Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vastloper naar kleprevisie.....
>Sad
Had ik met m'n 1990-er 245 gedonder in Zweden (lekke koppakking/kapotte uitlaat).
Laten maken in Nederland, bleek tevens dat kop gevlakt en gereviseerd moest worden.
Voorts uitlaat van voor tt achter vervangen (dus alleen spruitstuk niet)

Zo gezegd, zo gedaan.....na nog geen 400 KM met een sleep naar huis.....

Probleem is de garage ook onbekend, althans ze hadden dit nimmer eerder gezien....

Dus heb je een gereviseerd klepstel, nwe koppakking etc. etc., liep weer als een zonnetje
Zit er zeer dikke en stroperige olie op de kleppen (krijgen ze niet of nauwelijks los), carter vol met die stroop.....Oliepomp was vastgelopen etc. oftwel die zooi zit overal, ook bovenop het kleppenstel...

Wie weet raad, ik heb d'r net 2100 euro aan uitgegegeven.....en vrees met grote ...... :'(

Jorgen, nog STEEDS trotse bezitter van een mooie 245
Volvo 245 B230F 1989
Volvo BM L90 1988
Antwoord
Omdat de prijs en verkrijgbaarheid van een goede gebruikte kop of complete motor zeer gunstig is t.o.v. revisie,zou ik zoiezo nooit iets aan een Volvo 240 laten reviseren.

Daarnaast bestaat de misvatting dat een motor na revisie altijd weer "als nieuw" is.
In feite zou dat ook zo moeten zijn,maar in de praktijk pakt het nogal eens anders uit.
Antwoord
Mooi balen zeg!!

Ik heb ook geen idee, maar voel wel met je mee!

Is er nog iets van die garage te verwachten??
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
ja Jos, maar daar heeft hij nu niks aan. En ik zou juist wel iets reviseren dus dat is dan weer heel persoonlijk.

Maar om even trachten te antwoorden. Wat heel vaak wordt vergeten is de carterventilatie. Maak die eens grondig schoon. Olielekken zijn vaak het gevolg van een verstopte carterventilatie omdat de druk niet weg kan.

Maar begrijp ik t nu goed; je hebt m laten maken. Dr zit dikke olie overal op dat er niet af kan (onzin natuurlijk) En het is zeker dat je oliepomp defect is?

Hebben ze wel de juiste olie erin gedaan? Niet toevallig minerale olie erin terwijl er altijd al volsyntheetische olie in zat?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Ik werd inderdaad door kennissen ook al geattendeerd op olieproblemen (syn/mineraal)....ik ga morgenaochtend ff checken welke olie d'r ingegaan is en of ze de zaak al los hebben. Dan maar duimen dat er verder geen schade is......

Volvo 245 B230F 1989
Volvo BM L90 1988
Antwoord
Ik zou toch zeker de garage aansprakelijk stellen! Allemaal leuk en aardig dat dit probleem hun ook onbekend is maar zij zijn de probleem eigenaar, niet jij. Het is niet dat je na het vervangen van je achterbanden een kapotte motor hebt, ik bedoel te zeggen dat dit nogal veel met elkaar te maken lijkt te hebben!

Wat is de naam van de garage? Wink
Antwoord
Op deze site vind je meer info over het soortgelijke probleem. Staat een gemene foto op :-\

http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Ja, gemeen plaatje......maarrrrrr 't spul wat nu in m'n blok zit is wel dit spul, anders lijkt 't er verdacht veel op en heeft 't al langer d'r in gezeten alleen om een of andere duistere reden komt 't nu d'r uit....

Und jetzt.....spoelen en duimen.... :-\

Volvo 245 B230F 1989
Volvo BM L90 1988
Antwoord
Hebben ze er ontvetter in gegooid ofzo om het eruit te krijgen !!
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
interessant:

Citaat:Mixing Mineral and Synthetic oils - the new hotness

That's the thing with progress - stuff becomes out-of-date. Fortunately for you, dear reader, the web is a great place to keep things up-to-date, so here's the current thinking on the subject of mixing mineral and synthetic oils. This information is based on the answer to a technical question posed on the Shell Oil website.
There is no scientific data to support the idea that mixing mineral and synthetic oils will damage your engine. When switching from a mineral oil to a synthetic, or vice versa, you will potentially leave a small amount of residual oil in the engine. That's perfectly okay because synthetic oil and mineral-based motor oil are, for the most part, compatible with each other. (The exception is pure synetics. Polyglycols don't mix with normal mineral oils.)
There is also no problem with switching back and forth between synthetic and mineral based oils. In fact, people who are "in the know" and who operate engines in areas where temperature fluctuations can be especially extreme, switch from mineral oil to synthetic oil for the colder months. They then switch back to mineral oil during the warmer months.
There was a time, years ago, when switching between synthetic oils and mineral oils was not recommended if you had used one product or the other for a long period of time. People experienced problems with seals leaking and high oil consumption but changes in additive chemistry and seal material have taken care of those issues. And that's an important caveat. New seal technology is great, but if you're still driving around in a car from the 80's with its original seals, then this argument becomes a bit of a moot point - your seals are still going to be subject to the old leakage problems no matter what newfangled additives the oil companies are putting in their products.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  vertraagd oppakken LPG naar benzine BartJu 36 13.981 6 June 2023, 22:44
Laatste bericht: Marc1970
  Toerental waarbij naar lpg schakelt wisselt petervanriemsdijk 4 1.477 17 December 2022, 11:33
Laatste bericht: Dopski
  Ombouw 6 cilinder naar 4 cilinder, thermostaat geeft te warm aan misteryaikz 5 2.787 19 May 2022, 15:29
Laatste bericht: misteryaikz
  B21A naar B230FT in mijn 244 Nique88 12 6.584 7 February 2021, 12:38
Laatste bericht: Naciremus
  motorwissel B21a naar B230A 245GLE1981 37 24.053 8 January 2021, 09:24
Laatste bericht: 245GLE1981
  Ombouw naar carburateur Ruud245 22 12.369 25 July 2020, 18:30
Laatste bericht: Ruud245
  Help Van een b200e naar een b230fb Ruben240 17 9.806 17 June 2020, 22:18
  Bokken motor bocht naar links Maarten245DL 6 7.624 13 February 2019, 15:39
  verdeelkap verplaatsen naar voren gerry 142 turbo 3 3.678 13 September 2016, 16:04
  B21A 4-bak naar B... Automaat hugo 8 7.020 5 September 2016, 18:22
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)