Berichten: 187
Topics: 61
Lid sinds: Dec 2010
Onze 240 van 91 start vaak wel maar soms niet. Bleek brandstofpomp te zijn. Deze vervangen voor een nieuwe en ook het brandstofrelais is vervangen. Probleem opgelost dachten we maar vandaag bleek toch niet.
Vanmorgen gewoon starten lopen, boodschapje gaan doen en daarna weer naar huis maar ineens wilde hij niet meer starten. Accu is goed maar sloeg niet aan.
Brandstofpomp was niet te horen.
Uiteindelijk middels slepen naar huis gekomen en zoon is al de hele dag bezig met wat het kan zijn.
Het vreemde is dat het relais maar 8 volt krijgt?
Alleen de ader 30 krijgt 12 volt.
De Blauw groene draad toen geaard en pomp sloeg aan en na 5 sec ging relais trillen.
Wat zou het kunnen zijn worden een beetje moedeloos
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Daily drivers: Volvo V70 2.5 (98) Eerdere Volvo's : 240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T Exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)-Volvo V70 2.4 D Momentum (08)
Berichten: 187
Topics: 61
Lid sinds: Dec 2010
De bobine en dynamo zijn goed
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Daily drivers: Volvo V70 2.5 (98) Eerdere Volvo's : 240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T Exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)-Volvo V70 2.4 D Momentum (08)
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
BDP sensor, die bovenop de versnellingsbak (vliegwiel)?
Berichten: 187
Topics: 61
Lid sinds: Dec 2010
Dopski schreef:BDP sensor, die bovenop de versnellingsbak (vliegwiel)?
Die is ook al vervangen voor een nieuwe.
Verstuurd met Tapatalk
Daily drivers: Volvo V70 2.5 (98) Eerdere Volvo's : 240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T Exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)-Volvo V70 2.4 D Momentum (08)
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
27 February 2016, 22:04
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 February 2016, 22:07 door Marc1970.)
Weet je zeker dat de zekering goed is (kwenie precies welke van de pompen is, zit wel in de kast bij 1991), allemaal niet doorgebrand, keramiek houder, contacten schoon en veerkrachtig, stekkers aan de achterkant goed vast?
Hier een pinout van het relais, kan je allemaal nalopen, 8V is niet normaal op die plek:
http://turbobricks.com/forums/showpost.p...stcount=27 (het extra relais ernaast is een extra truukje, heb je niet nodig standaard).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 187
Topics: 61
Lid sinds: Dec 2010
Marc1970 schreef:Weet je zeker dat de zekering goed is (kwenie precies welke van de pompen is, zit wel in de kast bij 1991), allemaal niet doorgebrand, keramiek houder, contacten schoon en veerkrachtig, stekkers aan de achterkant goed vast?
Hier een pinout van het relais, kan je allemaal nalopen, 8V is niet normaal op die plek: http://turbobricks.com/forums/showpost.p...stcount=27 (het extra relais ernaast is een extra truukje, heb je niet nodig standaard).
Alle zekeringen zijn goed alles nagelopen. Zal de link doorsturen aan mijn zoon. Bedankt!
Verstuurd met Tapatalk
Daily drivers: Volvo V70 2.5 (98) Eerdere Volvo's : 240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T Exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)-Volvo V70 2.4 D Momentum (08)
Berichten: 187
Topics: 61
Lid sinds: Dec 2010
Kan het de Ecu zijn? Had gelezen dat die met de roze sticker vaker problemen geven..
Verstuurd met Tapatalk
Daily drivers: Volvo V70 2.5 (98) Eerdere Volvo's : 240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T Exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)-Volvo V70 2.4 D Momentum (08)
Berichten: 187
Topics: 61
Lid sinds: Dec 2010
Heeft niemand een idee? Vandaag een auto kunnen lenen om naar m'n werk te gaan maar zou liever in m'n rode 240 rijden. Het is toch gek dat brandstofrelais (nieuw) maar 8 volt krijgt? Elektriek is zo lastig. In welke richting moeten we het zoeken? Als er een techneut is met veel verstand van elektriek die het, uiteraard tegen betaling, kan oplossen is hij zeer welkom.
Er is vast een noodoplossing mogelijk maar dat neemt de oorzaak niet weg natuurlijk....
Verstuurd met Tapatalk
Daily drivers: Volvo V70 2.5 (98) Eerdere Volvo's : 240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T Exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)-Volvo V70 2.4 D Momentum (08)
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Misschien staat er genoeg druk op je injectorrail en werkt het brandstof gebeuren gewoon.
Heb je een vonk?
Gaan je injectoren open?
Alle massa punten in orde?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Om de ECU te testen is de enige/makkelijkste manier hem uitwisselen met een andere, je hebt 240's genoeg. Haal even van tevoren de accupolen los voor je de stekker eraf haalt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969