Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Project "De Belg"
Aangezien mijn lieve ontzettende knappe woest aantrekkelijke broer al heeft verklapt wat wij hebben gedaan zal ik het even toelichten met fotokes.. en ohhh wat kan ie lassen he die vent!

Hele dag keihard gebeunt, ben helemaal kapot maar tog moest en zou ik updaten

De bodemplaat achter in de menie gezet en op maat gemaakt..

[Afbeelding: 2pqpf8m.jpg]

Bodemplaat achter er netjes ingelast..

[Afbeelding: 24mhz7o.jpg]

[Afbeelding: 15fp4eh.jpg]

Nieuw stukje balk, gehecht aan de bodemplaat.

[Afbeelding: 2n0sk8n.jpg]

Vanaf onder

[Afbeelding: 2czdgqx.jpg]

Stukie plaat eringelast onder de achterbank

[Afbeelding: 2cesunr.jpg]

Oude balk

[Afbeelding: 16awrc6.jpg]

[Afbeelding: 261lny0.jpg]

Nieuwe balk handmade by the beunhaas

[Afbeelding: 14sgkcn.jpg]

[Afbeelding: 25ahsgx.jpg]

Savonds de nieuwe balk erin gelast

[Afbeelding: dgnjmt.jpg]

[Afbeelding: 303b595.jpg]

[Afbeelding: 2mn0mqe.jpg]

Afsluitingplaatje achterbank

[Afbeelding: 34sh07q.jpg]

[Afbeelding: 2zfqzpj.jpg]

En morgen weer meer nieuws uit beunland

Gr. Arjen & Huib
Antwoord
Het is weer een prachtig beeldverhaal, respect. :o :o :o
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Giganties mannen... heb erg veel respect voor dit alles, ik krijg het gevoel dat als je het enen open maakt je het andere tegen komt.. Ik heb zelf een Volvo 242 van 1977 gekocht en ben deze aan het restaureren (zie verslag: Restauratie Volvo 242DL van 1977) maar als ik jullie foto's bekijk ben ik blij dat mijn Volvo er niet zo aan toe is. Mijn bodem is ,op wat oppervlakkige roest na, hard. Ik had er niet aan moeten denken om deze stukken te moeten vervangen.. nogmaals respect!
Antwoord
pim0175 schreef:Giganties mannen... heb erg veel respect voor dit alles, ik krijg het gevoel dat als je het enen open maakt je het andere tegen komt.. Ik heb zelf een Volvo 242 van 1977 gekocht en ben deze aan het restaureren (zie verslag: Restauratie Volvo 242DL van 1977) maar als ik jullie foto's bekijk ben ik blij dat mijn Volvo er niet zo aan toe is. Mijn bodem is ,op wat oppervlakkige roest na, hard. Ik had er niet aan moeten denken om deze stukken te moeten vervangen.. nogmaals respect!

Ja wees maar blij haha, maar ik kan wel later tegen me kinderen zeggen dat ik samen met mijn broer op mijn 19de een gehele auto heb gerestaureerd haha wie kan dat nou?

Van zulke reacties krijgen we natuurlijk nooit genoeg, en daarom blijven we met plezier posten en doorwerken..

Morgen een lekkere lange update.. van vandaag
Antwoord
Gister van 12 uur smiddags tot 10 uur savonds gebeunt, wat een dag, hoe erg opgeschoten...
Volgens mij zijn we aan het eind heel wat skills rijker en is arjen een professionele BAKKERrr

Hierbij de foto repportage van ons werk van gister..

Als eerste project van de dag het werk van gister voortgezet, het gemaakte plaatje om de achterbank eringelast, met nog een stukje plaat om alles netjes af te sluiten..
Alles aan de binnenkant in de menie gezet en in de kit en toen dicht gelast. zie hier

[Afbeelding: 10ni69k.jpg]

Voorin bij de bijrijder nog een mooi gaatje gevonden waar wat aan moest gebeuren dus ook maar een plaatje ervoor gemaakt en er gelijk in gebakken

[Afbeelding: sb6g54.jpg]
Na een paar spleten van het slijpen dicht te lassen was het gas op dus wij naar het AOC om nieuw gas te halen, wilden we eigenlijk ook een komborstel 63 euro verder maar wel blij met nieuw gas en de borstel konden we weer aan de slag.

Aangezien het krikpunt niet aan de oude binnendorpel vastzat en we ook een nieuwe binnendorpel hebben geplaats moest er worden gekeken of het krikpunt nog bruikbaar was... Het viel erg mee en dus alles kaal gemaakt, in de menie gezet 2 maal en weer aan de binnendorpel vastgelast

[Afbeelding: 2cnfi9v.jpg]

[Afbeelding: 2d0ho48.jpg]

Na veel gezwoeg om het krikpunt vast te krijgen was het een streven om de bodemplaat erin te krijgen dus moest er een nieuw plaatje worden gemaakt voor de balk voor het vastlassen van de bodemplaat...

zie hier het nieuwe plaatje (nog niet erin gelast)

[Afbeelding: 2znoeo8.jpg]

Plaatje erin vastgelast

[Afbeelding: t98579.jpg]

Nadat het plaatje erin zat de bodemplaat opmaat gemaakt en meet heeeel veel moeite eringelast, met bizar slecht licht, en onder een auto lassen is sowieso *** dus na heel veel geklaag tog gelukt en zie het resultaat

[Afbeelding: 15e6ypl.jpg]

nieuw plaatje voor een missing hoek

[Afbeelding: 2dv3mur.jpg]

Het laatste gigantische stuk nieuw bodemplaat welke er nog in moet worden gezet maar voor een vooraf blik op het resultaat

[Afbeelding: 2da13sx.jpg]

[Afbeelding: ve5f6x.jpg]

Dan alleen nog de balk dichten (het ouwe afdicht stuk hebben we nog) dan is de bodem dicht en keihard..

