Topics: 1
Idd een heerlijke dagje beunen..
Wanneer ik mijn antwoord heb open staan kan ik geen citaat toevoegen klopt dit? dan maar zo
Jullie blijven me verbazen . Heel veel petten af.
We hebben alle deuren weer opgekallefaterd, hoekjes eringelast, roest weggehaald, in de omvormer gezet, in de ml, in de menie, en vervolgens in de spuitprimer...
In deze volgorde ? en welke omvormer gebruiken jullie?
Succes verder
Jack
Haha nee niet in deze volgorde, in deze: Roest weggehaald, in de omvormer gezet, in de menie + ML, hoekjes erin gelast, en vervolgens in de spuitprimer..
Omvormer is elke keer weer anders, maar wanneer je deze gebruikt goed kijken op het potje of je 1 of 2 lagen moet, sommige is sterker als dn ander.
Gr.
Topics: 135
Huib244T schreef:Wanneer ik mijn antwoord heb open staan kan ik geen citaat toevoegen klopt dit? dan maar zo
OK ik zal een poging wagen: Het makkelijkste is om op 'citaat' te drukken en niet op antwoord. Dan komt die posting direct aangehaald in een citaat. Methode 2: Je kunt ook via knippen plakken werken. Dan knip je je stuk tekst. Vervolgens druk je op antwoord. Daarna plak je het. Selecteert opnieuw alles. Dan klik je op het citaatknopje boven het antwoordvak en klaar is kees. 8)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 7
Huib244T schreef:Omvormer is elke keer weer anders, maar wanneer je deze gebruikt goed kijken op het potje of je 1 of 2 lagen moet, sommige is sterker als dn ander.
Gr.
Ik ben waarschijnlijk een zeur, maar nou ben ik nog niks wijzer over de omvormer, en ik wil zo graag leren
please
Jack
Topics: 1
Sjaakie schreef:Huib244T schreef:Omvormer is elke keer weer anders, maar wanneer je deze gebruikt goed kijken op het potje of je 1 of 2 lagen moet, sommige is sterker als dn ander.
Gr.
Ik ben waarschijnlijk een zeur, maar nou ben ik nog niks wijzer over de omvormer, en ik wil zo graag leren
please
Jack
Wij halen omvormer bij het AOC of gwn bij de gamma/praxis is elke keer weer anders haha..
Topics: 22
Ik heb het ook gebruikt en kreeg van 2 spuiters het advies het geheel te verwijderen en daarna het blanke metaal te behandelen met een dikke laag zinkcompound, daar hecht plamuur goed op, maar het kan ook direct gespoten worden.
Menie gebruik ik sindsdien ook niet meer, omdat dat poreus blijft, over zink geen nut heeft en roest niet stopt.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 10
Zwarte Flirt schreef:Ik heb het ook gebruikt en kreeg van 2 spuiters het advies het geheel te verwijderen en daarna het blanke metaal te behandelen met een dikke laag zinkcompound, daar hecht plamuur goed, maar het kan ook direct gespoten worden.
Menie gebruik ik sindsdien ook niet meer, omdat dat poreus blijft, over zink geen nut heeft en roest niet stopt.
Vertinnen is dan wel een goede optie (ook ipv plamuren) Dat laat nooit meer los en roesten doet het ook niet!
Topics: 41
Sjaakie schreef:Huib244T schreef:Omvormer is elke keer weer anders, maar wanneer je deze gebruikt goed kijken op het potje of je 1 of 2 lagen moet, sommige is sterker als dn ander.
Gr.
please
Jack
We hebben idd eerst alle roest zoet goed mogelijk weg geslepen
en geborsteld met zo'n ding op de slijptol daarna goed schoonmaken en ontvetten
en daarna 2 lagen omvormer. Het spul is te krijgen in Valma, Fertan en nog een paar merken.
Denkt niet dat het veel verschil maakt welk merk je koop het spul is gewoon op basis van een salpeterzuur
wat een reactie aangaat met de roest en een hard laagje er overheen vormt.
Ik denk dat je voor jezelf gewoon een zo goed mogelijk systeem moet verzinnen,
wij hebben de bodem in de oude vertrouwde lood/ijzer menie staan we leven wss een paar jaar korter vanwege de dampen maar dat spul komt er nooit meer af ;D
Op de delen die straks een laagje kleur krijgen moet je eigenlijk zorgen dat je daar geen omvormer of menie en troep hebt zitten gewoon eerlijk blank staal met primer en wat plamuur.
Topics: 10
Sjaakie schreef:[quote=Huib244T ]
Omvormer is elke keer weer anders, maar wanneer je deze gebruikt goed kijken op het potje of je 1 of 2 lagen moet, sommige is sterker als dn ander.
Gr.
please
Jack
[/qute]
Check deze site maar eens:
http://www.rustbuster.nl. daar staat veel info over roest omvormers.
Topics: 41
Marty Mcfly schreef:Zwarte Flirt schreef:Ik heb het ook gebruikt en kreeg van 2 spuiters het advies het geheel te verwijderen en daarna het blanke metaal te behandelen met een dikke laag zinkcompound, daar hecht plamuur goed, maar het kan ook direct gespoten worden.
Vertinnen is dan wel een goede optie (ook ipv plamuren) Dat laat nooit meer los en roesten doet het ook niet!
Idd een hele goede optie, maar ik denk dat je zoiets niet zo makkelijk
verwerkt als plamuur en dat je dus aardig pro moet zijn en de goede gereedschappen als raspen etc moet hebben wil je er wat van bakken ;D