Berichten: 1
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2014
Ik zoek voor mijn 240 injection 1976 3 traps automaat een 4 traps automaat
een Aw70 zou optie kunnen maar klopt dat :verward:
is die langer i.v.m. aandrijfassen en leidingen
welke aanpassingen kom ik tegen :confused:
wie heeft er ervaring mee
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Je bericht was gesloten, nu weer geopend.
Heb je al gezocht op het forum en op het WWW? Er zijn er talloze je voorgegaan dus er zijn vast mensen met ervaringen, en waarschijnlijk is daar ook digitaal wel het een en ander van terug te vinden.
Zelf heb ik alleen handbakken gewisseld dus kan je hiermee niet helpen.
Berichten: 959
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
20 July 2015, 16:24
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 July 2015, 16:27 door Arn02.)
Wat ik gedaan heb van bw55 > aw71 = alles van de aw71 donor nemen, dus kardanas, baksteun, pook, relais met kabelboompje voor de o.d., koppelomvormer en flexplaat, olieleidingen naar radiateur. Vervolgens staartstuk van de bw55 op de aw71 gezet wegens telleraandrijving en de boel gemonteerd. Dit laatste truukje schijnt niet met alle aw71-bakken te kunnen, alleen de vroegere als ik het goed begrepen heb.
Dus: alles van de donor pakken want niks van de bw55 past! Zie ook mijn "blauwe automaat" thread bij "ik en mijn vulva"
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
En dan heb ik à lles voor de ombouw liggen voor je want ik ben van automaat naar handbak gegaan. AW71 (rond de 2 ton gedraaid)!!
Groeten van Frans
Berichten: 22
Topics: 5
Lid sinds: Feb 2016
Ik had dezelfde uitdagingen en ben op zoek gegaan naar een originele as die geleverd is bij een 244. Deze kwam behoorlijk overeen met een ander bericht op internet die aangeeft dat de as 78mm korter moet zijn (eerste deel na de bak). Ik heb er even een tekeningetje van gemaakt, doe er je voordeel mee. Let op de flens maten, die kunnen verschillend zijn bij de AW/BW55 en de AW70/71.
Succes
Arnold