Berichten: 113
Topics: 7
Lid sinds: Dec 2008
SanderGLT schreef:Hij had ze wel ja, alleen ik haal ze eraf. De balansassen worden aangedreven door een dun riempje die vlak achter de distributieriem door loopt. Als deze knapt dan neemt die de distributieriem mee en knallen de kleppen door de zuigers heen. Deze motor gaat straks een hoger toerental halen dan normaal (wordt begrenst op 6800 tpm ipv op 6000). Ik wil niet het risico lopen dat het kapot draait dan iets wat je eigenlijk niet nodig hebt (ze zitten er alleen maar voor comfort). Het kost ook vermogen, in elke balans as zitten 2 excentrice dikke stukken staal die rondgeslingerd moeten worden. Ze vragen ook veel olie, zonder die assen is er meer olie die naar de turbo kan gaan. Ik heb de krukas, zuigers, drijfstangen, vliegwiel en drukgroep laten balanceren op elkaar ook, dus er is weinig onbalans meer nu. Sander als jij je bezeerd tijdens het sleutelen komt er dan bloed uit of longlife olie.
Ik neem steeds meer mijn pet af voor de uitleg die ik hier steeds lees. Dank
Jack
Berichten: 726
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Het is zeker iemand die weet waar die het over heeft
Dat zal echter ook wel een vereiste zijn als je een turbo op een B234F schroeft....
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Blijft altijd een traktatie voor het netvlies ,zo'n 16 klepper.
Fantaseer wel 's over een rechtopstaande 16 klepper met dubbele carbs in de Amazon.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 81
Topics: 2
Lid sinds: Jul 2009
31 July 2009, 22:27
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 November 2011, 13:48 door SanderGLT.)
Berichten: 81
Topics: 2
Lid sinds: Jul 2009
1 August 2009, 19:03
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 November 2011, 13:48 door SanderGLT.)
Voorlopig even klaar onder de auto, dus heb hem weer op z'n wieltjes gezet:
Berichten: 518
Topics: 43
Lid sinds: Nov 2006
Ik ben jaloers op je werktempo. Ziet er goed uit. Wordt die koppeling na verloop van tijd niet "zachter"? Ik rij zelf nog steeds met een m46, maar zo'n m90 is toch wel heel gaaf. Kost natuurlijk wel tijd om em in te bouwen.
Succes verder.
Volvo 740 tic '84.
Berichten: 726
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Nou Harry, in het tempo waar in Sander alles erin werkt....
Petje af voor je hele project, de meesten zullen hier wel trots op zichzelf zijn als ze de auto voorzien hebben van een paar verlagingsveren
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Berichten: 81
Topics: 2
Lid sinds: Jul 2009
7 August 2009, 01:18
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 November 2011, 13:50 door SanderGLT.)
Berichten: 81
Topics: 2
Lid sinds: Jul 2009
7 August 2009, 14:07
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 November 2011, 13:50 door SanderGLT.)
Heb net de bovenste bevestigingspunten gemaakt voor de intercooler en ook de bovenste beugeltjes die de radiator op hun plek houden aangepast zodat ze weer passen.
Standaard vs aangepast beugeltje (nog niet gelast)
Daarna heb ik aan beide kanten van de auto zo'n ophangpunt gelast voor de intercooler.
En zo zitten de rad + intercooler + fan nu :
Berichten: 81
Topics: 2
Lid sinds: Jul 2009
7 August 2009, 17:28
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 November 2011, 13:50 door SanderGLT.)
En de 2e update van vandaag:
Ben begonnen aan m'n uitlaatspruitstuk:
De overgang van ovaal achtig naar rond (de ovaal achtige en ronde oppervlakken zijn wel even groot):
En op de motor:
|