage monteur denkt dat hij er scheef ingezet is en durft geen kracht meer te zetten....
ik ga het proberen met kruipolie en geduld (daarna kracht, tot ik het zelf niet meer durf)
Topics: 21
Hallo
eerst inspuiten met kruipolie daarna goed de motor warm laten draaien. dan kun je hem er uitdraaien. als
de bougieer scheef inzit dan wordt het misschien uitboren en helicol erin draaien wel met kop eraf
groet
Topics: 82
Als de andere bougies nog goed zijn kan je deze natuurlijk ook wel laten zitten. Toevallig de achterste?
Ik heb daar wel eens een slechte uitgedraaid, zat goed vast en ging het hele eind stroperig maar uiteindelijk was het bougiegat nog bruikbaar.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 22
nick740 schreef:Hallo
eerst inspuiten met kruipolie daarna goed de motor warm laten draaien. dan kun je hem er uitdraaien. als
de bougieer scheef inzit dan wordt het misschien uitboren en helicol erin draaien wel met kop eraf
groet
Ja inderdaad, motor eens opwarmen, meestal lukt het dan wel.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Met heel veel dank voor jullie tip van het warm laten lopen,
moets vandaag in Amersfoort zijn en met file liep hij lekker warm, duim is pijnlijk (echt warm..) maar bougie zonder enig probleem los gedraait..
geen idee waarom een garagehouder dit niet weet op te lossen zonder paniek te zaaien.....
Dank dank dank!
(bougie zat er geloof ik als ik naar de staat kijk in vergelijking tot de andere 3 die eruit kwamen, al minimaal 2 jaar in het blok..)
Topics: 21
Je ziet maar weer. dat je elkaar soms gewoon makkelijk even kunt helpen
geen dank, geen dank.
als iets vast zit eerst inspuiten met kruipolie en daarna goed warmstoken dat helpt eigenlijk atijd.