19 April 2009, 12:55
Mijn brandstofpomp loopt af en toe wel en af en toe niet bij het op stand II zetten van het contact (vóór het starten). Als hij niet loopt is het dus helemaal stil in stand II.
Als ik de contactsleutel er dan snel uittrek en weer opnieuw insteek (zodat je een extra stevige "klonk" in het slot hoort), en dan opnieuw op stand II draai, doet de brandstofpomp het meestal wel.
Ik heb daarom het vermoeden dat het contactslot zelf hapert, maar uit de bedradingsschema's kan ik niet opmaken hoe het contactslot direct in contact staat met de pompsturing.
Het relais kan het niet zijn, die is gloednieuw.
Iemand een idee? Klopt het dat het contactslot een contact bevat dat direct iets schakelt voor de pomp, en dat dat contact kan haperen?
Als ik de contactsleutel er dan snel uittrek en weer opnieuw insteek (zodat je een extra stevige "klonk" in het slot hoort), en dan opnieuw op stand II draai, doet de brandstofpomp het meestal wel.
Ik heb daarom het vermoeden dat het contactslot zelf hapert, maar uit de bedradingsschema's kan ik niet opmaken hoe het contactslot direct in contact staat met de pompsturing.
Het relais kan het niet zijn, die is gloednieuw.
Iemand een idee? Klopt het dat het contactslot een contact bevat dat direct iets schakelt voor de pomp, en dat dat contact kan haperen?
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com