Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afgebroken kopbout, restand zit vast in het blok (incl. afgebroken torx)
#1
Zoals de titel al aangeeft zit ik met een inmiddels groter wordend probleem. De gebroken bout heb ik geprobeerd te verwijderen dmv een gaatje en een linksdraaiende "boutentrekker?" maar dit mocht niet lukken. Vervolgens in het gat een torx bitje geslagen maar helaas brak deze af tijdens de uitdraai poging. Nu probeer ik er opnieuw een gat in te boren maar het metaal van het bitje is nogal aan de harde kant en zit er een deuk in na een half uur boren (met een HSS boor en boorolie, rustig boren etc. etc.)

Iemand een idee of er speciale boortjes bestaan om door chrome vanadium te boren? Of een ander idee?

Zal vast wel een oplossing komen maar ben er zelf doorheen.

Thanks!!
Antwoord
#2
Hoever is de bout afgebroken? Kun je erbij om iets op de bout te lassen?
Antwoord
#3
Helaas is de bout verzonken afgebroken, denk een tweetal mm. Geen mogelijkheid om er iets op te lassen.
Antwoord
#4
Kan je een moer op de afgebroken bout leggen? Deze kan je er dan via het moergat met fors vermogen op lassen. Het effect van het lassen is dat de bout losser komt te zitten. De opgelaste moer geeft wellicht wat grip.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
#5
Klinkt als een idee, kan helaas niet zelf lassen en de ama gaat in deze staat nergens heen. Afweging is natuurlijk ook de prijs, als ik hem laat ophalen door een garage en hun de bout laat verwijderen ben ik waarschijnlijk meer kwijt als een tweedehands onderblok denk ik.
Antwoord
#6
heb je een smid in de buurt die "even" met een lasapparaat langskomt..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#7
Jambon schreef:heb je een smid in de buurt die "even" met een lasapparaat langskomt..?

Ik zal opzoek gaan. Ik zag op martkplaats misschien wel een geschikt vervangingsonderblok, voor de prijs hoef ik het niet te laten en kan alle appendages (en kop) van mijn huidige blok hierop zetten lijkt me.

http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/ol...r-b18.html
Antwoord
#8
Kan uit ervaringen vertellen dat moer erop lassen erg goed werkt (ook met stukje torx of boor erin).
Waar staat de Ama?
Antwoord
#9
Ama staat in Almere-buiten.
Antwoord
#10
Jeroen,

Beter boortje bijv. kobalt boor wil denk ik ook wel helpen. Hoe groot is het gat wat je moet boren ?
Mijn ervaringen met HSS boren zijn slecht, binnen de kortste keren kun je mee niets meer mee....
Wat is jouw boutentrekker? linkse tap oid?

Groet,

Hans
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  940 blok in 240 Nicolaas H 15 9.083 17 April 2020, 17:36
Laatste bericht: Grey240Polar
  stilgevallen motor: repareren of ander blok jootman 47 35.322 2 February 2018, 01:41
Laatste bericht: daddyphilipsen
  Herkennen origineel blok ? jero 1 2.545 15 February 2017, 12:40
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 244 gl B21 blok Mark-Sander 1 2.735 8 September 2016, 08:21
Laatste bericht: Marc1970
  kaal B21ET blok zonder K jet onderdelen paulusb 22 18.170 30 August 2016, 19:31
Laatste bericht: Marc1970
  Pierburg 175 cdus op B230K blok gydomatra 16 14.396 27 August 2016, 22:10
Laatste bericht: gydomatra
  B21 naar lpg.. blok repareren of vervangen ? jero 8 7.254 22 August 2016, 10:40
Laatste bericht: A_A
  Verdeler zit vast 345GLS 3 3.668 4 May 2016, 06:35
Laatste bericht: Dirk342
  Wat is er nodig om dit B230 blok pas te maken in een 142? Barracuda_82 12 14.551 22 December 2015, 23:31
Laatste bericht: Dopski
  verdeler zit vast lenlux 4 3.590 7 August 2015, 14:01
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)