Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Project "De Belg"
Vandaag nog wat verder gegaan aan de 244;

[Afbeelding: 10sc84o.jpg]

Hemeltje er ook maar uit gehaald

[Afbeelding: 15hmw3m.jpg]

[Afbeelding: 2e4bwaw.jpg]

[Afbeelding: t7d4yu.jpg]

En de neus er weer op gezet schiet aardig op morgen maar eens plaats maken om hem uit de garage te halen
en zaterdag op de kar te zetten Big Grin

Wat is er alweer een hoop gebeurt zeg in 3 weken wordt er helemaal blij van :eusa_dance:
De 850 strx met een nieuwe bak custom automaat, de 244 voor een nieuw jasje en hopelijk ook nog een huisje met flinke garage zodat we gewoon door kunnen gaan ;D ;D ;D
Antwoord
Vandaag weer volgas verder aan de 244 want morgen moet ie toch echt weg,
deathline was misschien een beetje aan de krappe kant maar we gaan hem halen hoor Big Grin

[Afbeelding: 2iue49j.jpg]

Vandaag mezelf flink druk gemaakt op de binnenkant van de motorkap,
als je eenmaal de roterende borstel er op hebt staan blijf je bezig viel nog best tegen hoeveel kleine
roestplekjes te tegen komt.....

[Afbeelding: 2jayk9k.jpg]

Dit zat ooit aan de 244... 1 bonk roest en ellende.

Huib was weer terug van een druk scouting kamp, en heeft vanmiddag nog even geholpen samen met zijn meisie. Ze zijn flink aan het opruimen geweest Smile
Antwoord
Nou vanavond nog wat laatste roestplekjes gevonden en bewerkt
en dan is het morgen toch echt zo ver... Ik barst van de zenuwen ;D

[Afbeelding: v66b.jpg]

Ready? ;D

[Afbeelding: w1qn41.jpg]

[Afbeelding: ixguv9.jpg]

Ze staat nu voor in de garage gewisseld met de aanhanger dus morgen kan ze zo de kar op :eusa_dance:
Antwoord
Prachtwerk!! Ik kan niet wachten tot ik zijn nieuwe jasje zie ;D
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Rubicon schreef:Prachtwerk!! Ik kan niet wachten tot ik zijn nieuwe jasje zie ;D

Dat gaat nog wel even duren hoor, we hebben afgesproken dat ie er alle tijd voor mag nemen
voor een maximaal resultaat Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin

Vanochtend om 8 uur stond Ronald (taranis) al voor de deur met de Iveco en de auto transporter,
dus rond half 9 stonden we de auto op te laden... ja dat kwam dus niet goed Kar te smal ;D

Ff heen en weer gecrost en nog eens proberen met een wat groter exemplaar Big Grin

Alles goed verlopen, Philip vond het er goed uit zien en ging er wat moois van maken :eusa_dance: :eusa_dance:

[Afbeelding: 2edtrpt.jpg]

[Afbeelding: 684ffq.jpg]

[Afbeelding: 34s05s0.jpg]

"De Belg" terug in zijn heimat Big Grin wat wel op viel was dat het precies begon te regenen toen we de wagen gingen opladen ;D

[Afbeelding: sncvu8.jpg]

[Afbeelding: 191k03.jpg]

[Afbeelding: 219zxu0.jpg]

We zullen hem missen wat moeten we nu met al die vrije tijd :eusa_whistle:

[Afbeelding: el8bi1.jpg]

Was toch nog een hele flinke combinatie ;D
Antwoord
Ik post haast nooit, maar ik ben samen met mijn broer vaak aan het klussen en op sleeptouw. De bouw van de 244 post hij maar samen doen we alles, ook de financien en het eigenaarschap. Wat begon als volledige auto voor mij, werd een hobby auto voor beide!

21 mei 2009, de dag dat we of een grote fout of een hele goede keuze hebben gemaakt voor de rest van ons leven.
Ik had nog geen rijbewijs, maar het zat eraan te komen en ik wou graag een auto. Mijn broer was diegene met verstand van auto's en toen al een groot Volvo gek. Dus ja dan ga je opzoek naar een Volvo, maar ik vond het moeilijk om te kiezen en oldtimers trokken mij meer als het gewone soort. Onbenullig als je bent stap je in een wereld van vallen en opstaan.

