Berichten: 45
Topics: 16
Lid sinds: Dec 2011
Zekering 5 (knipperlichten en achteruitrij lampen) brandt steeds door. Nu heb ik begrepen dat het vermoedelijk aan een draad ligt die uit versnellingsbak komt. Iemand idee of ik die van binnenuit (via schakelpook) of onder de auto kan vinden.
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Achteruitschakelaar zit in de bak, aan de linkerkant dacht ik.
https://www.reddit.com/r/Volvo240/commen...ights_out/
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 45
Topics: 16
Lid sinds: Dec 2011
Mallorca Marc,
Bedankt voor de info, aan de foto te zien kan ik er dus via de pook bij.
Groet Chris
Berichten: 45
Topics: 16
Lid sinds: Dec 2011
Hallo Marc,
Die bedrading was idd het euvel:twee draden over zeker 3 cm bloot. Ik snap niet dat het zo lang is goed gegaan.
Nog een vraagje, Rondom de versnellingspedaal heb ik ooit een hoop schuimplastic als isolatie gepropt.
Ik zag dat er Volvo onderdeel (1371737) ‘isolatieschuim schakelpook’.
Heb jij daar ervaring mee of dat eenvoudig is aan te brengen?
In ieder geval nog bedankt voor de tip!
Groet,
Chris
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik heb ook wel s een schuimspons aangetroffen in de ruimte onder de pook. Maar in mijn eigenste 240 zat niks en het geluid van de bak en de kleppen is als een ruisend bergbeekje vergeleken bij de kakafonie die van de rest vd auto af komt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 406
Topics: 65
Lid sinds: Nov 2007
Wil je deze heel plaatsen moet je de versnellingsbak bak laten zakken. Dat is een heel karwei waarbij je de kardan o.a. los moet maken. Een alternatief is het schuim door te snijden en zijlings van onderuit er tussen te fronten en dan weer aanelkaar te plakken.
Mijn ervaring is dat, wanneer je deze goed passend, aanbrengt dit substantieel bijdraagt aan geluidvermindering.
Berichten: 45
Topics: 16
Lid sinds: Dec 2011
Hoi Rin, ik begrijp dat ie dan dus op de brug moet.
Anders toch maar weer schuimplastic frotten.
En tot die tijd maar genieten van het ruisend bergbeekje…
Bedankt voor de info.
Groet,
Chris