Arjen & Huib
Antwoord
Vandaag jullie beentopic bekroond met een 'sticky'!! Zet m op! ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:Vandaag jullie beentopic bekroond met een 'sticky'!! Zet m op! ;D

Ej Saint bedankt man, egt kinky.. Vandaag weer een en t ander gedaan, vanavond ook nog ff en daarna weer een update
Antwoord
danielk schreef:Gelukkig komt deze uit Belgie, daar is de afwerkingsgraad beter dan in Zweden. ;D

dat is allemaal nog nix bij de vlissingse afwerk graad Wink
Antwoord
danielk schreef:Gelukkig komt deze uit Belgie, daar is de afwerkingsgraad beter dan in Zweden. ;D

Dan wil ik niet weten hoe die er uit had gezien als ie uit zweden had gekomen, haha
Antwoord
Zo na 2 lange dagen onszelf even een meetje een rustdag geschonken.. om 12 uur ff achter wat spullen voor de colt aan, op de sloop naar een achterbank gezocht.. niks gevonden.
Bij AOC bougies en bougiekabells bestelt, morgen binnen.
Open luchtfilter gehaald, gebeunt en zit prima.

Maar nee hoor we konden het niet laten om over te gaan naar het echte werk, en een echte auto..
En als je dan tog eenmaal bezig ben kan je het ook maar gelijk goed doen.. En dat kan nog even en dat kan nog even..
DUs dan heb je dat gedaan en dan zie je dat je gewoon heel de bodem aan mekaar hebt gelast aan de bijrijders kant en dat heel de bodem nu al klaar is.. in 3 dagen Ongeloofelijk.
Maar we zouden toch alleen even het bodemplaatje vastlassen? tja

Hierbij de fotokes

De bodemplaat in de menie gezet en er aan vast gehecht.

[Afbeelding: fyhoh4.jpg]

Las bodemplaat, zie de spleet ertussen.. das nog niks.

[Afbeelding: r89t8p.jpg]

Spleet dicht en bodemplaat aan 1 kant gelast

[Afbeelding: 2i76a6u.jpg]

andere kant van de bodemplaat

[Afbeelding: 59v4ut.jpg]

deze spleet was wel iets te veel, jammer maar toch maar een plaatje erin gezet.

[Afbeelding: 2z70vft.jpg]

[Afbeelding: 2mep9bb.jpg]

En daar is het resultaat de bodemplaat er netjes ingelast incl. plaatje.. hij moet wel nog tegen de binnendorpel aan worden gelast.

[Afbeelding: ygwa1.jpg]

Het plaatje in het hoekje links van de chassis balk nog even dichtgelast voor de versteviging en zodat we de balk weer dicht kunnen lassen.

[Afbeelding: 24lsyvp.jpg]

Bodemplaat tegen de binnendorpel aangelast

[Afbeelding: 2s0ntc2.jpg]

En zie hier de bodemplaat is perfect doorgelast, arjen is er helemaal trots op!

[Afbeelding: 24majht.jpg]

En zie hier de balk dicht gehecht welke arjen op dit moment nog even aan het dichtlassen is.. Wat betekent dat heel de bodem nu klaar is!!!!

La bodem

[Afbeelding: 21lmpz5.jpg]

[Afbeelding: 2qdznl0.jpg]

Nu dit is afgerond.. staat er nog op het lijstje met plaatwerken:

1. Rechts binnenwielrand
2. Rechts buitenwielrand
3. A-stijl
4. Plaatje in de wielbak (kofferbak)
5. nog verschillende plaatjes om en rondom de auto (kleine plaatjes)

Dus nog heeeel wat te doen maar ook al heeel veel gedaan..

Gr.

Arjen en Huib
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 49.186 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.000 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Volvo Amazon B230FT Project ingmar 110 109.187 6 February 2017, 16:58
Laatste bericht: ingmar
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 89.272 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes
  244 1980 3.0 24v project v58 29 24.250 7 November 2016, 21:45
Laatste bericht: v58
  Project Volvo 142R Barracuda_82 471 208.115 9 September 2016, 21:14
Laatste bericht: Estoque
  Ons groene project uit '76 rvanw 27 18.820 9 September 2015, 23:52
Laatste bericht: rvanw
  Volvo 245 Turbo project Gavin240 57 38.341 16 May 2015, 15:17
Laatste bericht: Gavin240
  Mijn Turbo Project Ticcie 450 298.536 25 March 2014, 00:08
Laatste bericht: 240turbo
  De TWEEDE volvo voor deze Belg! Rubicon 341 151.285 8 February 2014, 18:17
Laatste bericht: Rubicon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)