Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 245 Turbo [UPDATED 1-10-2011]
overigens, je raadt nooit wat m'n pa vandaag op de sloop in Portugal zag:

een 245 Turbo op gas!

niet die van die kerel waar we ooit de adv. van zagen.

Hij gaat misschien effe terug om foto's te maken, maar had er niet veel zin in....
cool cool cool!!! WILLIK WILLIK WILLIK!! :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Funsdaf schreef:EMS is de op 1 na snelste optie van USPS.
Tel ongeveer 2-3 weken inclusief een week duoane.

hmm...ik hoop sneller. Want ik wil het eigenlijk over 2, maximaal 3 weken hebben. Dan heb ik nog vrij namelijk. Ik denk dat ik er nog een mailtje tegenaangooi dan. Ik zag deze EMS als snelste optie trouwens.

Ticcie schreef:HE Arie-Jan,
ook de voorjaarskriebels gekregen??

Ik ook! Ben alweer een paar zaterdagen bezig geweest met mijn project. Keerringen vervangen, motorsteunen, dynamoophanging/koolborstels, motorblok aan uitlaatzijde rood gespoten etc. Begint er aan die kant weer op te lijken - nu het spruitstuk met turbo nog monteren. Ferrita uitlaat komt hopelijk deze week ergens.

Zou me niet teveel zorgen maken om de kwaaltjes die de jouwe nu heeft: grote beurt, nwe filters, verse benzine, klepjes stellen, poreuze rubberen vacuumslangetjes vervangen en karren maar.

Vacuumslangen...dat is nou t enige dat ik niet heb ingecalculeerd...lol! De rest wel. Maar inderdaad...even lekker er tegenaan klussen lijkt me heerlijk!
Ticcie schreef:overigens, je raadt nooit wat m'n pa vandaag op de sloop in Portugal zag:

een 245 Turbo op gas!

niet die van die kerel waar we ooit de adv. van zagen.

Hij gaat misschien effe terug om foto's te maken, maar had er niet veel zin in....

Da's interessant. Als je 'm invoert hoeft de oude gasinstallatie niet opnieuw gekeurd te worden ( geldt trouwens niet voor Belgie).
Hallo saint, k heb de turbo nog niet terug, maar wel een telefoontje met het bericht dat ze het heeeeeel erg druk hadden.

ze gaan voor dit weekend de turbo nakijken.
dus misschien van het weekend even afspreken ?

Maar het spruitstuk ziet er goed uit !! het is gewoon de goede en de turbo past daar zeker weten zo op.

Ik kan morgen na mn werk ook gelijk de pakkingen ophalen.

dat was alles weer geloof ik.
EMS staat vaak als de snelste optie, omdat de nog snellere optie ongeveer 2x zo duur is. Dan wordt het via fed-ex bezorgd. (zal wel iets met USPS te maken hebben denk ik)

Veel is ook afhankelijk van de behulpzame douane hier in Nederland, die kunnen het zo 1-2 weken vasthouden.
Jelmar schreef:Hallo saint, k heb de turbo nog niet terug, maar wel een telefoontje met het bericht dat ze het heeeeeel erg druk hadden.

ze gaan voor dit weekend de turbo nakijken.
dus misschien van het weekend even afspreken ?

Maar het spruitstuk ziet er goed uit !! het is gewoon de goede en de turbo past daar zeker weten zo op.

Ik kan morgen na mn werk ook gelijk de pakkingen ophalen.

dat was alles weer geloof ik.

Rest me nog een vraag; Hoe past mn (originele) uitlaat daar dan nog op denk jij?

Funsdaf schreef:EMS staat vaak als de snelste optie, omdat de nog snellere optie ongeveer 2x zo duur is. Dan wordt het via fed-ex bezorgd. (zal wel iets met USPS te maken hebben denk ik)

Veel is ook afhankelijk van de behulpzame douane hier in Nederland, die kunnen het zo 1-2 weken vasthouden.

Ik heb ze toch maar even gemaild en dit was het antwoord dat ik kreeg gisteren:

Nick Bauer <foreigncarparts@*.com> details verbergen 3 apr. (19 uren geleden)
aan *@*.@
datum 3 apr. 2007 15:27
onderwerp RE: Invoice No.: 31*** Order No.: 3423**** Date: 04/01/2007
verzonden door *.com

The order shipped on Monday, so you should get it by the end of the week.

