Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stuurwiel vervangen
#1
Ik heb een lederen stuurwiel op de kop kunnen tikken en die wil ik natuurlijk in Principessa (240 Super Polar) plaatsen.
Hoe krijg ik nu de drukplaat (claxon) van het stuur af en hoe dan verder.........?
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
#2
Hopla!
Antwoord
#3
Hela! Dat is mooi man!
Ontzettend bedankt!
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
#4
Heldere beschrijving. Omdat het stuurwiel in de 240 iets scheef staat wilde ik dit (aan de hand van deze handleiding) rechtzetten. Na het verwijderen van de "claxon" trof ik op het draadeind een metalen kokertje aan. Hierdoor kan ik de sleutel niet op de moer krijgen. Kan ik dat kokertje verwijderen (hoe?) en waar dient dit eigenlijk voor?
Antwoord
#5
Het kokertje kun je niet verwijderen. Je dient een verlengde dopsleutel 27 te hebben. Vastzetten met 60Nm.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
#6
Gideon schreef:Het kokertje kun je niet verwijderen. Je dient een verlengde dopsleutel 27 te hebben. Vastzetten met 60Nm.

OkÃ, dank.
Antwoord
#7
Je kunt het stuur waarschijnlijk ook recht laten zetten door je Volvo te laten uitlijnen/corrigeren van de voorwielen ten opzichte van de stand van het stuurwiel.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
#8
ruuds70 schreef:Je kunt het stuur waarschijnlijk ook recht laten zetten door je Volvo te laten uitlijnen/corrigeren van de voorwielen ten opzichte van de stand van het stuurwiel.

Het zal wel technische onwetendheid zijn van mijn kant maar omdat de auto keurig in het spoor blijft en niet naar links of rechts trekt dacht ik dat de uitlijning in orde was. Het stuur een tandje verplaatsen zou dan de makkelijkste oplossing zijn (?).

Dank voor de suggestie, ik laat de bandenspecialist de uitlijning controleren.
Antwoord
#9
Ik heb bij de vorige uitlijn beurt ook mijn stuur naderhand weer recht moeten zetten.
Je auto opnieuw uitlijnen om je stuur recht te krijgen lijkt me een dure oplossing.

Of het moet zo zijn dat de rechte stand van je stuur vergaat door een versleten stuurhuis. Dat komt echter weinig voor en dat zou je moeten merken bij het sturen in de bochten.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vervangen onderste kruiskoppeling stuurhuis Kogelman 9 744 13 October 2024, 07:28
Laatste bericht: skidje
  Wielmoeren/bouten vervangen t.b.v. lichtmetalen velgen UraniumFever 5 5.782 6 August 2017, 21:46
Laatste bericht: RM
  vervangen fuseekogels 144 (1972) Justin 26 27.209 29 July 2017, 15:22
Laatste bericht: Justin
  Vervangen alle wielbouten, hoeveel uur werk? Uberbrick 13 15.037 24 October 2016, 20:30
Laatste bericht: Pedor
  Volvo 245GL 1981 > Stuurhuis vervangen voor jonger model? Brampie 2 4.609 27 September 2016, 19:00
Laatste bericht: Brampie
  Stuurhuis vervangen, waar rekening mee houden? Mark244 10 15.623 3 June 2016, 22:04
Laatste bericht: Mark244
  Stuurhuis speling, preload piston vervangen? Volvo 142 B23 2 5.961 3 February 2015, 18:11
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Wiellagers vervangen / gereedschap nodig ZOAB 6 8.319 11 February 2013, 23:26
Laatste bericht: ZOAB
  Vervangen rubbers bij achteras Jaco 28 27.805 13 April 2012, 23:25
Laatste bericht: Jambon
  vervangen stabilisatorstangetjes 245 MarkBeerink 10 8.167 23 March 2012, 20:14
Laatste bericht: MarkBeerink

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)