Berichten: 10
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2007
Afgelopen maandag ging de 245 Turbo na 2 jaar stalling weer eens naar de APK. Motor draaide heerlijk.
De schade viel nog wel mee: klein beetje laswerk, remblokken, fusee, maar de CO was 10 en dat is veel te veel. De garage zei dat er geen reactie was op het draaien van de CO-schroef.
Heb wat zitten zoeken en kan ik 2 dingen bedenken:
- ze hebben misschien met een schroevendraaier proberen te draaien (ze zeiden dat de schroef misschien lam was, is niet zo, ik heb het pijpje er vanavond afgehaald en het boutje draaide goed voelbaar met inbus 3mm).
- moet er geen afsluitdopje op het pijpje?
Wie heeft er een tip?
Vast bedankt,
Arthur
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Laat nooit je auto met prehistorische brandstofsystemen en/of andere eigenaardigheden keuren zonder dat je erbij bent.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
imbus in de spinnenkop

:

:

:
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Dopje hoeft niet .
Het kleine beetje lucht wat er door heen komt gaat toch langs de luchtweger.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
ik heb de distributie van mijn zescylinder uit elkaar moeten halen vanwege hetzelfde probleem.
het inbusje zat vol met bagger en mijn lange( zelf verlengde inbus) ging er gewoon overheen.
Schoongemaakt en opgelost,
is dus ook een mogelijkheid.
GIlles
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 104
Topics: 17
Lid sinds: Feb 2009
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
Nee hoor, gewoon ff E85 bijmengen. Ik denk da met 25 a 30% de auto weer onder de 5% komt....met 50% rijdt ie ook nog zonder aanpassingen.
[img][/img]
Berichten: 104
Topics: 17
Lid sinds: Feb 2009
dan kan de co nog steeds wel te hoog zijn.
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
bakmans schreef:dan kan de co nog steeds wel te hoog zijn.
Volgens de APK meeting niet ;D. Natuurlijk is het fijner af te stellen

. Maar de boel demonteren moet je wel even tijd voor nemen... :

En het was maar een tip 8)
[img][/img]
Berichten: 2.452
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
HOE ZIT HET NU MET DAT CO.. ??? ???
3 jaar geleden heb ik bij de RDW gruwelijk liggen te tobben met een B21A die niet onder de norm te krijgen was. Teneinde raad maar LPG erin laten bouwen en waarempel bij de herkeuring (bijde RDW) was het in een keer goed.
Maar als je de volvo garage in Boxtel N-Br moet geloven hoeven auto's van 19 jr of ouder niet op CO gekeurd te worden ??? ???
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..