Berichten: 132
Topics: 35
Lid sinds: Feb 2010
Sinds een tijdje kan het gebeuren dat mijn zekering voor de benzine pomp eruit vliegt. Tot nu toe vervang ik de zekering en dan kan ik weer tijdje probleemloos rijden. Meestal heb ik dit probleem bij starten, maar het is 1x voorgekomen dat deze tijdens het rijden eruit klapte (en dat is lastig/gevaarlijk want dan slaat motor af).
Heeft iemand elektrisch schema van dit circuit of ideeen waar ik kan zoeken?
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Schema's:
http://www.volvowiringdiagrams.com/?dir=...20Diagrams
Aha, beide zitten achter zek 4. Als die zekering klapt, is er misschien ergens een kleine kortsluiting? Of een pomp trekt teveel stroom, dat kan weer als ze echt heet worden (teveel werken) Zek 4 krijgt spanning vanaf het brandstofrelais, wit, boven de voeten vd bijrijder. Geelrode draad ws.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
je zou kunnen beginnen met je brandstoffilters te vervangen. als die dicht zitten moeten je pompen harder werken om druk te leveren!
als je ze vervangt zou je de oude doorkunnen zagen (met een handzaag!!!!!) om te kijken of dit het geval is geweest
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 132
Topics: 35
Lid sinds: Feb 2010
Super! Bedankt voor goede info! Marc, bedankt voor schema's, super! Laurens, bedankt voor tip! Ga 10 september sleutelen bij Nordic car en zal dan brandstoffilter gaan vervangen (en oude openmaken), klinkt wel logisch!
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Boet schreef:Super! Bedankt voor goede info! Marc, bedankt voor schema's, super! Laurens, bedankt voor tip! Ga 10 september sleutelen bij Nordic car en zal dan brandstoffilter gaan vervangen (en oude openmaken), klinkt wel logisch!
het is een klusje wat vaak vergeten word omdat hij niet in het zicht zit helaas...
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]