Nick Bauer

FCP Groton
734 Poquonnock Road
Groton, CT 06340
1-877-634-0063 toll free (from 9-5 eastern time Monday thru Friday)
1-860-445-7340 outside US
1-860-445-0511 Fax
http://www.fcpgroton.com
http://www.foreigncarpartsonline.com
EMS heeft altijd een tracking nummer wat je via:
http://www.usps.com/shipping/trackandconfirm.htm kunt volgen, heeft hij je dit ook gegeven?

USPS geeft aan dat het 3-5 werkdagen duurt. Dat duurt het verzenden e.d. meestal ook, maar er zit de douane nog tussen en die houden het toch meestal wel een weekje vast. Dan zit je zo aan 2 weken.

Ik heb wel eens geluk gehad het eerder binnen te hebben, maar tel toch altijd minimaal 2 weken en ga eigenlijk uit van 3 weken.
Maar hopen dat je wat geluk hebt en het eerder binnen hebt.
Funsdaf schreef:EMS heeft altijd een tracking nummer wat je via:
http://www.usps.com/shipping/trackandconfirm.htm kunt volgen, heeft hij je dit ook gegev

ga ik even navragen. Nog niks binnen namelijk.
jaja...daar staat ie dan. Pronkend voor mn huis. Best nog potent uitziend...dacht ik altijd en zie je ook.

Maar helaas NET door de APK met een Code 3 (??) opmerking dat de kokers waar de voorste triangels aan zitten beide slecht zijn en de dorpel links bij de B-stijl ook krokant is. Daarnaast is de achterklep krokant (wat je van buitenaf niet ziet) de felsnaad in de achterbak onder het luik onder de klep heeft een klein beetje roestvorming aan de binnenzijde en er zijn wat blaasjes rond de voorruit en de wielranden achter...maar verder...stoere kist!! :-)

Opgehaald...gisteravond. 200km naar huis mee gereden op eieren (110-120km/h. Viel me wat tegen. Waarom zal ik ff uitleggen misschien kan iemand me helpen.

- Allereerst start het ding slecht...moet je met t gaspedaal flipperen om m aan de praat te krijgen en daarna te houden..bij koude motor. Daarna bij warme motor te hoge stationairloop en wanneer je de auto afzet is ie maar moeilijk weer aan de praat te krijgen. Wel weer met flipperen.

- De turbo (met dank aan Jelmar) bouwt druk op dat hoor je goed aan de fluittoon. Maar het lijkt alsof ie altijd wel blaast en ik denk dus dat mn wastegate ver open blijft staan continu. Bij accelereren merk ik dat ik dus de turbo lekker hoor fluiten maar de auto komt maar matig voorruit. Ook hoor ik altijd een soort blaasgeluid en zie ik dat het onder de wastegate nu wat licht olieachtig is op de kokerbalk. Kan niet goed zijn.

- brandstof verbruik ligt erg hoog maar nog niet exact gemeten.

Wat is er aan de auto gebeurd:

- Nieuwe Iridium bougies van DENSO erin
- Nieuwe 8.5mm Magnecor KV 85 Competition bougiekabels erin (dankuwel meneer Europeantuning alias M A R C)
- Nieuwe MSD Ignition Bobine
- Nieuwe luchtfilter (standaard)
- Originele 240 intercooler met turbo+ kit gemonteerd... (wellicht binnenkort te koop omdat ik het nut toch twijfelachtig vind persoonlijk)
- Garrett T25 van volvo 940 turbo ingebouwd met waterkoeling

Motor is doorgespoeld met een olietoevoeging en daarna voorzien van nieuwe olie (halfsyntheet) en nieuwe filter.

En daarnaast heb ik er nu voor de tweede keer injectorreiniger ingegooid zonder verbetering. De Co2 moet echter nog worden afgesteld volgens mij (alhoewel hij daar blijkbaar niet voor is afgekeurd bij APK) en ook de rest van het brandstofsysteem zou moeten worden afgesteld. De kleppen heb ik niet gesteld, dat hoort op dit moment prima aan, maar dat zegt niet alles natuurlijk.

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.074 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 231.174 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.698 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.599 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 151.762 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.199 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 16.855 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 197.417 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 113.581 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 63.744 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)