Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Stationair afstelling is dus gelukt ;D
Nu nog een afscherming voor die snaar/poelie.
In ander draadje zie je volgens mij een afbeelding van een kapje bovenop het klepdeksel.
http://volvolvo.nl/forum/topic,8058.0/
Dat kapje heb ik niet, waardoor mijn snaar bloot ligt vanaf het deksel gezien.
Is dit inderdaad een los kapje?
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
MartjeB schreef:Stationair afstelling is dus gelukt ;D
Nu nog een afscherming voor die snaar/poelie.
In ander draadje zie je volgens mij een afbeelding van een kapje bovenop het klepdeksel. http://volvolvo.nl/forum/topic,8058.0/
Dat kapje heb ik niet, waardoor mijn snaar bloot ligt vanaf het deksel gezien.
Is dit inderdaad een los kapje?
nu snap ik het, deze bedoel je:
KLIK
deze zit achter het nokkenastandwiel en hier maak je je voorste bovenste kap ook aan vast met 1 schroefje
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
???
Dus als ik die wil monteren moet de hele distributie weer los?
De originele kop heeft een hogere zijkant dan de 530 kop.
En dat is opgelost door die grote achterplaat?
Beetje jammer. Als ik dat al ga monteren verzaag ik m zodat niet alles los hoeft.
Iemand omgeving Haarlem-Leiden nog zo'n plaat over?
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Alles los, daar is geen andere manier voor. Maak gewoon een plaatje wat je met de twee voorste dekselmoertjes vastzet.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
kom op joh, je bent al zo ervaren inmiddels. distributie heb je toch wel binnen 1,5uur vervangen mag ik hopen >
:-*
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
1,5 uur zal het zeker zijn >

Maar het is niet zo dat ik me verveel ofzo.
Zilver staat ook nog steeds stil na mijn geweldige klepstekaktie waarbij ik de ontsteking gemold heb :'(
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
De auto liep stationair te hoog.
Ik heb daarom het hierboven aangegeven schroefje ingedraaid tot een acceptabel stationair toerental.
De auto start nu bijna niet op LPG bij vochtig weer.
Op benzine start de auto wel.
Is het mogelijk dat door het indraaien van het stationair schroefje, het starten op LPG bemoeilijkt wordt?
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Kwestie van een beetje afstemmen en rommelen met de stat. schroeven van LPG en benzine, net tot-ie op allebei goed start en stationair draait.
De afstelling in het inlaatspruitstuk is het beginpunt. De choke is ook een handig instrument, op LPG werkt-ie als handgas.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Is afstelling van spruitstuk inderdaad het eerste?
En dan stationair LPG en apart benzine inregelen?
Kwam nog linkje tegen met lpg afstelhulp
http://forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5752
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
OP het spruitstuk regel je de hoeveelheid lucht (en vacuum) bij stationair. De carb regelt daar vanzelf de benzine bij. De LPG installatie is over het algemeen niet zo slim, dus daar moet je zelf wat aan draaien.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969