Berichten: 38
Topics: 10
Lid sinds: Aug 2006
Alvorens het te posten heb ik gezocht om te kijken of het er al staat.
Ik heb het niet gevonden,....dus,.....
Heeft iemand ervaring in deze ombouw?
zijn er motoren waar ik het vanaf zou kunnen halen?
960 3.0 '95<br />265 1980<br />262c`80....(castraat)
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
van een B20 toch?
orte Bochtenridder
& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 38
Topics: 10
Lid sinds: Aug 2006
sorry van een b204gt (i.v.m.inbouw in mijn 262)
960 3.0 '95<br />265 1980<br />262c`80....(castraat)
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
dit blok heeft toch al electronische ontsteking...
Als je alle computers hebt die bij het blok horen en de kabelboom is het wel te doen. De ontstekingscomputer (EZK unit, zit bij pedalen in een 740), de injectiecomputer (LH 2.4, zit rechts bij A stijl) en de Turbo computer (voor regelen turbodruk en meten uitlaatgastemperatuur, ik weet niet waar die zit).
dan alles inbouwen en de verdeler van een 240 nemen met de verdelerkap van een of andere andere oto.
Maar, megasquirt is ook een (hele) goede optie. Daarover is al veel te vinden (de threads van bozzma). Het inbouwen van megasquirt en edis verschilt niet echt voor een 8V of 16V motor...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Wel gaaf, een lichte en sterke motor in een 262b. Dat zal lekker rijden !