Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stuurbekrachtiging lijkt uit te vallen bij sturen naar links
#1
Wat zou het kunnen zijn? Draaien we naar rechts dan loopt dat zoals je verwacht van een stuurbekrachtiging; naar links valt de bekrachtiging soms uit. Met koude of warme motor maakt niet uit. Moeten we ons heel erg zorgen maken of is het simpoel op te lossen?

Frans (en Jos'e)
Antwoord
#2
ATF vervangen??
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#3
of zit er wel voldoende vloeistof in?
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Antwoord
#4
Onze turbo heeft eenzelfde probleem gehad en daar bleek de onderste wieldraagarm krom te zijn, waardoor 'ie naar links veel lichter stuurde als naar rechts. In jouw geval, waar 'ie af en toe hapert zou ik eerst beginnen met wat frisse ATF en ontluchten (stationair laten lopen en het stuur een paar keer van de ene naar de andere aanslag draaien).

Succes!
Antwoord
#5
Heb ik ook gehad; stuurhuis was versleten. Misschien (lees:hopelijk) bij jou iets anders.
79-er 242 GT B23e
Antwoord
#6
Hoeveel km. heeft de auto gelopen?
Olie verversen is inderdaad altijd te proberen maar ik vrees dat Jan-Willem wel eens gelijk zou kunnen hebben Cry
Antwoord
#7
Jan-Willem, weet je nog wat dat grapje met dat stuurhuis kostte?
Ik ben binnenkort ook aan de beurt vrees ik........
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
#8
onze 740 met 550.000km had dit op het einde ook. Stuurhuis versleten. Afrijden van de oprit met naar links draaien ging perfect met koude motor, wilde je vervolgens voorruit naar rechts de weg op draaien moest je oppassen anders raakte je de betonnen brievenbus omdat je ineens aan het kleine stuurtje moest sleuren. Als je het wist hield je er wel rekening mee, maar anders was het best vervelend.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#9
Inderdaad ja; da's waar; kon je mooi verrast worden :lol: & Cry

Wat het kostte? Bij mij te veel: 300 euro voor het revisiehuis. Dan nog monteren. Nu zou ik toch eens proberen het huis uit USA te laten komen denk ik: daar worden nieuwe voor minder dan 150 dollar aangeboden. (weet even niet meer waar ebay, volvoparts.com oid).
79-er 242 GT B23e
Antwoord
#10
niks...want we hebben t nooit vervangen! :lol: Nog flink lang mee gereden. En op een gegeven moment is de auto verkocht naar Nigeria voor ?600,-
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 240 - stuurbekrachtiging slang ZwerverRoodbaard 0 1.051 22 August 2023, 21:05
Laatste bericht: ZwerverRoodbaard
  Onregelmatige stuurbekrachtiging '91 Super Polar marc-f 9 3.727 6 July 2022, 10:09
Laatste bericht: Marc1970
  Stuurbekrachtiging trilt Rin 4 4.281 5 August 2021, 13:24
Laatste bericht: charlesjj
  stuurbekrachtiging op B20A motor jos245 6 7.347 24 June 2017, 12:18
Laatste bericht: Marc1970
  stuur geeft tegenreactie in de bocht, zowel naar links als rechts. Suggesties dank! environ 2 4.464 22 June 2016, 20:13
Laatste bericht: Marc1970
  Bekrachtigd naar onbekrachtigd stuurhuis, wat is er nodig? oudevolvo 5 6.937 24 September 2015, 18:17
Laatste bericht: oudevolvo
  elektrische stuurbekrachtiging in 245 jero 7 7.871 16 August 2015, 12:20
Laatste bericht: Jambon
  Stuurbekrachtiging weggevallen Nicolaas H 14 15.128 8 January 2015, 00:30
Laatste bericht: Nicolaas H
  Klapperen links voor bartboos 7 7.513 9 December 2014, 08:28
Laatste bericht: Jambon
  (te) licht sturen 245 met stuurbekrachtiging jero 7 8.801 27 September 2014, 21:12
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)