Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Tijdens de proefrit weer temp. problemen.
Hij wordt snel warm, staat even op midden maar schiet door richting rood. Vervolgens zakt de temp weer tot onder midden.
Net alsof de thermostaat niet meer vloeiend loopt en een beetje vastzit.
Of dat er toch bellen in het systeem komen waardoor de thermostaat af en toe droog staat? Dan snap ik echter het doorschieten onder midden temp. niet.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Laat het koelwater eens besnuffelen op CO en andere uitlaatgassen. Daar zijn tests voor.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
compressiemeter
Aan de bougies kun je aflezen of er wat mis is met de motor, zie achterin Haynes boek, indien in bezit, anders google ff voor plaatjes.
Als er 1 een andere kleur heeft, kan dat wijzen op bijv. een gebroken zuigerveer(zwart), lekke koppakking naar water(andere verkleuring, weet niet welke) of naar oliekanaal (zwart)
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
marten, kom anders vandeweek even langs. kijk ik even. scheelt je verzendkosten voor de km kabel
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Niet als ik op benzine rij...
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
oh ja
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Zojuist een nieuwe thermostaat geplaatst. De temp blijft nu wel stabiel.
Auto start in 1 tik, maar loopt voor geen meter op benzine en is lastig aan te houden.
Als ik in het expansievaatje ruik, denk ik benzine te ruiken, maar mogelijk is dit nog van vorig jaar of is het toch een LPG lucht.
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
borrelt ie nog?
bouwt ie nog druk op?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Omdat op benzine nauwelijks te rijden valt, heb ik de verdamper weer aangesloten :-X
Is dat borrelen wel te controleren?
Evt. bellen komen via het kleine slangetje maar dat zit op het hoogste punt in het vaatje. Als het vaatje dus tot max streep gevuld is, zal je geen bellen zien. Vul ik het vaatje tot de rand en wordt het water warm blubt het vanzelf over de rand.
Knijp ik het slangetje dicht dan stijgt het water in het vaatje ook en komt het over de rand. Je kan zo makkelijk een te vol vaatje over laten stromen totdat het waternivo goed staat.
Drukopbouw heb ik nog niet getest. Testritje komt vanavond.
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Het resultaat is bedroevend.
Lage toeren beroerd lopen, na afremmen op de motor nog beroerder lopen en bij lage toeren veel waterdamp.
Zelfde verschijnsel als lekke klepseals, maar dan waterdamp ipv oliedamp.
Ik heb 'm bij moeders op de oprit gezet; de kop gaat eraf.