Topics: 6
10 March 2009, 21:11
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 February 2013, 12:15 door Elsje.)
JoostV6 schreef:ik lees nu net dat je de bovenste zoekt, maar ik denk dat je die ook wel bij tom kunt krijgen
Ik heb de veerpoten eronderuit gehaald en ze geinspecteerd. Zowel de onderste als de bovenste schotels waren nog goed. Wel wat aangeroest maar niets om me zorgen over te maken. ;D Ook het bovenste lager had geen speling wel kleine droogtescheurtjes in de rubber. Toen besloten de Kilen verlagingsveren te plaatsen.
De Kilenveren passen erg mooi in de veerpoten aan de voorzijde. Achter komen ze bij mij net ietsje los als ik de auto opkrik maar dat is minimaal en het bovenste rubber houdt de veer gevangen. Ik vind dat hij achter eigenlijk ruim 1 te laag is. Iets de de achterbak en hij komt vrij snel op de blokken. Hij is achter 4 cm naar benenden gegaan. Voor heb ik niet gemeten maar denk dat hij 2,5 cm is gezakt conform specs (voor turbo's). Na de verlaging had ik de indruk dat de auto scheef stond. Nagemeten en LA is hij 1 cm lager dan RA resp. 61 en 62 cm vanaf straat tot wielkasrand (215/45 r17). Vandaag de Kilenveren links en rechts gewisseld. Dat maakte geen verschil. Weer even de oude veren eronder. Nog steeds 1 cm verschil. Voor is de afwijking minimaal. Heel erg vreemd. Er is gelast aan de wielkasranden maar geen maatverschillen kunnen constateren.
Ik ben zeer tevreden over het veerresultaat stugger maar niet oncomfortabel. Mijn plan was bilsteins B6 plaatsen maar dat stel ik nog even uit. Ik heb speling op het stuurhuis die moet eerst opgelost en dan uitlijnen.
![[Afbeelding: P2180159-1.jpg]](http://i171.photobucket.com/albums/u311/rode_t4/P2180159-1.jpg)
Topics: 4
Dat ziet er heel mooi uit! 8)
Polarissen zijn volgens mij toch de mooiste wielen.
Heb je deze nieuw gekocht?
Ik heb ze inderdaad nieuw gekocht. 2e hands is moeilijk aan te komen en dan moet je maar afwachten hoe ze zijn.
Topics: 7
Ziet er erg netjes uit!

Mooie wagen.
Polaris velgen staan er erg mooi onder, voor mij toch ook wel favoriet. Galaxy en bbs-honingraat velgen vind ik ook erg goed onder een 240-740 staan.
Topics: 18
Wat ziet die er gaaf uit zeg! 8)
Wat ziet dat er ontzettend mooi uit! Complimenten.
Topics: 44
ja een 240 verlagen in combinatie met de polaris is wel af
heb je de polarissen nog via een dealer besteld? ik dacht dat ze niet meer leverbaar waren???
Volvo S70R B5234T4 M59
Topics: 0
Zowhe, dat zie er mooi uit !!, een goede combinatie die Polarissen met de verlaging. De verlaging is precies goed. Komen de velgen bij Thuur vandaan ? 'k zie op de 3e foto nog een stukje van een 164 staan, leuk hoor al die Volvo's daar.
gRoet
eRik
eric vermeer schreef:ja een 240 verlagen in combinatie met de polaris is wel af
heb je de polarissen nog via een dealer besteld? ik dacht dat ze niet meer leverbaar waren???
Ik heb ze niet via de dealer. Ik had wel via het 850forum iemand die ze kon leveren via een dealer in duitsland. Ik ben zelf ook zeer tevreden over de polarissen en de verlaging met de Kilenveren. Blijft wel vreemd dat hij 1 cm scheef staat. Waar zou ik het moeten zoeken? Ik heb volgens mij gewone (bijna nieuwe) Monroedempers.
Erik_M. schreef:Zowhe, dat zie er mooi uit !!, een goede combinatie die Polarissen met de verlaging. De verlaging is precies goed. Komen de velgen bij Thuur vandaan ? 'k zie op de 3e foto nog een stukje van een 164 staan, leuk hoor al die Volvo's daar.
gRoet
eRik
De 164 is van m'n overbuur. Om het hoekje staat ook nog een hele mooie metalic blauwe 164(die met de kleine bumpers)
Topics: 4
Wat dat "scheef"staan betreft, is de ondergrond waar de auto op staat wel helemaal goed vlak? (onder alle 4 de wielen)
Misschien iets wat je over het hoofd ziet ???