Berichten: 305
Topics: 16
Lid sinds: Aug 2009
edwin schreef:Maakt niet zoveel uit.
Dat slangetje moet sowieso "droog "zijn .Er staat alleen maar de (vacuüm)druk in van je inl.spr.stuk.
Bij draaiende motor heb je de volle benzinedruk op het syteem,bij stilstaande de restdruk.
OK, dank voor je reactie, ik ga het even checken.
![[Afbeelding: Foto-QFAP7HNS.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-QFAP7HNS.jpg)
<br />343 DL / 850 estate 2.5 10v / 240 estate 2.0<br />http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=20240<br />http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/
Berichten: 305
Topics: 16
Lid sinds: Aug 2009
Heb even de bougies gechecked. De eerst bougie lijkt ok, wel ietsie roze uitslag en vergelijk met de anderen.
Tijdens het draaien even de olievuldop eraf gehad, hand erop, lijkt iets te zuigen. onderdruk. mag dit of juist niet???
![[Afbeelding: Foto-QFAP7HNS.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-QFAP7HNS.jpg)
<br />343 DL / 850 estate 2.5 10v / 240 estate 2.0<br />http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=20240<br />http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/
Berichten: 305
Topics: 16
Lid sinds: Aug 2009
In de zoektocht naar het probleem de volgende stap.
Ik heb een andere dop op het expantievat gezet. Hogere drukdop. Temperatuurverloop is veel beter maar ik denk dat het hele systeem onder een hogere druk staat en dat daarmee iets koelvleoistof in de eerste cilinder komt als ik de motor langere tijd uitzet. Gevolg; starten op 3 poten.
Nu heb ik een lageredrukdop. 75 kPa. Maar het binnenwerk kan ik niet bewegen zoals de ander dop dat wel doet.
Nu de vraag:
Hoort er in de dop een veer te zitten die het binnenwerk iets naar buiten duwt? want die zit er niet in?
[img width=800 height=535]http://img571.imageshack.us/img571/9669/dsc01514v.jpg[/img]
Uploaded with
ImageShack.us
[img width=800 height=535]http://img405.imageshack.us/img405/6798/dsc01513a.jpg[/img]
Uploaded with
ImageShack.us
???
![[Afbeelding: Foto-QFAP7HNS.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-QFAP7HNS.jpg)
<br />343 DL / 850 estate 2.5 10v / 240 estate 2.0<br />http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=20240<br />http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/
Berichten: 89
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2009
Is je probleem al opgelost Michiel?
Ik heb met mijn b21a hetzelfde probleem, koud lopen op 3/warm gewoon op 4. Ik zou het je laten weten als ik iets gevonden had maar ik kan niets vinden.
Ik heb mijn verdelerkap,rotor,bougies en bougiekabels vervangen maar het helpt niets.
Volvo 244DL 78'<br />Yamaha XT350 89'<br />Zundapp 517 CS50 74'
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
hebben jullie de compressie al laten meten? ik vermoed de koppakking..