Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Project "De Belg"
Idd een heerlijke dagje beunen..

Wanneer ik mijn antwoord heb open staan kan ik geen citaat toevoegen klopt dit? dan maar zo

Jullie blijven me verbazen . Heel veel petten af.
We hebben alle deuren weer opgekallefaterd, hoekjes eringelast, roest weggehaald, in de omvormer gezet, in de ml, in de menie, en vervolgens in de spuitprimer...

In deze volgorde ? en welke omvormer gebruiken jullie?

Succes verder
Jack

Haha nee niet in deze volgorde, in deze: Roest weggehaald, in de omvormer gezet, in de menie + ML, hoekjes erin gelast, en vervolgens in de spuitprimer..

Omvormer is elke keer weer anders, maar wanneer je deze gebruikt goed kijken op het potje of je 1 of 2 lagen moet, sommige is sterker als dn ander.

Gr.
Antwoord
Huib244T schreef:Wanneer ik mijn antwoord heb open staan kan ik geen citaat toevoegen klopt dit? dan maar zo

OK ik zal een poging wagen: Het makkelijkste is om op 'citaat' te drukken en niet op antwoord. Dan komt die posting direct aangehaald in een citaat. Methode 2: Je kunt ook via knippen plakken werken. Dan knip je je stuk tekst. Vervolgens druk je op antwoord. Daarna plak je het. Selecteert opnieuw alles. Dan klik je op het citaatknopje boven het antwoordvak en klaar is kees. 8)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Huib244T schreef:Omvormer is elke keer weer anders, maar wanneer je deze gebruikt goed kijken op het potje of je 1 of 2 lagen moet, sommige is sterker als dn ander.

Gr.

Ik ben waarschijnlijk een zeur, maar nou ben ik nog niks wijzer over de omvormer, en ik wil zo graag leren
please
Jack
Antwoord
Sjaakie schreef:
Huib244T schreef:Omvormer is elke keer weer anders, maar wanneer je deze gebruikt goed kijken op het potje of je 1 of 2 lagen moet, sommige is sterker als dn ander.

Gr.

Ik ben waarschijnlijk een zeur, maar nou ben ik nog niks wijzer over de omvormer, en ik wil zo graag leren
please
Jack

Wij halen omvormer bij het AOC of gwn bij de gamma/praxis is elke keer weer anders haha..
Antwoord
Persoonlijk vind ik die omvormer teringzooi.

Ik ben het nu op een aantal plekken tegengekomen, en onder het metaal wat bewerkt is met die omvormer troep rot & roest het lekker verder..
nee van mij hoeft het niet!

Nou is het wel bij dit project zo dat de boel eerst goed schoongeslepen word, en dan dat spul erop, dat zal ook wel behoorlijk schelen hoe iemand het spul toepast uiteraard Wink

Dus niks negatiefs over dit project ;D
Antwoord
Ik heb het ook gebruikt en kreeg van 2 spuiters het advies het geheel te verwijderen en daarna het blanke metaal te behandelen met een dikke laag zinkcompound, daar hecht plamuur goed op, maar het kan ook direct gespoten worden.
Menie gebruik ik sindsdien ook niet meer, omdat dat poreus blijft, over zink geen nut heeft en roest niet stopt.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Zwarte Flirt schreef:Ik heb het ook gebruikt en kreeg van 2 spuiters het advies het geheel te verwijderen en daarna het blanke metaal te behandelen met een dikke laag zinkcompound, daar hecht plamuur goed, maar het kan ook direct gespoten worden.
Menie gebruik ik sindsdien ook niet meer, omdat dat poreus blijft, over zink geen nut heeft en roest niet stopt.

Vertinnen is dan wel een goede optie (ook ipv plamuren) Dat laat nooit meer los en roesten doet het ook niet!
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
Sjaakie schreef:

Gr.

please
Jack

We hebben idd eerst alle roest zoet goed mogelijk weg geslepen
en geborsteld met zo'n ding op de slijptol daarna goed schoonmaken en ontvetten
en daarna 2 lagen omvormer. Het spul is te krijgen in Valma, Fertan en nog een paar merken.
Denkt niet dat het veel verschil maakt welk merk je koop het spul is gewoon op basis van een salpeterzuur
wat een reactie aangaat met de roest en een hard laagje er overheen vormt.

Ik denk dat je voor jezelf gewoon een zo goed mogelijk systeem moet verzinnen,
wij hebben de bodem in de oude vertrouwde lood/ijzer menie staan we leven wss een paar jaar korter vanwege de dampen maar dat spul komt er nooit meer af ;D

Op de delen die straks een laagje kleur krijgen moet je eigenlijk zorgen dat je daar geen omvormer of menie en troep hebt zitten gewoon eerlijk blank staal met primer en wat plamuur.
Antwoord
Sjaakie schreef:[quote=Huib244T ]

Omvormer is elke keer weer anders, maar wanneer je deze gebruikt goed kijken op het potje of je 1 of 2 lagen moet, sommige is sterker als dn ander.

Gr.

please
Jack
[/qute]

Check deze site maar eens: http://www.rustbuster.nl. daar staat veel info over roest omvormers.
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
Marty Mcfly schreef:
Zwarte Flirt schreef:Ik heb het ook gebruikt en kreeg van 2 spuiters het advies het geheel te verwijderen en daarna het blanke metaal te behandelen met een dikke laag zinkcompound, daar hecht plamuur goed, maar het kan ook direct gespoten worden.

Vertinnen is dan wel een goede optie (ook ipv plamuren) Dat laat nooit meer los en roesten doet het ook niet!

Idd een hele goede optie, maar ik denk dat je zoiets niet zo makkelijk
verwerkt als plamuur en dat je dus aardig pro moet zijn en de goede gereedschappen als raspen etc moet hebben wil je er wat van bakken ;D
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 49.186 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.000 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Volvo Amazon B230FT Project ingmar 110 109.187 6 February 2017, 16:58
Laatste bericht: ingmar
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 89.272 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes
  244 1980 3.0 24v project v58 29 24.251 7 November 2016, 21:45
Laatste bericht: v58
  Project Volvo 142R Barracuda_82 471 208.117 9 September 2016, 21:14
Laatste bericht: Estoque
  Ons groene project uit '76 rvanw 27 18.820 9 September 2015, 23:52
Laatste bericht: rvanw
  Volvo 245 Turbo project Gavin240 57 38.341 16 May 2015, 15:17
Laatste bericht: Gavin240
  Mijn Turbo Project Ticcie 450 298.538 25 March 2014, 00:08
Laatste bericht: 240turbo
  De TWEEDE volvo voor deze Belg! Rubicon 341 151.287 8 February 2014, 18:17
Laatste bericht: Rubicon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)