Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zekering brandstofpomp B230F
#1
Hallo

Ik zou de injectoren van mijn Volvo240GL uit 1992 (B230F) willen reinigen en nieuwe dichtingsringen aanbrengen. Om de druk van het brandstofsysteem te halen om daarna de brandstofrail los te maken zou de zekering van de brandstofpomp moeten verwijderd worden. In mijn handleiding en op het deksel van de zekeringen staat dat dit nummers 4 en 6 zouden zijn. De motor valt echter niet uit, zelf na 10 minuten draaien met deze zekeringen verwijderd (wel is plots het lampje van de lambda sonde beginnen branden). Iemand een idee wat de reden kan zijn van het feit dat motor gewoon blijft draaien?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten
Kristof
Antwoord
#2
Geen ervring mee (heb carb). Maar eesrte gedachte:: dan zit het wrs op een andere zekering? Voor je doel kun je kijken of je de 12v bij de pomp op een  andere maniet kunt loskoppelen? Stekker op de pomp?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#3
(9 March 2025, 22:38)BartJu schreef: Geen ervring mee (heb carb). Maar eesrte gedachte:: dan zit het wrs op een andere zekering? Voor je doel kun je kijken of je de 12v bij de pomp op een  andere maniet kunt loskoppelen? Stekker op de pomp?

Een andere zekering lijkt me idd duidelijk. Ik zal eens kijken of ik een aansluiting kan vinden op de pomp zelf. Bedankt voor deze tip alleszins.
Antwoord
#4
Ik heb daarvoor gewoon de brandstofleiding achterop de rail losgemaakt, komt 5-10 mL benzine uit, maar dat kan je makkelijk opvangen in een lap oid.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
(10 March 2025, 14:19)Marc1970 schreef: Ik heb daarvoor gewoon de brandstofleiding achterop de rail losgemaakt, komt 5-10 mL benzine uit, maar dat kan je makkelijk opvangen in een lap oid.

Ik twijfelde of dat een optie was, maar wou het zekere voor het onzekere nemen omdat in de werkplaatshandboek staat dat je de druk van het systeem moet laten eerst. Maar jij hebt dat dus gedaan met een B230F zonder problemen? Ik kijk eerst nog even naar een aansluiting op de pomp zelf, en als die er niet zomaar af kan of ik kan er niet bij probeer ik het op die manier. Bedankt voor de reactie!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F start soms niet Van Schellen 4 710 12 September 2023, 20:11
Laatste bericht: BartJu
  Zekering 5 240 polar brandt door chrisvhout 6 2.526 22 July 2022, 22:03
Laatste bericht: chrisvhout
Information Kabelboom jetronic b230f Lubse 9 4.908 6 April 2021, 21:55
Laatste bericht: Lubse
  Slecht starten, geen gehoor brandstofpomp EliasL 9 4.157 7 March 2021, 17:28
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zekering 6 klapt eruit 240 1993 marc-f 13 4.995 15 February 2021, 12:28
Laatste bericht: Dopski
  Zekering 27 van V70 classic springt er telkens uit. abco 1 2.334 10 February 2018, 22:01
Laatste bericht: Dopski
  RAW laat zekering springen Nicolaas H 7 5.234 8 October 2017, 11:33
Laatste bericht: Nicolaas H
  zekering 5 steeds kapot John Wolters 15 15.471 26 June 2017, 23:58
Laatste bericht: Jerry
  Plaats lpg zekering Joost Zuidam 4 4.572 25 February 2017, 15:24
Laatste bericht: Joost Zuidam
  Welke brandstofpomp? Mark244 1 2.562 7 December 2016, 00:21
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)