Topics: 82
Zou de gascomputer het signaal van de LMM nodig hebben? Ik denk het niet, waarschijnlijk gebruikt-ie het signaal wat normaal gesproken naar de injectoren zou gaan. Als de motor op benzine normaal loopt is de LMM in orde lijkt me.
Je backfires komen ws. ergens anders vandaan. Beetje vreemd dat-ie het doet bij hogere rpm's. Hoe is het met het basis-onderhoud (kleppen, rotor, bougies, kabels, verdelerkap)?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 23
Marc1970 schreef:Zou de gascomputer het signaal van de LMM nodig hebben? Ik denk het niet, waarschijnlijk gebruikt-ie het signaal wat normaal gesproken naar de injectoren zou gaan. Als de motor op benzine normaal loopt is de LMM in orde lijkt me.
Je backfires komen ws. ergens anders vandaan. Beetje vreemd dat-ie het doet bij hogere rpm's. Hoe is het met het basis-onderhoud (kleppen, rotor, bougies, kabels, verdelerkap)?
De gascomputer in mijn 93er heeft
zeker de LMM nodig weet ik uit ervaring. Hed destijds de zelfde klachten, regelmatig slecht lopen en backfires. spiraaltje in de LMM was gebroken, andere sloop er in en gaan met de Volvo (wat toen erg frustrerend was dat ze in de volvo garage het defect niet hebben gevonden)
245DL 1980 USA
Topics: 7
Hallo Mensen,
Morgen even kijken naar lmm de kleppen worden elke 15000 gesteld de rest kan idd wel een keer vervangen worden.
Gr Jurjen
Topics: 82
Nou ja, daar had ik even krom gedacht. Ik bedoelde eerder dat de LPG-afdeling niet de enige gebruiker is vd LMM, de benzine-afdeling gebruikt hem ook. ALs-ie het op benzine doet, is er met het hele sensor-meter-ECU gebeuren niks mis (denk ik).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 33
ducktape dicht niet genoeg af. koop een nieuwe slang voor 24euro en ga dan verder kijken.
Topics: 7
Hallo Mensen,
Even weer een berichtje met het probleem en de oplossing. Toen in weer terug naar huis trachte te komen liep de motor helemaal beroerd heb de wegenwacht gebeld. Tot mijn grote schaamte kwam de monteur van de ANWB erachter dat er een van de bougiekabels los was geschoten. Dit was waarschijnlijk door het slechte lopen na de backfire gekomen. En hij vertelde dat het idd niet afdoende was om de slang met ducktape te repareren.
Inmiddels nieuwe slang besteld bij estateservices gelijk even nieuwe boegies erbij, motor moet wel mooi lopen daar ik 28 mei richting Zweden vertrek voor een vakantie aan het geboorteland van mijn volvo.
Mensen bedankt voor het mee denken.
Gr Jurjen van de Vuurst
Topics: 33
volgende x mag je ook bij mij kopen hoor....