Berichten: 54
Topics: 17
Lid sinds: Dec 2008
mensen,
ik heb al een paar keer een bak gewisseld maar telkens komende er problemen waardoor ik het nu tijd vindt worden om de kennis te vergaren om dit zelf te kunnen oplossen.
het volgende is er aan de hand; bij in de versnelling zetten moet de bak soms "nadenken" voordat daadwerkelijk geschakeld wordt. daarbij slipt hij iets in de versnelling als hij koud is. In de 2e en de 3e heb ik (nog) geen problemen. Daarbij slipt hij wel soms als ik (scherp) door de bocht ga.
Het overschakelen gaat wel probleemloos. Olie niveau is goed.
Mijn vraag;
Wet iemand hier waar het probleem in zit? Ik heb reeds een keer de koppelingsplaten vervangen van een andere bw35, de kennis/ervaring om dit te doen heb ik al in huis maar zit onvoldoende in deze bakken om bij demontage te herkennen of iets niet goed is.
p.s.ik heb het boek van volvo en borg warner van de bw35 al in bezit.
p.s. 2: opmerkingen met "laten reviseren" heb ik niets aan....
alvast bedankt!!
Volvo 740 tic 1987, 244 GLE 1980, 144 1973
142 1968
144 1969
144s 1967
244 turbo 1980
244 turbo 1981
Berichten: 9.840
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
5 November 2015, 12:57
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 November 2015, 13:00 door Marc1970.)
Mijn 144 heeft ook zo'n bak en het boek heb ik ook. Helaas, het boek zegt er weinig over, zal wel geen storing zijn die ze destijds verwacht hadden. Maar na 40 jaar gaat alles een keer. In de Rover en Triumph hoek is de BW35 ook veel gebruikt, misschien weten die meer.
Volgens mij is het bijna niet te doen om storingen aan een automaat op de werktafel te vinden, het diagnose stellen gebeurt allemaal met de stall test en de road test.
Dit vond ik op de www:
http://roverp5.proboards.com/thread/7471/bw-35
Slow engagement is normally low fluid level, and that will affect forward and reverse drive equally, so if you've only got the juddering and occasional complete loss of movement in forward drive then I'd say that the seal on the front clutch piston has failed. To get at that the box needs to be removed and dismantled.
This may give you an idea of what is involved.
roverp5.proboards.com/thread/6931/bw35-strip-rebuild-pictures
Read more:
http://roverp5.proboards.com/thread/7471...z3qc62EagD
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 565
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
Voorste band afgesteld? verse olie?
Berichten: 130
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2010
Olie peilen doe je met draaiende motor met de selector in de P stand. Het liefst als de bak nog koud is.
Berichten: 54
Topics: 17
Lid sinds: Dec 2008
Volvo Eindhoven schreef:Voorste band afgesteld? verse olie?
Ja en Ja
Volvo 740 tic 1987, 244 GLE 1980, 144 1973
142 1968
144 1969
144s 1967
244 turbo 1980
244 turbo 1981
Berichten: 54
Topics: 17
Lid sinds: Dec 2008
daddyphilipsen schreef:Olie peilen doe je met draaiende motor met de selector in de P stand. Het liefst als de bak nog koud is.
Bekend en gedaan.
Volvo 740 tic 1987, 244 GLE 1980, 144 1973
142 1968
144 1969
144s 1967
244 turbo 1980
244 turbo 1981
Berichten: 54
Topics: 17
Lid sinds: Dec 2008
daddyphilipsen schreef:Olie peilen doe je met draaiende motor met de selector in de P stand. Het liefst als de bak nog koud is.
Bekend en gedaan.
Volvo 740 tic 1987, 244 GLE 1980, 144 1973
142 1968
144 1969
144s 1967
244 turbo 1980
244 turbo 1981
Berichten: 54
Topics: 17
Lid sinds: Dec 2008
Marc1970 schreef:Mijn 144 heeft ook zo'n bak en het boek heb ik ook. Helaas, het boek zegt er weinig over, zal wel geen storing zijn die ze destijds verwacht hadden. Maar na 40 jaar gaat alles een keer. In de Rover en Triumph hoek is de BW35 ook veel gebruikt, misschien weten die meer.
Volgens mij is het bijna niet te doen om storingen aan een automaat op de werktafel te vinden, het diagnose stellen gebeurt allemaal met de stall test en de road test.
Dit vond ik op de www: http://roverp5.proboards.com/thread/7471/bw-35
Slow engagement is normally low fluid level, and that will affect forward and reverse drive equally, so if you've only got the juddering and occasional complete loss of movement in forward drive then I'd say that the seal on the front clutch piston has failed. To get at that the box needs to be removed and dismantled.
This may give you an idea of what is involved.
roverp5.proboards.com/thread/6931/bw35-strip-rebuild-pictures
Read more: http://roverp5.proboards.com/thread/7471...z3qc62EagD
Marc,
Ik ga volgende week eens met de bak aan de slag, ik denk dat ik die zuiger waarop hij doelt wel weet te vinden. Ik laat het wel weten!
Volvo 740 tic 1987, 244 GLE 1980, 144 1973
142 1968
144 1969
144s 1967
244 turbo 1980
244 turbo 1981
Berichten: 54
Topics: 17
Lid sinds: Dec 2008
Marc1970 schreef:Mijn 144 heeft ook zo'n bak en het boek heb ik ook. Helaas, het boek zegt er weinig over, zal wel geen storing zijn die ze destijds verwacht hadden. Maar na 40 jaar gaat alles een keer. In de Rover en Triumph hoek is de BW35 ook veel gebruikt, misschien weten die meer.
Volgens mij is het bijna niet te doen om storingen aan een automaat op de werktafel te vinden, het diagnose stellen gebeurt allemaal met de stall test en de road test.
Dit vond ik op de www: http://roverp5.proboards.com/thread/7471/bw-35
Slow engagement is normally low fluid level, and that will affect forward and reverse drive equally, so if you've only got the juddering and occasional complete loss of movement in forward drive then I'd say that the seal on the front clutch piston has failed. To get at that the box needs to be removed and dismantled.
This may give you an idea of what is involved.
roverp5.proboards.com/thread/6931/bw35-strip-rebuild-pictures
Read more: http://roverp5.proboards.com/thread/7471...z3qc62EagD
Marc,
Ik ga volgende week eens met de bak aan de slag (eerst demonteren), ik denk dat ik die zuiger waarop hij doelt wel weet te vinden. Ik laat het wel weten!
Volvo 740 tic 1987, 244 GLE 1980, 144 1973
142 1968
144 1969
144s 1967
244 turbo 1980
244 turbo 1981
Berichten: 99
Topics: 8
Lid sinds: Jun 2015
beetje oud maar goed, ik heb ook een slippende bak, warm gaat ie wel.
dus ontmantelen maar, ik denk niet dat het zo moeilijk is met een boek, gewoon volgen en afstellen.
eerst maar deksel er af onder na leeglopen en kijken naar filter etc en of er geen rubber tussen de pistons
weg zijn want dan is er geen druk meer of niet genoeg en faalt de bak.
een complete revisieset kost 200 dollar.