4 September 2015, 14:02
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 September 2015, 21:40 door rvanw.)
Ha allemaal,
medio 2015 hebben we voor niet al te veel een leuke 244DL 1976 met B21a-motor op de kop getikt. Het is nu al de daily driver, uiteraard op lpg en over 2 termijnen is ook de belasting eraf.
Hij/zij (daar zijn we nog niet uit) is rond 2001 uit zwitserland gehaald en door de toenmalige nieuwe eigenaar van 70litertank, stuurbekrachtiging, overdrive en Corona's voorzien. De ganse familie is meteen fan, we zijn er al probleemloos mee op vakantie en een keer naar Berlijn en Parijs geweest, maar er moet wel wat aan gebeuren. Vooral roestbehandeling en wat motoronderhoud.
De onderkant is mooi gaaf en getectyleerd, maar de linker zijportieren moeten vervangen worden omdat de wagen altijd in 1 richting op het noorden gestaan heeft. De voorruit heeft barsten van binnen, was trouwens al een plakruit en er ontbreekt een stuk sierstrip. Bovenkant dashboard is ook niet meer zo fris, en het hemeltje is nogal geel uitgeslagen van het roken door de eerste eigenaar. Rest van interieur is al ooit vervangen dus er hangt geen rookstank in.
Hij maakt soms bij het optrekken wat herrie omdat er onconventionele droge koppelingsplaten inzitten. Maar als ie warm is rijdt het vorstelijk en op de snelweg kan hij prima mee.
Momenteel zou ik graag alle wat brosse slangetjes onder de motorkap vervangen en het luchtsysteem nakijken. De wagen is nog zeker een jaar goedgekeurd en het meeste kan ik zelf. Dat is bij deze auto niet veel moeilijker dan fietsen maken...
De motorkap zelf moet wegens roest ook vervangen worden. Er staat een vervanger in de schuur in de grondverf. Het is alleen wat lastig om precies de goede kleur te vinden. In het chassis staat kleurcode 0123 maar die vind ik nergens terug bij de verfboeren?
Verder wil ik er graag een toerenteller inbouwen en ben ik bezig met een automatische warmteschakelaar voor de voorste motorventilator.
Foto's volgen!
medio 2015 hebben we voor niet al te veel een leuke 244DL 1976 met B21a-motor op de kop getikt. Het is nu al de daily driver, uiteraard op lpg en over 2 termijnen is ook de belasting eraf.
Hij/zij (daar zijn we nog niet uit) is rond 2001 uit zwitserland gehaald en door de toenmalige nieuwe eigenaar van 70litertank, stuurbekrachtiging, overdrive en Corona's voorzien. De ganse familie is meteen fan, we zijn er al probleemloos mee op vakantie en een keer naar Berlijn en Parijs geweest, maar er moet wel wat aan gebeuren. Vooral roestbehandeling en wat motoronderhoud.
De onderkant is mooi gaaf en getectyleerd, maar de linker zijportieren moeten vervangen worden omdat de wagen altijd in 1 richting op het noorden gestaan heeft. De voorruit heeft barsten van binnen, was trouwens al een plakruit en er ontbreekt een stuk sierstrip. Bovenkant dashboard is ook niet meer zo fris, en het hemeltje is nogal geel uitgeslagen van het roken door de eerste eigenaar. Rest van interieur is al ooit vervangen dus er hangt geen rookstank in.
Hij maakt soms bij het optrekken wat herrie omdat er onconventionele droge koppelingsplaten inzitten. Maar als ie warm is rijdt het vorstelijk en op de snelweg kan hij prima mee.
Momenteel zou ik graag alle wat brosse slangetjes onder de motorkap vervangen en het luchtsysteem nakijken. De wagen is nog zeker een jaar goedgekeurd en het meeste kan ik zelf. Dat is bij deze auto niet veel moeilijker dan fietsen maken...
De motorkap zelf moet wegens roest ook vervangen worden. Er staat een vervanger in de schuur in de grondverf. Het is alleen wat lastig om precies de goede kleur te vinden. In het chassis staat kleurcode 0123 maar die vind ik nergens terug bij de verfboeren?
Verder wil ik er graag een toerenteller inbouwen en ben ik bezig met een automatische warmteschakelaar voor de voorste motorventilator.
Foto's volgen!