Berichten: 56
Topics: 20
Lid sinds: Mar 2010
Bij mijn 240 hoor ik linksvoor bij de wielophanging een geklapper als ik over slecht wegdek rijd. Ik heb de garage gevraagd hier naar te kijken maar ze hebben niks gevonden(afgezien van een versleten stuurkogel die vervangen is maar dat heeft het geklapper niet verholpen).
Heeft iemand iets dergelijks ook meegemaakt en wat zou dit kunnen zijn (wat de garage dus makkelijk over het hoofd heeft gezien)? Ik hoop dat iemand tips heeft, bedankt alvast!
Volvo 240 DL (USA) 1991 - Volvo 144 Grand Luxe 1974 - Volvo S80 2.5T 2011 - Volvo V40 T3 2019
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
rubbers, fusee, bovenste veerpootlager, losse schokbreker in behuizing..
Berichten: 677
Topics: 39
Lid sinds: Sep 2011
ik vermoed rotte schokdemper of toch een versleten fusseekogel.
Berichten: 56
Topics: 20
Lid sinds: Mar 2010
boedr schreef:ik vermoed rotte schokdemper of toch een versleten fusseekogel.
Maar zou de garage dat dan niet hebben moeten constateren (oftewel is dat makkelijk te diagnostiseren)?
Volvo 240 DL (USA) 1991 - Volvo 144 Grand Luxe 1974 - Volvo S80 2.5T 2011 - Volvo V40 T3 2019
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
boedr schreef:ik vermoed rotte schokdemper of toch een versleten fusseekogel.
Inderdaad of de borgmoer waarmee de schokdemper in de veerpoot zit.
Berichten: 677
Topics: 39
Lid sinds: Sep 2011
bartboos schreef:Maar zou de garage dat dan niet hebben moeten constateren (oftewel is dat makkelijk te diagnostiseren)?
Fusseekogel is kan lastig te diagnostiseren(3x woordwaarde) zijn omdat dit onder belasting moet.
Berichten: 1.298
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2008
Ik had eens een gebroken veerpoot. Ga op de grond zitten en omarm het wiel. Trek er flink aan. Als er beweging
in zit: gebroken.
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Dopski schreef:Inderdaad of de borgmoer waarmee de schokdemper in de veerpoot zit.
..:biggrin: