8 June 2010, 17:01
Mijn B230F 240 DL-USA start niet meer.
Problemen:
Hij heeft altijd als een zonnetje gelopen, maar toen:
-slecht starten, alleen met heel veel gas geven aan de praat te houden.
-nu helemaal niet meer aanspringen. (heeft 8 maanden in de stalling gestaan)
vermoeden geen brandstof (ruik niks)
getest:
brandstofpomp. De pomp losgekoppeld en aangesloten op 12 volt. pomp maakt prima geluid. Dus die doet het.
getest de ontsteking, is er een vonk.
bougie tegen het blok. en ja er is een vonk.
getest: wordt de brandstofpomp aangestuurd?
en nee die wordt niet aangestuurd.
Ik dacht eerst dat dit het relais was naast de junction box. deze zitten bij mij op een rail tegenover het vulreservoir van de stuurbekrachtiging. Dit dacht ik op te maken in mijn groene haynes. (wat is dat)
Later via google kwam ik erachter dat er een wit brandstofpomp relais is met twee spoelen. 1 voor de hoofdpomp en 1 voor de tankpomp. Deze is flink geoxideerd bij de solderingen. (maar goed, voor direct een nieuwe te bestellen dacht ik eerst maar eens de zaak te overbruggen)
dus 30 doorverbinden met 87/1 en 30 doorverbinden met 87/2 dan hoor en voel ik nog steeds geen activiteit van de brandstofpomp. starten wil die overigens ook niet.
Heeft de bosch jetronic (0 280 000 544) hier iets mee te maken?
[img width=800 height=600]http://sites.google.com/site/123peeters/storing-zoeken/IMG_6857.JPG[/img]
Aan deze jetronic hangt overigens een kabel. hierin zit een stekker 2 polig die is doorverbonden?
Verder heb ik de oxidatie van het zekeringenhuis verwijderd en alle zekeringen contactpunten ligt geschuurd. ook geen resultaat trouwens.
Ik weet het nu niet meer!! Iemand ideeen???
Als het aan de jettronic ligt is deze dan na te kijken of te repareren.
Heeft iemand in de buurt van gorinchem zo'n ding liggen die ik kan proberen?
Problemen:
Hij heeft altijd als een zonnetje gelopen, maar toen:
-slecht starten, alleen met heel veel gas geven aan de praat te houden.
-nu helemaal niet meer aanspringen. (heeft 8 maanden in de stalling gestaan)
vermoeden geen brandstof (ruik niks)
getest:
brandstofpomp. De pomp losgekoppeld en aangesloten op 12 volt. pomp maakt prima geluid. Dus die doet het.
getest de ontsteking, is er een vonk.
bougie tegen het blok. en ja er is een vonk.
getest: wordt de brandstofpomp aangestuurd?
en nee die wordt niet aangestuurd.
Ik dacht eerst dat dit het relais was naast de junction box. deze zitten bij mij op een rail tegenover het vulreservoir van de stuurbekrachtiging. Dit dacht ik op te maken in mijn groene haynes. (wat is dat)
Later via google kwam ik erachter dat er een wit brandstofpomp relais is met twee spoelen. 1 voor de hoofdpomp en 1 voor de tankpomp. Deze is flink geoxideerd bij de solderingen. (maar goed, voor direct een nieuwe te bestellen dacht ik eerst maar eens de zaak te overbruggen)
dus 30 doorverbinden met 87/1 en 30 doorverbinden met 87/2 dan hoor en voel ik nog steeds geen activiteit van de brandstofpomp. starten wil die overigens ook niet.
Heeft de bosch jetronic (0 280 000 544) hier iets mee te maken?
[img width=800 height=600]http://sites.google.com/site/123peeters/storing-zoeken/IMG_6857.JPG[/img]
Aan deze jetronic hangt overigens een kabel. hierin zit een stekker 2 polig die is doorverbonden?
Verder heb ik de oxidatie van het zekeringenhuis verwijderd en alle zekeringen contactpunten ligt geschuurd. ook geen resultaat trouwens.
Ik weet het nu niet meer!! Iemand ideeen???
Als het aan de jettronic ligt is deze dan na te kijken of te repareren.
Heeft iemand in de buurt van gorinchem zo'n ding liggen die ik kan proberen?