Berichten: 3.878
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Ik weet dat de stuurbekrachtiging van een moderne 240 ook op de oudere schuinliggende blokken te monteren is.
Maar hoe zit het met het rechtopstaande blok van de B20A ?
Heeft dit blok ook reeds de drie bevestigingsgaten voor de stuurpomp of moet er wat aangepast worden om de stuurbekr. van een jonge 240 te monteren?
Iemand die dit weet?
Berichten: 3.247
Topics: 173
Lid sinds: Nov 2005
Is dat eenzelfde blok als de B19A?
heb (ooit) een mooi licht TRW-rack met plastic reservoir/pomp op mijn '82-er 244 gezet. Kan me herinneren dat ik wel eea een beetje moest modificeren om de steun passend te maken.
Zal zo eens even een foto nemen.
Berichten: 3.878
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Is de B19A geen schuinliggend blok zoals de B21A ?
Berichten: 3.247
Topics: 173
Lid sinds: Nov 2005
Hmmm, nu je het zegt, ik hen een B20B in de Ama en een B19A in de 244, en die lijken niet echt opelkaar.........
Dus dan zal een B19A ook niet echt op de doorjou gevraagde B20A lijken
Berichten: 723
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
Jos
Een stuurbekrachtiging plaats je niet op het blok dat is de pomp en of een B20A is voorbereid op een pomp voor de stuurbekrachtiging weet ik niet.
De stuurbekrachtiging is het deel wat aan het subframe zit maar wel deel uit maakt van het geheel. De pomp pompt alleen maar olie rond dmv een V-snaar.
De redblocks in de 2 serie die schuin staan zijn dezelfde als de redblocks in de amazon e.d. Echter de 2 serie heeft een andere kop met de nokkenas boven in ipv in het onderblok. Het blok staat schuin omdat hij anders te hoog is en niet meer onder de motorkap past.
Verder had de eerste 2 serie een tandheugel stuur gebeuren welk onbekrachtigd was. Maar ik weet dus niet of die om te bouwen zijn.
Er zijn alternatieven zoals elektrische stuurbekrachtiging.
Berichten: 3.878
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:...20_M40.jpg
Ik heb een foto van een B20 blok gevonden en zo te zien gaat het niet passen : ik zie namelijk niet de drie boutgaten zitten voor de pomp. De vroege schuinliggende blokken hebben die al wel
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Moeten het er perse drie bij elkaar zijn dan? Er zitten daar opzij al 4 boutgaten en voorop nog 1, tussen die 5 moet toch een houder voor een pompje te klussen zijn?
De 140 serie is geleverd met stuurbekrachtiging.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969