Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 245 Turbo project
#1
even voorstellen, mijn naam is Gavin van der Star, 21 jaar en ik woon op texel

ik heb vorig jaar een redelijk gave 245 gekocht in friesland
[Afbeelding: 8512b4343847324.jpg]

ondertussen is er heel wat aan gedaan
verbreed staal
[Afbeelding: 656d3f343849143.jpg]
[Afbeelding: 64608e343849107.jpg]

rollkooi

[Afbeelding: f342b9343848334.jpg]
[Afbeelding: 74f37c343848118.jpg]
[Afbeelding: 1bf0ff343847518.jpg]

rondom verlaagd en op billstein b6 RallyE dempers
andere moter B230ET

alsof dit alles niet genoeg is, heb ik van de week de koppaking van de b230 eruit geblazen.
dus word het tijd voor revisie?
revisie nee bedankt we willen er op vooruitgaan
dus de moter word wel draaiende gemaakt en mag daarna onder de kanten wachtend op een andere auto
wij gaan een andere moter bouwen
en dan wel een snellere
ik blijf gewoon bij mij 8 klepper, maar wel eentje met plusminus 600+ PK zometeen
hij zal wel op kenteken blijven maar niet meer als daily gebruikt worden

ik zal julie hier verder op de hoogte houden, en tevens wat vragen stellen?
Antwoord
#2
Hallo Gavin,

ik zag je bericht in de facebook-groep van Volvolvo en had toen ook het ÃÃn en ander gereageerd (ik ben die Rutger Tongue)

Zeer leuk project, alleen denk ik wel dat je een beetje te snel wilt gaan.

De B230ET is een hele potente motor, en kan met de juiste modificaties een redelijke hoeveelheid pk's hebben. Alleen moet je wel de zwakke punten van de motor elimineren, wat veel geld gaat kosten.
Zo heeft een ET de "zwakke" 9mm drijfstangen. en volgens mij (corrrect me if i'm wrong) geen zuigerbodem-koeling. Wel heeft een ET de beste kop, de 531.

Heb je al een idee welke turbo je wilt gaan gebruiken en welk injectie-systeem je wilt gaan rijden?


Weet je al wat de oorzaak is geweest van je geblazen koppakking? Want 220pk moet zo'n blok makkelijk kunnen hebben (ik las dat je met 220pk reed)
koppakking wisselen is niet heel moeilijk. en je moet toch een stalen pakking gaan rijden als je meer zoveel pk's wilt rijden. maar ik denk dat je met 600pk sowieso beter een blok van de grond af kunt opbouwen. of kopen: http://link.marktplaats.nl/m835333660
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
#3
leuk! Verbreed staal is iets dat ik erg mooi vind!

Je zou als lower budget oplossing ook de 1989+ drijfstangen kunnen nemen (of een heel onderblok van een FK/FT), hoeft niet de wereld te kosten. Wel genoeg werk! (als tussenoplossing, die 600 pk houden ze zeker niet)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#4
Voordeel van een fk/ft blok zal ook de olie spuiters onder de zuigers zijn.
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
#5
Vanaf een bepaald bouwjaar wel ja. Ik dacht 93+

600pk met een 8v is wel heuul ambitieus.
Antwoord
#6
ben ook blij dat hij op texel zit.. als hij dan gas geeft met z'n 600pk, dan drijft het wellicht iets verder van nederland af Tongue

(geintje natuurlijk!)
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
#7
Jw240 schreef:leuk! Verbreed staal is iets dat ik erg mooi vind!

Je zou als lower budget oplossing ook de 1989+ drijfstangen kunnen nemen (of een heel onderblok van een FK/FT), hoeft niet de wereld te kosten. Wel genoeg werk! (als tussenoplossing, die 600 pk houden ze zeker niet)

Maar wellicht dat Kaassie je daar om de hoek een heel eind mee op weg kan helpen.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#8
Mischien is dit wat voor je
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderde...ousPage=lr
Antwoord
#9
Ben inderdaad ook van plan en blok van onderblok af op te bouwen, het standaard grut vliegt je om de oren als je teveel pk's gaat vragen

en over dat inkectie systeem ,dubelle bosch 044 en verder alles van nuke performance (zit er nu al op)
Antwoord
#10
Standaard grut kan best wat pk's hebben. Maar jij wil 250pk/liter uitknijpen :-D. Daar is een Bugatti Veyron jaloers op he.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 38 2.342 8 October 2024, 08:49
Laatste bericht: IVARIO
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 478 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 3.610 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 557 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 210.315 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.540 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 61.347 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.182 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 45.624 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.554 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)