16 April 2010, 11:37
Check voor de gein eens wat kleppen stellen kost voor een 5-pitter.
Wordt je niet blij van. :o
Bij een 245 kun je het (nagenoeg) zelf.
Wordt je niet blij van. :o
Bij een 245 kun je het (nagenoeg) zelf.
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)
Zin of onzin G3 gasinstallatie voor Volvo 240 2.0i Polar uit 1992 met 290000km
|
16 April 2010, 11:37
Check voor de gein eens wat kleppen stellen kost voor een 5-pitter.
Wordt je niet blij van. :o Bij een 245 kun je het (nagenoeg) zelf. ![]()
16 April 2010, 11:55
had die 5 pitter trouwens geen zelfstellende kleppen?
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
16 April 2010, 12:45
De kleppen van een 5-pitter kan hoef je niet te stellen, die hebben hydrolische klepstoters (uitzonderingen daargelaten; volgens mij hebben nieuwere modellen andere klepstoters).
16 April 2010, 14:24
WvR schreef:De auto is nu 18 jaar oud. Ik weet niet precies hoe de ontwikkelingen zijn met de oldtimerregeling, maar het duurt nog 7 jaar voor het beestje belastingvrij is. Deze wordt met de huidige regeling NOOIT meer belastingvrij.
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
16 April 2010, 19:15
Zeg in Nederland nooit nooit, maar voorlopig is '86 het laatste jaar. :'( :'( :'(
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
16 April 2010, 19:34
Ach misschien komt er ooit een variant dat je alleen maar betaald naar gebruik zonder rare kastjes en gigantische bedragen na een paar jaar
![]() Dat lijkt me wel wat, dan kun je tenminste nog is een paar leuke auto's hebben staan ;D
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412 1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412 1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
20 April 2010, 11:29
Ik rij in een 240 uit 81, en een v70 2.5 20v uit 97 allebei op lpg. De 240 rijdt relaxed, maar zoals al eerder geschreven, ook ouderwetser dan de 850/v70. Trager, slechtere wegligging, meer herrie..Maar wel meer lol.
De vraag is alleen of op langere afstanden de 850/v70 beter bevalt. Ja dus. Ik ga zelf ook regelmatig naar Frankrijk, maar met de v70. Vooral omdat je in Frankrijk zeker 140 km/u wilt rijden. Ook is de V70 minder vermoeiend, met een fantastische motor. Toch 170 pk i.p.v. 107.... Het enige nadeel van de 2.5 20v is het koppel van 220 nm, dat pas wat hoger in toeren beschikbaar komt. Kleppen zijn t/m 98 hydraulisch dus hoeven niet gesteld. Deze motoren lopen perfect op LPG, ook de 2.5 10v. 500.000km of meer is geen uitzondering. En een fantastische roffel/geluid uit deze 5 cilinders. De opmerking dat het onderstel van de 850/v70 meer onderhoud nodig zou hebben onderschrijf ik niet. De voorste draagarmbussen gaan wel ns stuk, maar een andere draagarm is eenvoudig te vervangen in 30 minuten en kost 100 euro. De 240 heeft m.i. een gevoeliger onderstel, m.n. de achterasrubbers.En die zijn lastig te vervangen. Als je gaat voor een 850/v70, koop er dan een met een lage km-stand (200.000)Vervolgens lpg inbouwen, G3. Zwakke punten: Krukaskeerring achter het vliegwiel, carterventilatie op tijd reinigen! Aircopomp en verdamper airco
20 April 2010, 13:29
roel604 schreef:Ik rij in een 240 uit 81, en een v70 2.5 20v uit 97 allebei op lpg. De 240 rijdt relaxed, maar zoals al eerder geschreven, ook ouderwetser dan de 850/v70. Trager, slechtere wegligging, meer herrie..Maar wel meer lol. Vanaf eind '99 zijn de vaste klepstoters in de roffels gekomen. Hierdoor zijn ze een fractie zuiniger geworden maar de kleppen moeten gesteld worden. Hebben dan ook een elektronisch gaspedaal gekregen, het gasklephuis heeft dan ook voor problemen gezorgd maar is ondertussen ook verbeterd. Hoezo een auto met lage km-stand kopen? Eentje met 300000km kan het ook nog makkelijk hebben. Verdamper van de airco is in de V70 al verbeterd ten opzichte van de 850.
245 GL => B230F aka De Rooie
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|