Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CO K-jet is 10 en niet af te stellen
#1
Afgelopen maandag ging de 245 Turbo na 2 jaar stalling weer eens naar de APK. Motor draaide heerlijk.

De schade viel nog wel mee: klein beetje laswerk, remblokken, fusee, maar de CO was 10 en dat is veel te veel. De garage zei dat er geen reactie was op het draaien van de CO-schroef.

Heb wat zitten zoeken en kan ik 2 dingen bedenken:

- ze hebben misschien met een schroevendraaier proberen te draaien (ze zeiden dat de schroef misschien lam was, is niet zo, ik heb het pijpje er vanavond afgehaald en het boutje draaide goed voelbaar met inbus 3mm).

- moet er geen afsluitdopje op het pijpje?

Wie heeft er een tip?


Vast bedankt,

Arthur



Antwoord
#2
Laat nooit je auto met prehistorische brandstofsystemen en/of andere eigenaardigheden keuren zonder dat je erbij bent.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
imbus in de spinnenkop Wink Wink Wink :Smile :Smile :Smile
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#4
Dopje hoeft niet .
Het kleine beetje lucht wat er door heen komt gaat toch langs de luchtweger.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#5
ik heb de distributie van mijn zescylinder uit elkaar moeten halen vanwege hetzelfde probleem.
het inbusje zat vol met bagger en mijn lange( zelf verlengde inbus) ging er gewoon overheen.

Schoongemaakt en opgelost,
is dus ook een mogelijkheid.
GIlles
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
#6
mischien ouwe peut erin?
Antwoord
#7
Nee hoor, gewoon ff E85 bijmengen. Ik denk da met 25 a 30% de auto weer onder de 5% komt....met 50% rijdt ie ook nog zonder aanpassingen.
[img][/img]
Antwoord
#8
dan kan de co nog steeds wel te hoog zijn.
Antwoord
#9
bakmans schreef:dan kan de co nog steeds wel te hoog zijn.

Volgens de APK meeting niet ;D. Natuurlijk is het fijner af te stellen Tongue. Maar de boel demonteren moet je wel even tijd voor nemen... :Smile
En het was maar een tip 8)
[img][/img]
Antwoord
#10
HOE ZIT HET NU MET DAT CO.. ??? ???

3 jaar geleden heb ik bij de RDW gruwelijk liggen te tobben met een B21A die niet onder de norm te krijgen was. Teneinde raad maar LPG erin laten bouwen en waarempel bij de herkeuring (bijde RDW) was het in een keer goed.

Maar als je de volvo garage in Boxtel N-Br moet geloven hoeven auto's van 19 jr of ouder niet op CO gekeurd te worden ??? ???
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 421 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.109 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 808 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 5.199 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.617 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.694 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  V164 start niet na installeren 123 IGN Veenstra01 5 2.076 14 May 2023, 11:23
Laatste bericht: Marc1970
  B200(F) wil niet harder dan ~2500rpm (?) Dinges 5 2.607 20 October 2022, 11:17
Laatste bericht: Dinges
  Volvo 244 wil niet meer lopen Grastukker 2 1.622 31 July 2022, 10:36
Laatste bericht: skidje
  940 slaat niet aan.. Jambon 5 2.975 5 February 2022, 22:30
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)