Berichten: 295
Topics: 123
Lid sinds: Apr 2010
Een tijdje terug stond er in het Volvokv magazine een artikel over het gebruiken van de elektrische stuurbekrachtiging van een Peugeot of Citroen. De ze schijn met weinig aanpassing in de 245 te passen. Via de TD van VolvoKV kon een klein computertje geleverd worden waardoor het systeem functioneert in de computerloze 245..
Waar kan ik nadere technische details hierover vinden; foto's, welke aanpassingen, waar op te letten, ervaringen, etc ??
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Ik zou zeggen mail het vod op als hun het kunnen leveren kunnen ze je ook de background info leverem
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 1.292
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Die systemen heb je ook voor oldtimers. Maar
Misschien is het via slopers goedkoper te vinden?
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Laurens Zondag schreef:Ik zou zeggen mail het vod op als hun het kunnen leveren kunnen ze je ook de background info leverem
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Ahum.. Hier spreekt het VOD.. Dat soort spullen hebben we nog niet. Ik heb wel een set voor m'n 140 liggen wat idd is samengesteld uit Dergelike spullen, die is gemaakt door een clublid. Ik heb toen nog met um overlegd om hem ook voor de latere 140 te maken, dan pst ie ook in een 200.. Ben z'n naam ff kwijt..
Berichten: 418
Topics: 83
Lid sinds: Oct 2009
Heb het zelf net ingebouwd in een 144. Is een bekrachtigings unit uit een Opel Corsa B. Zo'n kastje voor signalen had ik eerst bij iemand in Nederland gekocht, die bleek niet te werken. Toen via ebay in Portugal een gekocht en die werkt wel goed.
Groet,
Mathieu.
Berichten: 295
Topics: 123
Lid sinds: Apr 2010
Ik ben benieuwd naar je ervaring hiermee. Werkt het inderdaad zoveel fijner dan de originele stuurbekrachtiging ? Tegen wat voor werkzaamheden ben zoal je aangelopen en wat waren ongeveer de kosten ?
Berichten: 959
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
jero schreef:...en wat waren ongeveer de kosten ?
Ongetwijfeld hoger dan het hele bekrachtigde pakket van een sloop 240 afhalen en overzetten. Maar ik zou me eerder zorgen maken over de kleinere overbrenging van een onbekrachtigd stuurhuis; dan wordt het sturen wel errug licht. Het lijkt me, als je per se electrisch wilt, handiger om een bekrachtigd 240 stuurhuis te pakken, de hydroliek af te doppen en dan electrisch maken.
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
kweet ut weer, Joost Buiting maakt ze..