Berichten: 3.878
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Kaasie, bedankt voor de foto's van de tellerombouw.
Ik was er zelf ook mee bezig ,maar ik heb de oude wijzerplaat niet afgeknipt maar bij de n iewe teller de wijzernaald losgehaald en en de nieuwe wijzerplaat op de oude teller geschroefd.
Of dat verstandig was moet nog blijken; ik vrees dat ik het niet meer voor elkaar zal krijgen om nu de wijzernaald nog de precieze snelheid aan te laten geven. ???
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
de nieuwe wijzerplaat moet je afknippen.
want die is veel groter dan het oude exemplaar.
dan moet je een kleine inkeping in het oude dashbord geven tussen de km teller en de dag teller.
dan kan je de wijzer naald laten zitten en door het oude wijzerplaatje schuiven.
past alles op zijn plek.
de naald is zo vast gezet dat je daar eigenlijk niet zonder breken hem eraf kan halen.
dus je moet hem al weer gaan plakken.
de naald staat keurig op nul als je het oude wijzerplaatje op de nieuwe schuift en op de originele boutjes vast zet van de nieuwe klok.
dus je kan hem straks uitlijnen en vast plakken.
Berichten: 3.878
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
kaasie schreef:de nieuwe wijzerplaat moet je afknippen.
want die is veel groter dan het oude exemplaar.
dan moet je een kleine inkeping in het oude dashbord geven tussen de km teller en de dag teller.
dan kan je de wijzer naald laten zitten en door het oude wijzerplaatje schuiven.
past alles op zijn plek.
de naald is zo vast gezet dat je daar eigenlijk niet zonder breken hem eraf kan halen.
dus je moet hem al weer gaan plakken.
de naald staat keurig op nul als je het oude wijzerplaatje op de nieuwe schuift en op de originele boutjes vast zet van de nieuwe klok.
dus je kan hem straks uitlijnen en vast plakken.
Toch was het mij gelukt om de wijzers bij beide tellers er heel af te trekken en de oude wijzer op de nieuwe teller te klikken, maar desalnietemin is jouw methode beter omdat dan de wijzer geen afwijking kan krijgen.
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
het is mij ook een keer gelukt, maar ook ik heb de wijzer niet precies op 0 gekregen :-\
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Zijn er al mensen die met een M90 rondrijden dan ? :o
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
ja in zweden wel ja... best veel al volgens mij.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Nou...
Wat dacht je van in Nederland, in een Volvo 240 ?
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Ik ken er nog geen.
Nou ja... EÃntje dan.... ;D
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
In een 240 is het dus ook een makkie. Zo lang als je maar een frisse bak hebt...
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
ja inderdaad, je ziet bakken van sub 2 ton die gaar zijn (iemand die niet kan schakelen krijgt dat snel genoeg voormekaar) en bakken met 4 ton die nog goed zijn...
Ik heb een blok aluminium gekocht om ook een spacer te draaien. Even opmeten of de bouwtekeningen die ik uit Zweden had gekregen kloppen en dan eens kijken hoe ik dat ding ga (laten) maken...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni