3 June 2009, 22:43
Zo...de beunmaat heeft zich hier ook maar even aangemeld.
Dit word weer een leuke uitdaging voor ons
Dit word weer een leuke uitdaging voor ons
Project "De Belg"
|
3 June 2009, 22:43
Zo...de beunmaat heeft zich hier ook maar even aangemeld.
Dit word weer een leuke uitdaging voor ons
3 June 2009, 23:01
TANDJES!!!
Die voorruit...iwas dat al zo toen je in belgie de auto ophaalde... Veel sterkte
3 June 2009, 23:23
DopdeDouwer schreef:TANDJES!!! Nope toen leek het een roestplekje... nu blijkt het een gat.
4 June 2009, 01:04
aRjen.T schreef:DopdeDouwer schreef:TANDJES!!! het lijkt altijd minder als je er nog niet aan gekrabt of geschuurd hebt. Maar begin maar eens. Bij mij is het ook lekker krokant her en der. En die plamuur van zn vorige baas heeft de mijne ook geen goed gedaan...daar gaat vocht in zitten op den duur als het er te dik op zit... "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
4 June 2009, 14:38
TheSaint77 schreef:het lijkt altijd minder als je er nog niet aan gekrabt of geschuurd hebt. Maar begin maar eens. Bij mij is het ook lekker krokant her en der. En die plamuur van zn vorige baas heeft de mijne ook geen goed gedaan...daar gaat vocht in zitten op den duur als het er te dik op zit... Die plamuur zat vanmorgen nog steeds in mn neus ;D ;D ;D :
Nou zoals beloofd iedere dag een update ;D
Afgelopen dinsdag een bestelling gedaan bij Nordicar (dus nog voor we de wagen thuis hadden) en vanmiddag kwam de postmaat met een doos ;D Snelle service hoor :eusa_dance:. Vanochtend langs de dealer geweest en nieuwe spruitstuk pakkingen gekocht (leek wel een tank) en gevraagd wat de prijs was voor beide stukjes turbo slang hier wilde de volvo meneer ââ¬115 voor hebben dat heb ik maar laten liggen. Waarschijnlijk kan marc wat silicone spul voor me regelen . M'n broertje is een beetje aan het wassen geweest vandaag wat de wagen al een ander aanzicht geeft... aangezien het hoogpolig mos gehalte in grille en emblemen en kiertjes etc. Ook niet onbelangrijk is dat ik vandaag mijn school heb afgerond dus ik kan me helemaal op de "Belg" storten!! Wat een geouwehoer weer ;D Nou vandaag dus een flinke beurt gegeven aan het motortje na een uurtje knutselen waren dit de af en toe schrikbarende resultaten. ââ¬150 euro voor het hele spul.... ik kan het niet duur vinden Beetje rare plaats voor roest? :eusa_think: ook de gebroken bougie zal niet echt goed gedaan hebben aan het ontsteken van de 2 brandstoffen die de 2,1 turbo gebruikt. Roest roest roest ;D Auto komt vast uit een bosrijk gebeid ;D Hier alle oude meuk... Uhm... de turbo slangen... moeten toch wel nodig vernieuwd worden, die zoektocht is nog gaande. En deze wilde ik jullie ook niet onthouden. Morgen in de planning; -Olie + filter wisselen -uitlaat spruitstuk pakkingen vervangen -uitzoeken waarom de versnellingspook de auto uit wil springen bij optrekken in 1. -stuurpomp vervangen -zekeringen kastje onder handen nemen -een deurpaneeltje voor en achter los halen om uit te vogelen waarom er geen 1 werken raam meer in de wagen zit :eusa_think: (behalve het dak raam dan) -Distributie riem spannen... en eventueel vervangen en op tijd zetten. - klep speling meten En vanavond een to do list maken. Grts arjen
5 June 2009, 02:03
Die turbo slangen heb ik wel voor je !
wil je nieuwe of goede gebruikte ?? mail me anders even; jelmar86 apenstaart gmail punt com
5 June 2009, 08:20
Jelmar schreef:Die plamuur zat vanmorgen nog steeds in mn neus ;D ;D ;D : Ik zei nog zo, neem een mondkapje, bakspatel! ;D ;D "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
5 June 2009, 09:28
TheSaint77 schreef:;D ;D http://nl.wikipedia.org/wiki/BakspatelJelmar schreef:Die plamuur zat vanmorgen nog steeds in mn neus ;D ;D ;D :
zoooooo,
Beundag 2.... eerst weer allerlei troep wezen halen en rond 13:30 aan de slag gegaan, den beunmaat heeft de stuurpomp vervangen en ik heb een aardige struggle gehad aan het verwijderen van het spruitstuk. Ondertussen heeft beunbroertje de zekeringenkast onder handen genomen en hier en daar een deurpaneeltje los getrokken. Omdat er behalve het dakraam nog maar 1 raam half werkte. Dussss conclusies; - wastegate van de turbo zat vast gerrot op de dicht stand en de wastegate zelf gaat naar mijn idee ook veel te stroef. - gescheurd spruitstuk :eusa_think: - stuurpomp werkt weer - voorste electrische ramen werken weer na veel geduld remmenreiniger vet etc etc - vanavond nog eens even naar de interieur verlichting kijken. Vragen; -hoor je vrij veel kracht te zetten om de stang van de wastegate er weer terug op te zetten? -is een garret turbo origineel op de 244 T? -is dat spruitstuk lasbaar? -Er is een bout afgebroken door de vorige eigenaar van het uitlaat spruitstuk dus in de cilinder kop deze is op 3 gangen in de kop afgebroken (dus eerste 3 gangen leeg en dan het stukje bout dat er nog in zit..... hoe kan ik die het beste verwijderen? Foto's: Toen we voor het eerst gas gingen tanken toen we net bij de handelaar vandaan kwamen. Vandaag zag het er zo uit in de straat Dat is 1 raam motortje ding zat helemaal vast gerot van binnen. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|