Oranje aan de voorzijde moet inderdaad ook, maar dat wordt wel wat langer zoeken waarschijnlijk.
Is het veel werk om alle lampjes te voorzien van ledjes?
Berichten: 658
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2008
Sidemarkers heten die dingen toch? Ik weet niet of ik dat zo heel vet vind op zo'n lichte kleur. Moet het zien denk ik.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
PB240 schreef:Sidemarkers heten die dingen toch? Ik weet niet of ik dat zo heel vet vind op zo'n lichte kleur. Moet het zien denk ik. 
kan ook (hangt van der "State" af

)
Dirk242 schreef:Oranje aan de voorzijde moet inderdaad ook, maar dat wordt wel wat langer zoeken waarschijnlijk.
Is het veel werk om alle lampjes te voorzien van ledjes?
ik denk dat het wel mee valt, veel LEDs hebben overeenkomstige opbouw om zo te kunnen passen. Wat ik in mijn zijlichtjes wil gaan doen is een LED strip achter het glas lijmen (in de juiste kleur!!) zodat r niet 1 maar 3 LED's in gaan. Nadeel is r ook (maar dat ben ik weer...) Aanvankelijk wilde ik ook alle lampjes in de meters vervangen door LED's, maar, r zit altijd vocht in de lucht, het interieur, en dus ook de meters. Dit valt me op wanneer ik met dit weer of temperatuur onderweg ben, altijd het licht aan, de glaasjes van het dashboard beslaan korte tijd om vervolgens onder invloed van de temperatuur te ontwasemen en vocht te verdrijven. Zo krijgt oxidatie minder kans.
Nu hebben we het over de verlichting ad buitenzijde. De voetplaatjes van mijn lampjes hebben plaatselijk last van oxidatie, vooral degene in de voorschermen (heb jij minder last van) De ontwateringsgaatjes kunnen na verloop van tijd dicht gaan zitten en vocht hoopt zich op. Door gebruik van LED's wordt geen warmte gegenereerd en verdampt de boel niet... Dit is en beetje zoeken, weet ik, maar ik vindt dat als je je best doet om er iets goed uit te laten zien, dan moet dat na verloop van tijd nog zo zijn. Kwestie van uitproberen denk ik.... Alles lekker invetten, en wat ik niet doe is de boel vast parkeren maar M4 RVS schroefjes gebruiken en r voor zorgen dat alles tegen het plaatwerk goed afdicht. Het glaasje met een randje siliconenvet monteren, meer kun je niet doen.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
klopt, alleen, mijn ervaring is dat het directe effect van LED's groter is wanneer de lichtbron dichter op het glas zit. Dit kun je bereiken door de LED strips die ik gebruik op maat te maken en met een lijmpistool tegen het glas te lijmen, zo kune je het glas helemal vol "bouwen" als je wilt.
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Dirk, De 245 GLE 1979 heeft ze af fabriek ook gehad in dat bouwjaar.
Volgens mij zijn de oranje versies origineel en is die rode een US produkt wat officieel niet in NL mag. Maar ik heb ook recent een keer zo'n rode set bemachtigd. Lijkt me wel mooier.
Suc6
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
danielk schreef:Veel fittingen bestaan toch al als led variant? Voor je lampen unit achter iig wel en volgens mij die standaard dashboard lampjes ook. Ooit eens op ebay gezien die laatste.
http://www.ledbenelux.nl/index.php?page=...&Itemid=26
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Waarschijnlijk een M46 gekocht. Maandag een testritje maken.
Het wordt de bak voor de blauwe als het ritje geen bijzonderheden oplevert.
Bak komt uit een 82-er. Die hebben ook nog de mechanische teller aansluiting toch?
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Berichten: 160
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2008
Dirk242 schreef:Waarschijnlijk een M46 gekocht. Maandag een testritje maken.
Het wordt de bak voor de blauwe als het ritje geen bijzonderheden oplevert.
Bak komt uit een 82-er. Die hebben ook nog de mechanische teller aansluiting toch?
Hoe kom je daar nou weer aan Dirk?
Helaas geen Volvo meer..