5 October 2006, 13:54
Greetings fella's
Ik heb me inmiddels omstandig voorgesteld 'bij de buren' (register-forum), maar gezien ik evenveel tijd doorbreng op dit forum, zal ik ook deze lacune maar even invullen.
Ik ben Saskia, een rasechte Belg, woonachtig in Gent, die haar meeste werkuren in Nederland doorbrengt. Zo ben ik acht maanden actief geweest in Rotterdam, gevolgd door een jaar in Tilburg. Ettelijke dagelijkse kilometers woon-werkverkeer dus. Om die reden heb ik een aanschaf van mijn eigen Volvo 240 steeds uitgesteld, gezien ik het jammer vond om dagelijks 300 km door de motor te jagen. Niet dat een Volvo dat niet aan kan natuurlijk, maar ik vond het gewoon zonde om jaarlijks 70.000 km extra op de teller te zien verschijnen... wie niet :wink: Op dit moment zijn mijn werkactiviteiten in Tilburg echter beëindigd en ik heb de plotselinge terugval van het aantal kilometers aangegrepen om ein-de-lijk die droom van me waar te maken: een Volvo 240 aanschaffen.
Mijn zoektocht nam ettelijke weken in beslag, tot in de late uurtjes advertenties op internet nasnuisterend en flink veel overwerken zodat ik op andere dagen vroeger op het werk kon stoppen om daarna nog even een Volvo te bekijken. Het waren lange dagen en mijn uithoudingsvermogen werd best op de proef gesteld, maar ik was vastbesloten voor eind september een Volvo gevonden te hebben. Mijn zoektocht richtte zich aanvankelijk uitsluitend op een witte 245/240-estate, 2.3 en op benzine, maar uiteindelijk was het aanbod van mijn smaak uitgeput en moest ik zwichten voor een ander kleur. Ja, ze zijn er dus, van die vreemde gevallen die helemaal kicken op wit
Maar goed, uiteindelijk is het een exemplaar in bordeaux-rood geworden, die in een garage in Poeldijk stond. Ik had er niet bepaald de dichtstbijzijnde garage uitgezocht, gezien Poeldijk op twee uur karren van Gent ligt, maar het was de trip meer dan waard. 13 september bezichtigen en proefrit, en meteen verkocht. 25 september heb ik mijn karretje opgehaald en meteen naar België gereden, met halverwege een stop aan de Belgische douane om de wagen officïeel in te voeren. Op dit moment draait de papiermolen van de legitimatie van Volvo in het Belgische verkeer op volle toeren. Maandag heeft de Volvo een gelijkvormigheidskeuring ondergaan en is het nu wachten op een gelijkvormigheidsattest dat het Ministerie van Verkeerswezen me zal toesturen zodat ik de laatste zaken (keuring, verzekering, inschrijving) in orde kan maken.
Facts:
Volvo 240 GLE U9 2.3 uit 1992
267.318 op de klok (inmiddels 269.087)
Roofracks
Electrische ramen voor
Centrale vergrendeling met afstandsbediening en alarm
Virgo-velgen
Stuurbekrachtiging (uiteraard)
Originele Volvo-matten voorin
Gründig Radio-cassette (zat er al vanaf nieuwstaat in), maar ondertussen mijn eigen JVC mp3/cd-speler geïnstalleerd.
In- en exterieur zijn een plaatje, carrosserie is echt in heel goede staat en heeft nauwelijks roest. Wel een paar kleine lakbeschadigingen (krasjes), maar niet storend en ik ben van plan die een dezer aan te pakken. De motor doet niet onder voor de rest en draait als een lier. Recent vervangen: uitlaat, remslang rechtsvoor, remblokken, distributieriem. Zelf heb ik eergisteren de voorste remschijven laten vervangen. Nog geen afkeurpunt, maar wel al fikse slijtagegroeven.
En uiteraard: foto's!
En een mooi moment: (de mooiste (vooraan) is van mij, natuurlijk :lol: )
Wachtend op nieuwe remschijven in zijn Gentse garage
Er zijn al een paar vragen opgedoken, dus je ziet me een dezer zeker terug op dit forum verschijnen :lol:
GRZ,
Saskia
PS: een heel erg welgemeende bedankt voor alle steun, raad en tips die ik dankzij de Volvofora gekregen heb!
