Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[B23A] bij afgekoelde motor sissen bij losdraaien dop expansievaatje
#91
edwin schreef:De stationairschroef zit vlak na de carb.op het spruitstuk.
Zit een beetje verstopt in het " torentje".
Een paar cm verderop zit een solenoid met een draadje.
Ik probeer even een plaatje te zoeken...

Ik kan je wel helpen aan dat plaatje:

[Afbeelding: stationairschroef.jpg]
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#92
Ben benieuwd wat jou brandstofverbruik wordt, bij mij nu 1 op 7,4 . Was 1 op 6,3 ;D
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#93
Rubicon schreef:
edwin schreef:De stationairschroef zit vlak na de carb.op het spruitstuk.
Zit een beetje verstopt in het " torentje".
Een paar cm verderop zit een solenoid met een draadje.
Ik probeer even een plaatje te zoeken...

Ik kan je wel helpen aan dat plaatje:

[Afbeelding: stationairschroef.jpg]

Ha, dat schroefje in het spruitstuk heb ik ook!
De carb is een ander type. De kabeltjes zitten aan de paravaan zijde.
Antwoord
#94
Black Moose schreef:Ben benieuwd wat jou brandstofverbruik wordt, bij mij nu 1 op 7,4 . Was 1 op 6,3 ;D

Verbruik was al rond de 1:7 met de originele kop. Zou leuk zijn als dat zuiniger wordt!


Hij lijkt wel sloomer met de 530 as.
Maar dat is lastig te zeggen zonder km. teller en een paar weken rijden een peugeot 306.
Antwoord
#95
Dat heb ik ook (531-kop, VX3-as), onderin minder trekkracht, maar misschien verklaart dat mijn verbruik ook wel ;D
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#96
MartjeB schreef:Ha, dat schroefje in het spruitstuk heb ik ook!
De carb is een ander type. De kabeltjes zitten aan de paravaan zijde.

Klopt dit is een carb voor een B19. Maar de basics blijven wel hetzelfde natuurlijk Smile
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#97
Als hij een SU HIF6 heeft zitten de chokekabel inderdaad aan de andere kant. Het spruitstuk en de stat. regelschroef zitten wel op dezelfde plek.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#98
Volgens mij zat op de B23A geen SU-carb, of wel? ???
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#99
Ah ja, dat is waar. Het zal een Pierburg zijn.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Ah ja, dat is waar. Het zal een Pierburg zijn.

Dat is het, ik had iets met BIER zien staan ;D

Schroef in laat de motor langzamer lopen. Kon wel een aantal slagen!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motor blijft koud? Boet 4 314 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 511 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  welke nokkenas op een B23A op LPG? annoh 4 692 12 June 2024, 15:12
Laatste bericht: gydomatra
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.049 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Tikkend geluid, motor, rechtsvoor shineslikesun 3 950 25 March 2024, 20:10
Laatste bericht: BartJu
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.476 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  Motor houdt er na 10 min. mee op Rin 14 4.139 1 January 2023, 15:09
Laatste bericht: Rin
  B23A benzine/lpg vraag 01Dennis10 3 1.496 28 November 2022, 21:04
Laatste bericht: 01Dennis10
  Motor Slaat af na aanslaan OPGELOST pepijnwk 1 1.496 12 August 2022, 13:25
Laatste bericht: pepijnwk
  Help, Motor harde tik menno000 2 1.552 5 November 2021, 00:14
Laatste bericht: Volvo240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)