Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Project "De Belg"
Rob schreef:Whahahaa!

zoiets zeker?

V8 Engine Block Machined From Solid
Ãmig... amazing!!!

Ps: Ik zit dit topic te lezen.. kan niet meer stoppen.. HELP!
Moest eigenlijk nog wel wat onderdelen gaan halen.. hoop dat ik 't nog red op tijd..kan ik lekker an de slag met pasen Wink

Goed werk jonks!!
Antwoord
aRjen.T schreef:om over de MESSING nippels maar niet te beginnen ;D
Ja, zo heb ik m'n olieslangen naar de oliekoeler al 2 keer kapotgedraaid Sad
Antwoord
Nou heren, ben errug benieuwd hoe het resultaat gaat zijn!
Jullie hebben mij in ieder geval de hoop gegeven om -als ik mijn barrel effe een jaartje onderdak kan geven-
dit ook zou aandurven.. Wink

Ik kijk uit naar nieuwe posts..

Keep on tha góód work!
Antwoord
Harm schreef:Nou heren, ben errug benieuwd hoe het resultaat gaat zijn!
Jullie hebben mij in ieder geval de hoop gegeven om -als ik mijn barrel effe een jaartje onderdak kan geven-
dit ook zou aandurven.. Wink

Ik kijk uit naar nieuwe posts..

Keep on tha góód work!

Bedankt harm ik kreeg het al aardig op de heupen zeker nu ook druk bezig ben met mijn 850 die strx heel veel pk's op automaat te voorduren gaat krijgen. En ik wil ook zo graag die 244 af maken het regende dus huib en ik zijn weer aan de slag gegaan.

Vandaag maar aan de 244 gaan werken
flink wat kunnen doen.

De hele bodem etc staat helemaal in de bitumen/tectyl dus dat hoofdstuk is afgesloten Big Grin

Verders ben ik aan de gang gegaan met de achterklep;
had wat ruzie met de spoiler die wilde er niet echt af
maar is uiteindelijk gelukt zonder schade Big Grin

Daarna de klep geschuurd en wat ontroest aan de binnenkant
beetje lak mee getrokken met het verwijder van de spoilert dus ff een paar lagen
filler er overheen om hem strak te maken:

[Afbeelding: 4jaq6o.jpg]

Panhard geïnstalleerd zie ook de mooie zwarte onderkant Big Grin

[Afbeelding: 66kuxf.jpg]

Nu alle strips en dinges dr overal af zijn nog wat roest gevonden

[Afbeelding: sviaeo.jpg]

We schieten aardig op Big Grin

We hebben een motortakel gekocht en willen het blok er uit halen om het ook onder de kap in orde te maken,
bak en blok tegelijk er uit? of beter los van elkaar?
Antwoord
Als ik zeker wist dat de koppeling enz. allemaal goed is ,dan in ÃÃn keer.
Antwoord
In deze positie (op de bokjes) zou ik de motor en de bak er in 1 keer uit lepelen. Het op de vloer haast niet te doen om de bak er achter weg te trekken. Wel ff de pook eraf halen, deze blijft nogal eens haken :-\
Antwoord
Zo ik zal hier nog eens even wat laten horen
vooral in het begin is het hier heel erg hard gegaan
maar nu staat het allemaal een beetje op een laag pitje helaas.

We hebben nog wel het 1 en ander gedaan toen ik thuis was,
ik hoop dat m'n broertje nog wat gaat doen tot ik weer terug ben.

Maaaaar het strakzet werk is vrijwel klaar en ik heb eindelijk een spuiter gevonden
een bekende in het volvo wereldje, heeft ook de amazon van wibo gespoten.

En zal van de zomer ook de 244 gaan spuiten Smile
Antwoord
Citaat:ik hoop dat m'n broertje nog wat gaat doen tot ik weer terug ben.

Daar hoop ik al 30 jaar op bij de mijne, maar je moet meestal lang wachten op broertjes! ;D
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Zomaar een vraagje: Ik heb de IPD-panhardtstang ook liggen. Aan de kant van het chassis wil de bout niet los. Ik heb even met het idee gelopen er een slijpschijf op te zetten, maar er klopt iets niet in de verhoudingen. Het gat in de stang is bijna 20 mm, de bout is een M12 (waarschijnlijk...) Aangezien jullie hem al vervangen hebben: Zit hier nog een bus in? Is die (eenvoudig) te verwijderen? Ik ben namelijk bang dat de hele zwik muurvast gerot zit en afslijpen zou me in meer problemen kunnen brengen dan ik dacht. (Heb maar 1 auto en kan niet zomaar even reservedelen gaan halen.......)
Alvast bedankt.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
Aan de carrosserie zit een draadeind met een vaste bus eromheen. Daarover schuif je de panhardstang en zet hem met de moer vast.

Niet afslijpen dus want het is geen losse bout maar een draadeind !

Je kunt de moer en ring/revet eraf halen en dan met een hobbybrander het rubber van de panhardstang heetstoken.Bij het heetstoken ook regelmatig WD40 erop spuiten. Als je vervolgens een bandijzer achter de panhardstang zet en wat wrikt dan komt ie wel los.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 49.186 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.000 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Volvo Amazon B230FT Project ingmar 110 109.187 6 February 2017, 16:58
Laatste bericht: ingmar
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 89.272 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes
  244 1980 3.0 24v project v58 29 24.250 7 November 2016, 21:45
Laatste bericht: v58
  Project Volvo 142R Barracuda_82 471 208.116 9 September 2016, 21:14
Laatste bericht: Estoque
  Ons groene project uit '76 rvanw 27 18.820 9 September 2015, 23:52
Laatste bericht: rvanw
  Volvo 245 Turbo project Gavin240 57 38.341 16 May 2015, 15:17
Laatste bericht: Gavin240
  Mijn Turbo Project Ticcie 450 298.538 25 March 2014, 00:08
Laatste bericht: 240turbo
  De TWEEDE volvo voor deze Belg! Rubicon 341 151.285 8 February 2014, 18:17
Laatste bericht: Rubicon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)