Ik heb me inmiddels omstandig voorgesteld 'bij de buren' (register-forum), maar gezien ik evenveel tijd doorbreng op dit forum, zal ik ook deze lacune maar even invullen.
Ik ben Saskia, een rasechte Belg, woonachtig in Gent, die haar meeste werkuren in Nederland doorbrengt. Zo ben ik acht maanden actief geweest in Rotterdam, gevolgd door een jaar in Tilburg. Ettelijke dagelijkse kilometers woon-werkverkeer dus. Om die reden heb ik een aanschaf van mijn eigen Volvo 240 steeds uitgesteld, gezien ik het jammer vond om dagelijks 300 km door de motor te jagen. Niet dat een Volvo dat niet aan kan natuurlijk, maar ik vond het gewoon zonde om jaarlijks 70.000 km extra op de teller te zien verschijnen... wie niet :wink: Op dit moment zijn mijn werkactiviteiten in Tilburg echter beëindigd en ik heb de plotselinge terugval van het aantal kilometers aangegrepen om ein-de-lijk die droom van me waar te maken: een Volvo 240 aanschaffen.
Mijn zoektocht nam ettelijke weken in beslag, tot in de late uurtjes advertenties op internet nasnuisterend en flink veel overwerken zodat ik op andere dagen vroeger op het werk kon stoppen om daarna nog even een Volvo te bekijken. Het waren lange dagen en mijn uithoudingsvermogen werd best op de proef gesteld, maar ik was vastbesloten voor eind september een Volvo gevonden te hebben. Mijn zoektocht richtte zich aanvankelijk uitsluitend op een witte 245/240-estate, 2.3 en op benzine, maar uiteindelijk was het aanbod van mijn smaak uitgeput en moest ik zwichten voor een ander kleur. Ja, ze zijn er dus, van die vreemde gevallen die helemaal kicken op wit
Maar goed, uiteindelijk is het een exemplaar in bordeaux-rood geworden, die in een garage in Poeldijk stond. Ik had er niet bepaald de dichtstbijzijnde garage uitgezocht, gezien Poeldijk op twee uur karren van Gent ligt, maar het was de trip meer dan waard. 13 september bezichtigen en proefrit, en meteen verkocht. 25 september heb ik mijn karretje opgehaald en meteen naar België gereden, met halverwege een stop aan de Belgische douane om de wagen officïeel in te voeren. Op dit moment draait de papiermolen van de legitimatie van Volvo in het Belgische verkeer op volle toeren. Maandag heeft de Volvo een gelijkvormigheidskeuring ondergaan en is het nu wachten op een gelijkvormigheidsattest dat het Ministerie van Verkeerswezen me zal toesturen zodat ik de laatste zaken (keuring, verzekering, inschrijving) in orde kan maken.
Facts:
Volvo 240 GLE U9 2.3 uit 1992
267.318 op de klok (inmiddels 269.087)
Roofracks
Electrische ramen voor
Centrale vergrendeling met afstandsbediening en alarm
Virgo-velgen
Stuurbekrachtiging (uiteraard)
Originele Volvo-matten voorin
Gründig Radio-cassette (zat er al vanaf nieuwstaat in), maar ondertussen mijn eigen JVC mp3/cd-speler geïnstalleerd.
In- en exterieur zijn een plaatje, carrosserie is echt in heel goede staat en heeft nauwelijks roest. Wel een paar kleine lakbeschadigingen (krasjes), maar niet storend en ik ben van plan die een dezer aan te pakken. De motor doet niet onder voor de rest en draait als een lier. Recent vervangen: uitlaat, remslang rechtsvoor, remblokken, distributieriem. Zelf heb ik eergisteren de voorste remschijven laten vervangen. Nog geen afkeurpunt, maar wel al fikse slijtagegroeven.
En uiteraard: foto's!
En een mooi moment: (de mooiste (vooraan) is van mij, natuurlijk :lol: )
Wachtend op nieuwe remschijven in zijn Gentse garage
Er zijn al een paar vragen opgedoken, dus je ziet me een dezer zeker terug op dit forum verschijnen :lol:
GRZ,
Saskia
PS: een heel erg welgemeende bedankt voor alle steun, raad en tips die ik dankzij de Volvofora gekregen heb!