Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
edwin schreef:De stationairschroef zit vlak na de carb.op het spruitstuk.
Zit een beetje verstopt in het " torentje".
Een paar cm verderop zit een solenoid met een draadje.
Ik probeer even een plaatje te zoeken...
Ik kan je wel helpen aan dat plaatje:
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Ben benieuwd wat jou brandstofverbruik wordt, bij mij nu 1 op 7,4 . Was 1 op 6,3 ;D
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Rubicon schreef:edwin schreef:De stationairschroef zit vlak na de carb.op het spruitstuk.
Zit een beetje verstopt in het " torentje".
Een paar cm verderop zit een solenoid met een draadje.
Ik probeer even een plaatje te zoeken...
Ik kan je wel helpen aan dat plaatje:
![[Afbeelding: stationairschroef.jpg]](http://img339.imageshack.us/img339/5352/stationairschroef.jpg)
Ha, dat schroefje in het spruitstuk heb ik ook!
De carb is een ander type. De kabeltjes zitten aan de paravaan zijde.
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Black Moose schreef:Ben benieuwd wat jou brandstofverbruik wordt, bij mij nu 1 op 7,4 . Was 1 op 6,3 ;D
Verbruik was al rond de 1:7 met de originele kop. Zou leuk zijn als dat zuiniger wordt!
Hij lijkt wel sloomer met de 530 as.
Maar dat is lastig te zeggen zonder km. teller en een paar weken rijden een peugeot 306.
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Dat heb ik ook (531-kop, VX3-as), onderin minder trekkracht, maar misschien verklaart dat mijn verbruik ook wel ;D
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
MartjeB schreef:Ha, dat schroefje in het spruitstuk heb ik ook!
De carb is een ander type. De kabeltjes zitten aan de paravaan zijde.
Klopt dit is een carb voor een B19. Maar de basics blijven wel hetzelfde natuurlijk
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Als hij een SU HIF6 heeft zitten de chokekabel inderdaad aan de andere kant. Het spruitstuk en de stat. regelschroef zitten wel op dezelfde plek.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Volgens mij zat op de B23A geen SU-carb, of wel? ???
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ah ja, dat is waar. Het zal een Pierburg zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Marc1970 schreef:Ah ja, dat is waar. Het zal een Pierburg zijn.
Dat is het, ik had iets met BIER zien staan ;D
Schroef in laat de motor langzamer lopen. Kon wel een aantal slagen!