Mijn 1ste post op het volvovo forum:

""""""Goeiedag Volvo Liefhebbers,

Afgelopen donderdag (hemelvaart) ben ik samen met mijn broer wezen kijken (Arjen.T) van hieronder naar een Volvo 244 Turbo.
Een prachtige wagen, zeg ik al zelf. Zit nog wel werk aan.
Hij loopt op LPG. Handgeschakeld. Witte leren bekleding. Van binnen ziet alles er keurig uit.
Aan de buitenkant: Roest, dorpels roest, onderkant van portieren roest, Een klein plekje naast de voorruit roest. en 1 deukje.
Voor de rest is de auto prima in orde en is alles wel te verhelpen alleen het plekje naast het raam zal wat moeilijk worden.
De auto stond op Belgisch kenteken en word overgezet op NL LPG.
Ik heb de man hier 300 euro voor betaald om dit in orde te maken, vervoer, kosten omzetten, adm. kosten enz.
Voor de auto zelf heb ik 1150 euro betaald.
De auto is nog niet in NL apk gekeurd, dit is dan ook het eerste wat we gaan doen. (moet geen probleem zijn).
Er zit nog wat werk aan, als ie goed is, is ie ook goed. """"

Dit was dan ook voordat ik wist wat eraan zat te komen, ik hoorde de verhalen van mijn broer aan. Ach joh daar lassen we een nieuw plaatje in en daar??

Nu een jaar later kijken we terug op echt letterlijk bloed! zweet! en tranen! wat zat ik in de put toen de auto gestript was en de schade zichtbaar was. Je moet door en je gaat door want je hebt er al zoveel geld inzitten dat je niet terug kan. Ik was toen 18 en nu bijna 20.

Ik weet nog goed dat we bergen hebben verzet binnen 1 week. Van 8/9 uur sochtends tot 23.00 savonds een hele week door. Wat heb ik ruzie met mijn broer gehad toen, het lasdraad stond in mijn vinger, wat er letterlijk ingesmolten was, en ik was fysiek en mentaal gesloopt.

Wat was ik dan ook trots echt apetrots toen mijn, ons, schatje dan eindelijk naar de spuiter ging. Een grote mijlpaal in een hele lange weg van meer dan een jaar.

Waar staan we nu? we hebben nog even te gaan, de auto staat zo een 3/4 maanden bij de spuiter omdat het een resturen project is. Daarna zetten we de auto weer in elkaar.
Wat moet er nog komen? even zo uit het hoofd:

Nieuwe isolatie,
nieuwe deurpanelen,
interieur verven van creme naar zwart,
nieuwe voorstoel zoeken,
stuurhuis laten reviseren,
motor reviseren,
anti roest behandeling.

met andere woorden, er moet nog heel veel gebeuren eer die af is.

We hopen hem zo een meetje voor het nieuwe jaar een heel end af te hebben.

Ik zal zeker gaan kijken maar ik kan niet wachten om hem te zien als hij af is, en glimt alsof zijn leven ervan afhangt.
We hopen natuurlijk veel van jullie te mogen ontmoeten met de 244T, mensen van het 850 forum en Volvolvo. Vraag dan niet wie is Huib, ik ben diegene op de achtergrond maar werk er elke dag met liefde en veel plezier aan.

Ronald (Taranis) Merci voor alle hulp, moeite en gezelligheid!
Antwoord
Mooi verhaal! Succes met de volgende fase
Antwoord
Heel mooi verhaal! Het blijft toch ontzettend indrukwekkend wat er op die heel korte tijd aan bergen werk is verzet!! :o :o
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Wat een lezers aantal, omdat het een mooi project is zeker.
Als je ons nieuwe avontuur wilt volgen, mijn nieuwe V40 kan je dit volgen op het 850 forum.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/to...499.0.html
Hier houden we alles bij over de verloop van deze auto, en wellicht ook van de Colt die binnekort voor de keuring moet.
Dus als je van onze stijl houd, en je wilt alles volgen kijk daar even op en laat een bericht achter.

Gr. Huib

P.S. die is 45.451 gelezen en er zijn 1730 reacties tot nu toe geplaatst.
Antwoord
Voila druk dagje achter de rug vandaag
maar we hebben een zwart lederen interieur gescoord voor de belg
vandaag uit de sloper van asterix gehaald.
Waarvoor dank Smile
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 49.186 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.000 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Volvo Amazon B230FT Project ingmar 110 109.188 6 February 2017, 16:58
Laatste bericht: ingmar
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 89.272 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes
  244 1980 3.0 24v project v58 29 24.251 7 November 2016, 21:45
Laatste bericht: v58
  Project Volvo 142R Barracuda_82 471 208.117 9 September 2016, 21:14
Laatste bericht: Estoque
  Ons groene project uit '76 rvanw 27 18.820 9 September 2015, 23:52
Laatste bericht: rvanw
  Volvo 245 Turbo project Gavin240 57 38.341 16 May 2015, 15:17
Laatste bericht: Gavin240
  Mijn Turbo Project Ticcie 450 298.542 25 March 2014, 00:08
Laatste bericht: 240turbo
  De TWEEDE volvo voor deze Belg! Rubicon 341 151.287 8 February 2014, 18:17
Laatste bericht: Rubicon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)