Topics: 7
hallo Mensen,
Vanmiddag op de ringweg van Groningen problemen ik kreeg een backfire tijdens het optrekken en vervolgens kon ik de auto laten uitrollen naar de kant.
Benzine werkt alleen wanneer ik de motor over zet op gas heeft ze er geen zin meer in.
Heeft iemand een briljant idee of reden?
Hoor graag van jullie.
gr Jurjen
Topics: 82
Motortype, bouwjaar, dat is wel handig om te weten. Voor alle types geldt: is er een slang losgeknald?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Hallo,
Het gaat om een volvo 240 met een 2,0 liter motor uit het jaar 1992.
Doel je daarmee op een luchtslag of een gasslang?
Gr Jurjen
Topics: 33
je luchtfilter kan aan gruzelementen liggen, je aanzuigslang kan gaar zijn, gasafsluiters kunnen een oplawaai gehad hebben, luchtslangen en gasslangen kunnen losgefloept zijn. veel mogelijk. heb je iets raars onder de motorkap gezien?
je kunt proberen je gascomputer te resetten door de zekering er een minuut uit te halen of beide accupolen loshalen (echt los van accu!!!!!!) en die tegen elkaar te schuiven (harde reset)
Hallo Mensen,
Heb net nog even goed onder der motorkap gekeken en de luchtslang is tussen de luchtmassameter en het blok dwars door de midden gebroken.
Ben nu op het werk en kan nergens ducktape vinden maar ga proberen die weer aan elkaar te maken. Hoop dat het probleem daarmee opgelost is.
Bedankt alvast voor de reacties, Heb overigens de harde ressette methode ook al toe gepast.
Gr Jurjen
Topics: 23
Controleer ook nog even visueel de luchtmassameter aan de binnenkant, er zit een zeer dun spiraaltje en als deze door de midden is geploft gaat de boel nog niet naar behoren werken.
245DL 1980 USA
Topics: 125
met onze polar heb ik jaren gelden ook een paar backfires gehad. Nadat ik een reserve filterhuis had gekocht is het toen niet meer voorgekomen! Die luchtmassa meter had volgens mij 3 heeeele dunne draadjes of vergis ik me hier?
Reden van de backfire is in vele gevallen simpelweg vanwege het feit dat er verschillende ontstekingsonderdelen versleten zijn..
Succes,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Hallo,
Heb inmiddels de slang gerepareerd met ducktape, Hij loopt gelukkig weer op lpg, Alleen loopt hij erg beroerd en wanneer ik meer toeren
maak dan geeft hij opnieuw een backfire. Zal morgen idd even de luchtmassa meter uit elkaar halen om te bekijken of de spiralen erin nog goed zijn.
Zijn deze spiralen los te koop of ben ik dan gedoemd een nieuwe luchtmassameter te kopen.
Nogmaals mensen bedankt voor het mee denken.
Gr Jurjen
Topics: 23
Het spiraaltje kan niet apart vervangen worden.
Het werkt volgens mij als volgt:
Het is een zeer dun draadje waar een stroompje door heen loopt wat het draadje verwarmt. Door de langs stomende hoeveelheid lucht koelt het draadje meer of minder af wat een andere weerstandswaarde geeft in het draadje en zo wordt dus de hoeveelheid lucht bepaald.
245DL 1980 USA
Topics: 176
Ik zou niet meteen een nieuwe LMM kopen.
Kijk even bij Staal autodemontage in Noordhorn (staan wel een paar '90-ers slopers) of anders bij de Combigarage in Westerbroek.
Allebei dicht bij Grunnen