Berichten: 22
Topics: 5
Lid sinds: Sep 2011
Het volgende probleem ;
Mijn contactslot schakelt niet alles uit.
In de stand 0 kan ik nog de aanjager, ruitenwissers, richtingaanwijzers, en ruitensproeiers gebruiken.
De verlichting gaat wel gewoon uit.
Nu is mijn vraag ; Hoort dit zo ?
Ik kan mij namelijk niet herinneren of dit altijd zo geweest is.
Er zijn geen overbruggingen of rare schakelingen te vinden, dus ik ga er van uit dat dit geen beun actie kan zijn.
Kan het contactslot kapot aan het gaan zijn ?
Het probleem valt mee te leven, stond van de week alleen met een lege accu. Mijn vrouw heeft de aanjager vergeten en daarna heeft de auto 1 week stil gestaan.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag, ik kan namelijk niets meer vinden.
Groeten,
Ben
Volvo 940 Polar Estate 1994 363000 Km 230 FD M47
Volvo 340 1988 CVT
Berichten: 70
Topics: 5
Lid sinds: Nov 2011
Heb het ff gecheckt; bij die van mij zijn alle genoemde onderdelen uit als de sleutel op de 0-stand staat.
Is een 945 van '96.
Groet,
I'm not saying we should kill all the stupid people in the world, I'm just saying we should remove the warning labels from everything and let the f@#king problem take care of itself.
745 '86 B200E DD, 945 '96 2,3IC Parts car, Chevy Suburban '75 V8 350cui project car, Suzuki TL1000S '97, Suzuki GSX-R 750 '86, Suzuki GT500 '77
Berichten: 22
Topics: 5
Lid sinds: Sep 2011
Okee,die van mij is een 945 uit 94. Er is dus wel degelijk iets niet in orde. Waarschijnlijk was dit nog niet toen ik de auto kreeg, maar ik kan het me niet meer herinneren. je komt er nu pas achter omdat de aanjager nu veel gebruikt word.
Volvo 940 Polar Estate 1994 363000 Km 230 FD M47
Volvo 340 1988 CVT
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Bij een 960 van '95 en bij alle 850's zijn er losse contactblokjes achterop de contactslot die je kunt vervangen. Een blokje van een 850 past ook op genoemde 960, maar dan moet je een kabel omsteken in de aansluiting. Gewoon dat blokje vervangen en klaar is klara.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 22
Topics: 5
Lid sinds: Sep 2011
Nieuwe contactslotschakelaar (zo heet dit blokje) word morgen opgehaald bij vomd. even wisselen, en hopelijk werkt alles dan weer zoals het moet werken !
Volvo 940 Polar Estate 1994 363000 Km 230 FD M47
Volvo 340 1988 CVT
Berichten: 22
Topics: 5
Lid sinds: Sep 2011
Na het wisselen van de contactslotschakelaar nog steeds het zelfde euvel. Ik begrijp niet waarom er spanning blijft staan op de bovengenoemde onderdelen met de sleutel in mijn zak. Mijn gedachte gaat toch naar een relais dat in de aangestuurde positie blijft hangen, maar welke ? is er een relais wat tegelijkertijd spanning zet op de ruitenwissers voor en achter en de aanjager ? Het hoofdstroomrelais ? Dan zou je alles in de auto toch moeten kunnen blijven gebruiken ? Als iemand een idee heeft, ik weet even niet meer waar te zoeken....
Volvo 940 Polar Estate 1994 363000 Km 230 FD M47
Volvo 340 1988 CVT
Berichten: 22
Topics: 5
Lid sinds: Sep 2011
Het probleem is opgelost ! Mijn originele volvo CR-905 was de schuldige.... Deze "lekt" van de geschakelde naar de constante plus waardoor hij dus spanning bleef geven op het bovengenoemde circuit. Weer een mooi keukentafelklusje om deze weer op te frissen, kan ik gelijk de kapotte lampjes omsolderen.
Dit heb ik helaas niet gevonden met mn multimeter, ik weet zo ook niet hoe je dit in de auto moet meten...
Gewoon de radio eruit gehaald, en toen deed alles het weer normaal.
Met dank aan het volvo 700 forum, is deze storing ook weer verholpen.
Volvo 940 Polar Estate 1994 363000 Km 230 FD M47
Volvo 340 1988 CVT
Berichten: 244
Topics: 47
Lid sinds: Jun 2005
Dit heb ik ook, vind het niet zo storend tot de accu voor de tweede keer leeg gaat raken...
Iemand in 240 land die dit euvel kan tackelen?
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Je mag ook wel een nieuwe topic beginnen i.p.v. ouwe uit het stof te peuteren, ik heb nu heel Ben940's probleem uit 2011 doorgelezen, en waarvoor?
Kijk eens naar het lampje in het dashboardkastje.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 244
Topics: 47
Lid sinds: Jun 2005
Hoe kan ik je deze tijd ooit terugbetalen

Maar...point taken.
..
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01