Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zin of onzin G3 gasinstallatie voor Volvo 240 2.0i Polar uit 1992 met 290000km
#11
Check voor de gein eens wat kleppen stellen kost voor een 5-pitter.
Wordt je niet blij van. :o
Bij een 245 kun je het (nagenoeg) zelf.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#12
had die 5 pitter trouwens geen zelfstellende kleppen?
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Antwoord
#13
De kleppen van een 5-pitter kan hoef je niet te stellen, die hebben hydrolische klepstoters (uitzonderingen daargelaten; volgens mij hebben nieuwere modellen andere klepstoters).
Antwoord
#14
WvR schreef:De auto is nu 18 jaar oud. Ik weet niet precies hoe de ontwikkelingen zijn met de oldtimerregeling, maar het duurt nog 7 jaar voor het beestje belastingvrij is.

Deze wordt met de huidige regeling NOOIT meer belastingvrij.
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Antwoord
#15
Zeg in Nederland nooit nooit, maar voorlopig is '86 het laatste jaar. :'( :'( :'(
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#16
Ach misschien komt er ooit een variant dat je alleen maar betaald naar gebruik zonder rare kastjes en gigantische bedragen na een paar jaar Smile

Dat lijkt me wel wat, dan kun je tenminste nog is een paar leuke auto's hebben staan ;D
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord
#17
Ik rij in een 240 uit 81, en een v70 2.5 20v uit 97 allebei op lpg. De 240 rijdt relaxed, maar zoals al eerder geschreven, ook ouderwetser dan de 850/v70. Trager, slechtere wegligging, meer herrie..Maar wel meer lol.
De vraag is alleen of op langere afstanden de 850/v70 beter bevalt. Ja dus. Ik ga zelf ook regelmatig naar Frankrijk, maar met de v70. Vooral omdat je in Frankrijk zeker 140 km/u wilt rijden. Ook is de V70 minder vermoeiend, met een fantastische motor. Toch 170 pk i.p.v. 107.... Het enige nadeel van de 2.5 20v is het koppel van 220 nm, dat pas wat hoger in toeren beschikbaar komt. Kleppen zijn t/m 98 hydraulisch dus hoeven niet gesteld. Deze motoren lopen perfect op LPG, ook de 2.5 10v. 500.000km of meer is geen uitzondering. En een fantastische roffel/geluid uit deze 5 cilinders.

De opmerking dat het onderstel van de 850/v70 meer onderhoud nodig zou hebben onderschrijf ik niet. De voorste draagarmbussen gaan wel ns stuk, maar een andere draagarm is eenvoudig te vervangen in 30 minuten en kost 100 euro.
De 240 heeft m.i. een gevoeliger onderstel, m.n. de achterasrubbers.En die zijn lastig te vervangen.

Als je gaat voor een 850/v70, koop er dan een met een lage km-stand (200.000)Vervolgens lpg inbouwen, G3.

Zwakke punten: Krukaskeerring achter het vliegwiel, carterventilatie op tijd reinigen!
Aircopomp en verdamper airco

Antwoord
#18
roel604 schreef:Ik rij in een 240 uit 81, en een v70 2.5 20v uit 97 allebei op lpg. De 240 rijdt relaxed, maar zoals al eerder geschreven, ook ouderwetser dan de 850/v70. Trager, slechtere wegligging, meer herrie..Maar wel meer lol.
De vraag is alleen of op langere afstanden de 850/v70 beter bevalt. Ja dus. Ik ga zelf ook regelmatig naar Frankrijk, maar met de v70. Vooral omdat je in Frankrijk zeker 140 km/u wilt rijden. Ook is de V70 minder vermoeiend, met een fantastische motor. Toch 170 pk i.p.v. 107.... Het enige nadeel van de 2.5 20v is het koppel van 220 nm, dat pas wat hoger in toeren beschikbaar komt. Kleppen zijn t/m 98 hydraulisch dus hoeven niet gesteld. Deze motoren lopen perfect op LPG, ook de 2.5 10v. 500.000km of meer is geen uitzondering. En een fantastische roffel/geluid uit deze 5 cilinders.

De opmerking dat het onderstel van de 850/v70 meer onderhoud nodig zou hebben onderschrijf ik niet. De voorste draagarmbussen gaan wel ns stuk, maar een andere draagarm is eenvoudig te vervangen in 30 minuten en kost 100 euro.
De 240 heeft m.i. een gevoeliger onderstel, m.n. de achterasrubbers.En die zijn lastig te vervangen.

Als je gaat voor een 850/v70, koop er dan een met een lage km-stand (200.000)Vervolgens lpg inbouwen, G3.

Zwakke punten: Krukaskeerring achter het vliegwiel, carterventilatie op tijd reinigen!
Aircopomp en verdamper airco

Vanaf eind '99 zijn de vaste klepstoters in de roffels gekomen. Hierdoor zijn ze een fractie zuiniger geworden maar de kleppen moeten gesteld worden. Hebben dan ook een elektronisch gaspedaal gekregen, het gasklephuis heeft dan ook voor problemen gezorgd maar is ondertussen ook verbeterd.

Hoezo een auto met lage km-stand kopen? Eentje met 300000km kan het ook nog makkelijk hebben.
Verdamper van de airco is in de V70 al verbeterd ten opzichte van de 850.
245 GL => B230F  aka De Rooie

Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volvo 244 uit 1977 met alleen LPG skidje 16 10.100 5 January 2025, 19:54
Laatste bericht: BartJu
  volvo 240 2.3i start lastig HendrikJan 4 358 13 December 2024, 13:55
Laatste bericht: HendrikJan
  Wat is dit voor metertje? Kogelman 9 744 25 July 2024, 14:21
Laatste bericht: Roodblok
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 960 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 688 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.401 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  Spacer nokkenas Volvo B200-B230. polestar-volvo 1 691 17 August 2023, 10:02
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 1992 B230F Benzinesysteem problemen MelleV 2 1.154 21 April 2023, 17:36
Laatste bericht: Dopski
  Volvo B230FK geen brandstof injectie gerbenvdlindeu 11 8.295 7 February 2023, 09:19
Laatste bericht: Marc1970
  Welke temperatuur switch voor een elektrische fan? gydomatra 2 949 1 January 2023, 20:22
Laatste bericht: gydomatra

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)